Νέο σκάνδαλο Facebook: Έδωσε σε 150 εταιρείες πρόσβαση στα μηνύματα χρηστών

Σε νέες, σοβαρές αποκαλύψεις εμπλέκεται η Facebook κι ενώ καλά καλά δεν έχει φύγει το 2018, χρονιά που η εταιρία μπήκε στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών στις ΗΠΑ.

neo-skandalo-facebook-proswpika-minumata-xristwn-se-etairies
SHARE THIS
0
SHARES

Σε νέες, σοβαρές αποκαλύψεις εμπλέκεται η Facebook κι ενώ καλά καλά δεν έχει φύγει το 2018, χρονιά που η εταιρία μπήκε στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών στις ΗΠΑ. 

Οι New York Times, με ρεπορτάζ τους, αναφέρουν πως η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ έδωσε πρόσβαση σε μεγάλο όγκο δεδομένων σε άλλες εταιρείες - κολοσσούς, όπως η Microsoft, η Amazon, το Netflix και το Spotify.

Σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, οι συμφωνίες βοηθούσαν το Facebook να κερδίσει περισσότερους χρήστες.

Από την άλλη πλευρά, οι "συνεργάτες" του μπορούσαν να προσθέσουν νέα χαρακτηριστικά στα προϊόντα τους, ξεφεύγοντας από τους κανόνες απορρήτου.

Για παράδειγμα, το Facebook άφησε τη μηχανή αναζήτησης της Microsoft να βλέπει τα ονόματα σχεδόν όλων των φίλων των χρηστών του Facebook χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Σε άλλη περίπτωση, έδωσε τη δυνατότητα σε Netflix και Spotify να διαβάζουν τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών, ενώ επέτρεψε στην Amazon να αποκτήσει ονόματα χρηστών και πληροφορίες επικοινωνίας μέσω των φίλων τους.

Τέλος, και η Yahoo μπορούσε να διαβάζει τις αναρτήσεις φίλων χρηστών, αν και η εταιρία είχε τοποθετηθεί δημόσια και είχε τονίσει πως είχε σταματήσει τον διαμοιρασμό. 

Συνολικά εμπλέκονται 150 εταιρείες με τα προσωπικά δεδομένα να διαμοιράζονται χωρίς τη συγκατάθεση των εμπλεκομένων.

Τουλάχιστον 50 πρώην υπάλληλοι της Facebook αλλά και κρατικοί αξιωματούχοι μίλησαν στους δημοσιογράφους των Times, ενώ η έγκυρη εφημερίδα είχε πρόσβαση σε 270 σελίδες απόρρητων εγγράφων.

Ανάμεσα στις εταιρείες που είχαν άδεια πρόσβασης σε ευαίσθητα δεδομένα, ακόμη και προσωπικά μηνύματα, φέρεται να είναι και η Royal Bank of Canada.

Ακόμη, το Facebook εμφάνιζε ως "προτεινόμενους φίλους", χρήστες των οποίων τα στοιχεία είχαν καταχωρηθεί σε άλλους κολοσσούς με τους οποίους "συνεργάστηκε" στο σκάνδαλο που φέρνουν στη δημοσιότητα οι New York Times.

Τι απαντούν οι εταιρίες 

Άμεση ήταν η απάντηση της εταιρίας η οποία διέψευσε όλες τις πληροφορίες. Ο ισχυρισμός της είναι πως οι μεγάλες εταιρείες ενεργούσαν "ως προέκταση" του Facebook. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως κάθε πληροφορία που μοιραζόταν ένας χρήστης με φίλους του στην προσωπική του σελίδα, ήταν δυνατό να κοινοποιηθεί στις εμπλεκόμενες εταιρείες χωρίς τη δική του συγκατάθεση.

Πάντως παραδέχθηκε πως στο παρελθόν υπήρξαν τέτοιου τύπου "συνέργειες", χωρίς όμως οικονομικό αντίτιμο.

"Οι συνεργάτες του Facebook δεν μπορούν να αγνοήσουν τις ρυθμίσεις προστασίας απορρήτου των χρηστών και είναι λάθος να ισχυρίζεται κανείς ότι το κάνουν", σχολίασε ο Στιβ Σάτερφιλντ, διευθυντής του τμήματος Προστασίας του Απορρήτου και Ιδιωτικότητας του Facebook. "Με τα χρόνια, έχουμε συνεργαστεί με άλλες εταιρείες, ώστε οι χρήστες να μπορούν να χρησιμοποιούν το Facebook σε συσκευές και πλατφόρμες που δεν υποστηρίζουμε οι ίδιοι", είπε.

"Σε αντίθεση με ένα παιχνίδι, υπηρεσία μουσικής ή άλλη εφαρμογή τρίτου μέρους που προσφέρει εμπειρίες που είναι ανεξάρτητες από το Facebook, αυτοί οι συνεργάτες μπορούν να προσφέρουν συγκεκριμένες λειτουργίες στο Facebook και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν πληροφορίες για ανεξάρτητους σκοπούς", πρόσθεσε.

Σε δηλώσεις τους στην εφημερίδα, το Spotify και το Netflix δήλωσαν ότι δεν γνώριζαν ότι είχαν λάβει συγκεκριμένη πρόσβαση και πως δεν έκαναν χρήση της.

Η Apple τέλος, δήλωσε στους N.Y. Times, ότι δεν γνώριζε ότι είχε ειδική πρόσβαση και ότι τα δεδομένα που περιγράφονται δεν έφευγαν ποτέ από τη συσκευή του χρήστη.

Πηγή: New York Times

Φωτό: Reuters

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook