«Ηλεκτρονικός» πόλεμος Σπίρτζη- συνδικαλιστών για τα εισιτήρια

Σπίρτζης: Πειθαρχικό και απόλυση για όσους παρακωλύσουν το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Εργαζόμενοι ΣΤΑΣΥ: Πάρε πίσω τις απειλητικές εντολές.

ilektronikos-polemos-spirtzi--sundikalistwn-gia-ta-eisitiria
SHARE THIS
11
SHARES

Στα χαρακώματα βρίσκονται εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ και ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σχετικά με την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και καρτών στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας ενώ σοβαρές δυσλειτουργίες παρατηρήθηκαν το πρωί στα εκδοτήρια του σταθμού της Ομόνοιας καθώς το σύστημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου έπεσε για σχεδόν 2 ώρες.

H Ενωση Εργαζομενων στη ΣΤΑΣΥ (η οποία εκπροσωπεί κυρίως τους εργαζόμενους του πρώην ΗΣΑΠ) επιδίωξε να μπλοκάρει την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου καταγγέλοντας προβλήματα  και καταλλογίζοντας ευθύνες στον υπουργό. Και  ο υπουργός απάντησε με ντε φάκτο πλήρη εφαρμογή του συστήματος από σήμερα! 

Ο Χρήστος Σπίρτζης «απείλησε» τους εργαζόμενους στην ΣΤΑΣΥ που θα παρακωλύσουν το σύστημα, με απόλυση και εισαγγελέα.

«Ο υπουργός θα πρέπει να πάει στον εισαγγελέα και όχι να μας απειλεί» απαντάει το σωματείο της ΣΤΑΣΥ, καλεί τον κ. Σπίρτζη να αποσύρει τις «απειλητικές εντολές του» και τον προειδοποιεί ότι αν εμμείνει σε αυτές «θα βρεθεί αντιμέτωπος με την οργή τους».

Ο "ηλεκτρονικός" πόλεμος   

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ Λευτέρης Ρενιέρης μιλώντας το πρωί στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ υποστήριξε ότι οι εργαζόμενοι είχαν εδώ και μήνες ενημερώσει το Υπουργείο για τα προβλήματα που θα υπάρξουν αλλά το υπουργείο τους αγνόησε. Διαβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι είναι υπέρ της εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου “ από χθες” όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ρενιέρης καταλόγισε στον υπουργό την ευθύνη ότι άφησε να παρέλθει ο χρόνος κατά τον οποίο η εταιρεία που εγκατέστησε το σύστημα ήταν υποχρεωμένη να καλύψει το κόστος για την αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων και τώρα αυτό το κόστος θα το καλύψει το ελληνικό δημόσιο.

Σύμφωνα με τον κ. Ρενιέρη το σύστημα προβλέπει 5 διαφορετικά λογισμικά και δεν υπάρχει διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφορετικών συστημάτων που λειτουργούν (προσωποποιημένων καρτών, επικύρωσης εισιτηρίων, αυτόματων πωλητών, ελέγχου  κ.α), με αποτέλεσμα να επικυρώνουν επιβάτες εισιτήρια και το σύστημα να τα βγάζει άκυρα. Ο ίδιος προειδοποίησε ότι στο τέλος του μήνα το σύστημα του ΟΟΣΑ θα είναι αδύνατον να εκδώσει και να εξυπηρετήσει τις περίπου 500.000 κάρτες απεριόριστων διαδρομών που θα θα πρέπει να εκδοθούν ηλεκτρονικά. Επ αυτού ανέφερε πως σήμερα το σύστημα του ΟΑΣΑ εκδίδει ηλεκτρονικές κάρτες μόνο σε 15 σημεία.

« Ο κ. Σπίρτζης θα πρέπει να πάει στον εισαγγελέα και όχι να απειλεί τους εργαζόμενους...είναι πρωτοφανείς οι απειλές που δεχόμαστε και μάλιστα από αριστερό υπουργό» ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ.

Σπίρτζης: Πειθαρχικό και απόλυση για όσους παρακωλύσουν το σύστημα   

Ο υπουργός μεταφορών είχε προειδοποιήσει τους εργαζόμενους ότι παρακώλυση της έκδοσης ηλεκτρονικό εισιτήριο ισοδυναμούσε με παραπομπή στο πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης. Ζήτησε να ενημερωθούν αμέσως οι εισαγγελικές Αρχές και να πράξουν τα δέοντα ενώ σε μια δραστική κίνηση ανακοίνωσε την κατάργηση από σήμερα της έκδοης των χάρτινων καρτών απεριορίστων διαδρομών.

Οι προειδοποιήσεις του φαίνεται ότι έπιασαν τόπο και το σωματείο των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ενημέρωσε πως εισιτήρια και κάρτες θα εκδίδονται κανονικά σε όλο το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και στους σταθμούς σταθμούς της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ). Ωστόσο με ανακοίνωσή οι εργαζόμενοι στην ΣΤΑΣΥ κατηγόρησαν τον υπουργό ότι ακολουθει «τον ολισθηρό κατήφορο του αυταρχισμού, εκστομίζοντας απειλές εναντίον των εργαζόμενων » και ότι αν εμμείνει θα βρεθεί αντιμέτωπος με την οργή τους!   

Εργαζόμενοι ΣΤΑΣΥ: Πάρε πίσω τις απειλητικές εντολές     

Συγκεκριμένα το σωματείο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ  κάλεσε τον κ. Σπίρτζη «να αποσύρει άμεσα τις απειλητικές εντολές του», προειδοποιώντας τον πως αν εμμείνει σε αυτές θα βρεθεί αντιμέτωπος με την οργή τους, υπενθυμίζοντας μάλιστα πως δεν είχε σταθεί ικανή να τους λυγίσει ούτε η «επιστράτευση» άλλων χρόνων.

Ακόμη, κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών ότι «επέλεξε να ακολουθήσει τον ολισθηρό κατήφορο του αυταρχισμού, εκστομίζοντας απειλές εναντίον των εργαζόμενων, αντί να ζητήσει να ενημερωθεί για ποιους λόγους το Σωματείο καταγγέλλει ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο εάν δεν αντιμετωπιστούν σοβαρά λειτουργικά και τεχνικά προβλήματα και αστοχίες».

«Μάλιστα, ο υπουργός με απύθμενη αλαζονεία και με αυτές τις συμπεριφορές άλλων εποχών, καταδικασμένων στη συνείδηση των εργαζόμενων, εμφανίζεται να δικαιολογεί αυτούς που αρνούνται τον διάλογο, τον οποίο ζητάμε εδώ και έναν χρόνο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και ευθύνονται για τα προβλήματα του νέου συστήματος», συμπλήρωσε.

Τέλος, το σωματείο τον κάλεσε αν ενδιαφέρεται, πραγματικά, για τη λειτουργία του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που έχει κοστίσει πολύ ακριβά στην εταιρεία, «να στείλει τον εισαγγελέα σε όλους τους υπεύθυνους εντός και εκτός ΣΤΑΣΥ και να μην κουνάει το δάχτυλο στους εργαζόμενους, που έχουν στηρίξει και στηρίζουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο».

Τι προβλέπει το πρόγραμμα που εφαρμόζεται ακόμη πιλοτικά

Το αυτόματο ηλεκτρονικό κόμιστρο αποτελείται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και την απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card). Αντίστοιχα, έχει ξεκινήσει να διατίθεται στην αγορά και η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card), η οποία εκδίδεται σε ορισμένους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού και ειδικότερα, στους σταθμούς Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική (σταδιακά οι σταθμοί θα εμπλουτίζονται) και σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα).

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ. Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.

Αντίστοιχα, η προσωποποιημένη «έξυπνη» κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card), η οποία απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ, θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ και τις ειδικές κατηγορίες.

Πώς εκδίδεται η κάρτα 

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ, την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο και η εισαγωγή ενός 8ψήφιου κωδικού.

Μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, επιδίωξη του ΟΑΣΑ είναι η παροχή συνδυασμένων προσφορών κομίστρων σε επιβάτες, η δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική (μελλοντικά εξετάζεται η εφαρμογή «ζωνικού» συστήματος), η διευκόλυνση των επιβιβάσεων και μετεπιβιβάσεων και η αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής.

Στo ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην ηλεκτρονική απρόσωπη κάρτα, ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί προϊόντα, όπως:

Το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων (το 1 εισιτήριο είναι δωρεάν), το ημερήσιο εισιτήριο των 4,5 ευρώ, το πενθήμερο εισιτήριο των 9 ευρώ, το τουριστικό εισιτήριο των 3 ημερών για όλα τα μέσα (περιλαμβάνει 1 διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο) των 22 ευρώ, τα εισιτήρια προς το αεροδρόμιο, κτλ.

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ. 

Δηλαδή, κάποιος δεν μπορεί να τα προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με 1,4 ευρώ που είναι η αξία του υπάρχοντος ενιαίου εισιτηρίου. Ωστόσο, μετά μπορεί να κάνει επαναφόρτιση με 1,4 ευρώ.  

Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.

Προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα 

Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ, αλλά και τα μειωμένα και τα ελευθέρας. Με άλλα λόγια, απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ.

Η έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας (προσωποποιημένη ATH.ENA Card) γίνεται ήδη σε ορισμένους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού και ειδικότερα, στους σταθμούς Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική (σταδιακά οι σταθμοί θα εμπλουτίζονται) και σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα).

Έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από ΤΕΚ

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:

 -επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,

 -την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο,

 -εισαγωγή 8ψήφιου κωδικού.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το  όνομα, το επώνυμο καθώς και το μήνα και έτος γέννησης.

Στη συνέχεια προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη,  ο οποίος εισάγει τον 8ψήφιο κωδικό ασφαλείας. 

Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.

Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.  
 


 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook