Το μεγάλο αστέρι που ασφάλισε τα πόδια του για 500.000 φράγκα

Η πιο ακριβοπληρωμένη σταρ του Παρισιού με τη βραχνή φωνή και τα ατέλειωτα, καταπληκτικά πόδια.

to-megalo-asteri-pou-asfalise-ta-podia-tou-gia-500000-fragka
|
SHARE THIS
3
SHARES

Το όνομά της Μιστενγκέτ και στο βάδισμά της έτριζαν τα πεζοδρόμια στην Μονμάρτη. Οι πόρτες του Μουλέν Ρουζ άνοιγαν διάπλατα στο πέρασμά της, για να περάσει το μεγαλύτερο αστέρι του και η πιο υψηλά αμειβόμενη καλλιτέχνης της εποχής της. Ο κόσμος κυριολεκτικά στροβιλιζόταν στα πόδια της που τα είχε ασφαλίσει για 500.000 φράγκα, ποσό δυσθεώρητο για την εποχή της.

 

Τι είναι αυτό που κάνει τον κόσμο να φτάνει σε εσάς την είχε ρωτήσει το περιοδικό Time. “O μαγνητισμός» έλεγε. «Λέω ελάτε πιο κοντά και φτάνουν στην αγκαλιά μου».  Μπορεί η Μιστενγκέτ να γεννήθηκε μέσα στη φτώχεια και να μην ήταν πολύ όμορφη, αλλά το σπινθηροβόλο πνεύμα της απέπνεε φοβερή γοητεία.

 

«Είχα ένα ταλέντο: τη ζωή», έλεγε. «Δεν θα μπορούσα να επιτρέψω στον εαυτό μου μόνο και μόνο για να είναι ένα όμορφο ζώο». Η Μιστενγκέτ ξεκίνησε σαν πωλήτρια λουλουδιών σε ένα εστιατόριο στη γενέτειρά της, τραγουδώντας μπαλάντες σε αυτούς που πουλούσε λουλούδια.

 

Το «Μιστενγκέτ» είναι το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της Γαλλίδας ηθοποιού του ελαφρού θεάτρου Ζαν-Μαρί Μπουρζουά (Jeanne Marie Bourgeois). Αφού εμφανίστηκε σε πολύ νεαρή ηλικία σε συνοικιακά θέατρα, σημείωσε μεγάλες επιτυχίες στα μεγάλα θέατρα της γαλλικής πρωτεύουσας ως εκκεντρική τραγουδίστρια. Αν και δεν είχε ιδιαίτερα όμορφο πρόσωπο, εντυπωσιακά ήταν τα καλλίγραμμα πόδια της και, προικισμένη με μια τελείως παρισινή κομψότητα και κέφι, έγινε γρήγορα η πρώτη σουμπρέτα του γαλλικού μιούζικ-χολ.

Μιστενγκέτ-Μωρίς Σεβαλιέ
Μιστενγκέτ-Μωρίς Σεβαλιέ

Έκανε το ντεμπούτο της ως Mistinguett στο Casino de Paris το 1895 και εμφανιζόταν σε χώρους όπως το Folies Bergère, Moulin Rouge και Eldorado. Όταν προσελήφθη (1912) στα Φολί Μπερζέρ μαζί με τον Μορίς Σεβαλιέ –που ήταν για πολλά χρόνια ο παρτενέρ της– η Μις, όπως την αποκαλούσαν, δημιούργησε αξέχαστα νούμερα, λανσάροντας τη μόδα των ιδιότροπων και ξέφρενων χορών και παρουσιάζοντας στον ρόλο της νέας ελευθερίων ηθών τα μάγκικα τραγούδια, που έγιναν σύμβολο του πιο γνήσιου παρισινού βαριετέ και η πιο τυπική έκφραση της γλώσσας και της ψυχής της Μονμάρτρης.

Σε περιοδεία στη Αμερική
Σε περιοδεία στη Αμερική

Το 1919 παρουσίασε την Επιθεώρηση Μιστενγκέτ, την πρώτη μιας σειράς επιτυχημένων επιθεωρήσεων, που συνέβαλαν στη δημιουργία της μεγάλης γαλλικού τύπου επιθεώρησης, η οποία στηριζόταν στον σκηνικό πλούτο. Σε αυτήν οφείλεται ο θρίαμβος του Μουλέν Ρουζ, που γρήγορα υποσκέλισε τα μεγάλα παρισινά μιούζικ-χολ με μια σειρά επιθεωρήσεων, στις οποίες η Μ. αναδείχθηκε ακάματη πρωταγωνίστρια και λαμπερό αστέρι. 

 

Η Μιστενγκέτ πέθανε στα 80 της στο Bougival. Ο Ζαν Κοκτώ στη νεκρολογία της έγραψε για την ελαφρώς βραχνή φωνή της που θύμιζε τους πλανόδιους πωλητές μέσα στη βροχή, τη φωνή του Παρισιού. 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook