Παγκόσμιο γεγονός η... καταναλωτική φρενίτιδα της Ημέρας των Εργένηδων

Καταναλωτές και εταιρίες λιανικής ετοιμάζονται για αυτή τη φρενίτιδα διαδικτυακών αγορών, που φέτος πέφτει σήμερα Σάββατο.

pagkosmio-gegonos-i-katanalwtiki-frenitida-tis-imeras-twn-ergenidwn
SHARE THIS
0
SHARES

Οκτώ χρόνια αφού ξεκίνησε η Ημέρα των Εργένηδων - με την παρούσα της μορφή - η κινεζική ημέρα καταναλωτισμού έχει αναχθεί σε παγκόσμιο γεγονός για το λιανεμπόριο. Καταναλωτές και εταιρίες λιανικής ετοιμάζονται για αυτή τη φρενίτιδα διαδικτυακών αγορών, που φέτος πέφτει σήμερα, Σάββατο.

Ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba ανακοίνωσε ότι πάνω από 15 εκατ. είδη προϊόντων από 140.000 μάρκες θα είναι διαθέσιμα μέσω της πλατφόρμας της Tmall. Η εταιρία είπε ότι στη φετινή Ημέρα των Εργένηδων θα συμμετάσχουν εταιρίες με προϊόντα πολυτελείας, κολοσσοί του λιανικού εμπορίου από τις ΗΠΑ και την Αυστραλία και εκατομμύρια Κινέζων λιανεμπόρων.

 

Η Stadium Goods, μια εταιρία με έδρα της τη Νέα Υόρκη που πουλά υποδήματα, είπε ότι ξεκίνησε την προετοιμασία για τη συγκεκριμένη ημέρα πριν από ένα μήνα. Στόχος της εταιρίας για την αυριανή ημέρα είναι να έχει πωλήσεις ύψους 2 εκατ. δολαρίων, δήλωσε ο Τζον Μακ Φίτερς, ιδρυτής της εταιρίας.

Το 2016, οι πωλήσεις της Alibaba για την Ημέρα των Εργένηδων ανήλθαν στα 120 δισεκ. γιουάν (περίπου 18 δισεκ. δολάρια). Το ένα τρίτο των πωλήσεων προέρχεται από διεθνείς μάρκες και εταιρίες, ανέφερε η εταιρία.

Η 11η Νοεμβρίου, εξηγεί το πρακτορείο Xinhua, είναι γνωστή στην Κίνα ως Ημέρα των Εργένηδων, επειδή η ημερομηνία 11-11 μοιάζει με τέσσερα «γυμνά μπαστούνια» ένας όρος που χρησιμοποιείται στην Κίνα για τους ανθρώπους που ζουν μόνοι τους. Η «Ημέρα των Εργένηδων» εορτάζεται στην Κίνα ήδη από τη δεκαετία του 1990 αλλά με διαφορετικό τρόπο, κυρίως με πάρτυ και κατανάλωση αλκοόλ. Σήμερα, εορτάζεται με αγορές μέσω διαδικτύου μετά από μία διαφημιστική καμπάνια, το 2009, της γνωστής εταιρίας Alibaba και έχει γίνει πλέον γνωστή ως η κινεζική εκδοχή της αμερικανικής Μαύρης Παρασκευής (Black Friday).

 

Το συγκεκριμένο 24ωρο καταναλωτικό ξεφάντωμα ξεπερνά τις πωλήσεις που γίνονται μαζί κατά τις αντίστοιχες ημέρες Black Friday και Cyber Monday στις ΗΠΑ και αποτελεί βαρόμετρο για τις καταναλωτικές δαπάνες στην Κίνα, αναφέρει το πρακτορείο Reuters. «Είναι ένα μεγάλο γεγονός για την Κίνα, για την κινεζική οικονομία», δήλωσε ο συνιδρυτής και αντιπρόεδρος της Alibaba Τζόσεφ Τσάι, σύμφωνα με το Reuters. «Την ‘Ημέρα των Εργένηδων’, το shopping γίνεται άθλημα, γίνεται διασκέδαση». Στο γκαλά που έχει ετοιμάσει για σήμερα το βράδυ η Alibaba, ο συνιδρυτής και πρόεδρος της εταιρίας Τζακ Μα θα υποδεχθεί προσκεκλημένους, όπως η ηθοποιός Νικόλ Κίντμαν, ο σταρ του NBA Λεμπρόν Τζέιμς αλλά και Κινέζους καλλιτέχνες και σταρ του κινηματογράφου όπως η Τζανγκ Ζιγί και η Φαν Μπινγκμπίνγκ.

     Οι Κινέζοι αγοραστές, σημειώνει το πρακτορείο Xinhua, έχουν ήδη αρχίσει να προσθέτουν τα προϊόντα επιλογής τους στο ηλεκτρονικό καλάθι αγορών τους ενώ μετρά αντίστροφα ο χρόνος έως σήμερα τα μεσάνυχτα που ξεκινούν οι προσφορές. Στο μεγαλύτερο παγκόσμιο event του λιανικού εμπορίου συμμετέχουν και πελάτες από το εξωτερικό.

 

Η AliExpress, η πλατφόρμα της Alibaba που αφορά τους πελάτες λιανικής στο εξωτερικό, έχει 60 εκατ. ενεργούς αγοραστές σε 220 χώρες και περιοχές το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της ιδιας της εταιρίας. Σε ημερήσια βάση, πάνω από 20 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποιούν την AliExpress για τις διαδικτυακές τους αγορές.

«Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν γίνει ένας σημαντικός τρόπος για το εμπόριο σε παγκόσμια κλίμακα. Ένας αυξανόμενος αριθμός αγοραστών, όχι μόνο στην Κίνα, αλλά σε όλο τον κόσμο, κάνει τις αγορές του διαδικτυακά», δήλωσε ο Σεν Ντιφάν, γενικός διευθυντής της AliExpress.

Μια άλλη μεγάλη κινεζική εταιρία ηλεκτρονικού εμπορίου, η JD.com, προσφέρει επίσης εκπτώσεις στα έξοδα αποστολής για τους πελάτες στο εξωτερικό.

«Η ‘Ημέρα των Εργένηδων’ προσελκύει ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις από το εξωτερικό, και έχει γίνει μια τεράστια ευκαιρία για ανταλλαγή αγαθών, κεφαλαίων και κουλτούρας σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Τζιν Σουετζούν, καθηγητής Οικονομικών στο Zhejiang University. «Οι κινεζικές επιχειρήσεις έχουν βελτιώσει τα δίκτυα πληρωμής και διανομής προκειμένου να καταστήσουν τις διαδικτυακές αγορές φθηνότερες και πιο βολικές. Οι αγορές και οι πωλήσεις σε παγκόσμια κλίμακα είναι ένα δώρο εξ ουρανού για το παγκόσμιο λιανικό εμπόριο και την παγκόσμια οικονομία», πρόσθεσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook