Η Peugeot θα καταπιεί την Opel; Το deal που μπορεί να αλλάξει την αγορά

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις της General Motors έχουν κοστίσει στην «μαμά» 15 δισ. Δολάρια. H PSA ετοιμάζεται να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος ευρωπαίος κατασκευαστής

i-peugeot-tha-katapiei-tin-opel-to-deal-pou-mporei-na-allaksei-tin-agora
|
SHARE THIS
20
SHARES

Η είδηση ότι η PSA Peugeot Citroen σκοπεύει να εξαγοράσει το ευρωπαϊκό παρακλάδι της General Motors, δηλαδή την Opel (Vauxhall στη Βρετανία) μπορεί να μην έπεσε εντελώς σαν βόμβα, αλλά σίγουρα δημιούργησε τσουνάμι στην αγορά αλλά και τις πολιτικές ηγεσίες των ενδιαφερόμενων χωρών.

Μπορεί στην Ελλάδα όλα αυτά να μην μας λένε τίποτα, καθώς δεν έχουμε βιομηχανική παραγωγή όχι μόνο της GM μα και καμίας αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά μία τέτοια κίνηση είναι κολοσσιαίου μεγέθους και θα αλλάξει τα πάντα στον παγκόσμιο χάρτη.
 

Η GM εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία οι δύο εταιρίες έχουν ήδη μεγάλη συνεργασία και εξετάζουν τακτικά πρόσθετες δυνατότητες επέκταση αυτής της συνεργασίας. Καταλήγοντας στην δήλωση «Δεν μπορεί να υπάρξει καμία διαβεβαίωση ότι θα επιτευχθεί συμφωνία.»

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η GM χάνει εδώ και αρκετά χρόνια χρήματα στην Ευρώπη και θέλει να συμμαζέψει τα οικονομικά της.

Αν προχωρήσει το deal, ο συνδυασμός PSA (Peugeot Citroen) και Opel Vauxhall θα δημιουργήσει τον δεύτερο, πίσω από το γκρουπ VW,  μεγαλύτερο ευρωπαίο κατασκευαστή, βάσει των στοιχείων του 2016 με μερίδιο αγοράς 16.6% με την συμμαχία Renault-Nissan να ακολουθεί.

 

Τα (πιθανά) θύματα της (πιθανής) συμφωνίας

Ενώ φυσικά υπάρχει και θετική πλευρά στο πιθανό deal, για την ώρα τα προβλήματα είναι περισσότερα.

Οι Γερμανοί πολιτικοί πιάστηκαν στον ύπνο και τώρα τρέχουν να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα καθώς δεν ήξεραν τίποτα και το σωματείο εργαζομένων της Opel τους κατηγορεί.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στη Βρετανία όπου τα εργοστάσια στο Ellesmere port και το Luton απασχολούν 4.500 εργαζόμενους οι οποίοι νιώθουν τη γη να φεύγει κάτω από τα πόδια τους, ενώ ακόμη 30.0000 άνθρωποι εργάζονται σήμερα στο δίκτυο λιανικής και την εφοδιαστική αλυσίδα της μάρκας στην χώρα.

 

Ισως ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι το νέο για την εξαγορά ήρθε μόλις λίγες ημέρες μετά από τις αρνητικές οικονομικές ανακοινώσεις για το 2016, όπου και η GM στην Ευρώπη κατέγραψε απώλειες 257 εκατ. δολαρίων.

Είναι η 16η χρονιά στη σειρά κατά την οποία η GM ανακοινώνει αρνητικά αποτελέσματα στην γηραιά ήπειρο με το αρνητικό σύνολο για τις χρήσεις αυτές να φτάνει τα 15 δισ. Δολάρια!

Τέλος, αναφορικά με το «γιατί τώρα», κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν η GM με την έλευση του Προέδρου Τράμπ στην εξουσία, αποφάσισε ότι θα στηρίξει την εγχώρια βιομηχανία επικεντρώνοντας εκεί τις μελλοντικές προσπάθειές της ή και σε άλλες αναδυόμενες αγορές.

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook