theToc Magazine
Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2019
Magazine
oliko-liftingk-gia-ton-poiiti-tou-kwsta-barwtsou---eikones

Ολικο «λιφτινγκ» για τον «Ποιητη» του Κωστα Βαρωτσου - ΕικονεΣ

Η  πρώτη κατασκευή του έργου έγινε την εποχή που ο Ντενκτάς ίδρυε το ψευδοκράτος. Το κλίμα ήταν φορτισμένο και το έργο τοποθετούμενο μέσα στην Πύλη Αμμοχώστου είχε λάβει συμβολικό χαρακτήρα. Ο «Ποιητής» του Κώστα Βαρώτσου - γιατί περί αυτού ο λόγος - «μετακομίζει» τώρα πάνω από τη νέα Πλατεία Ελευθερίας. Ο ΄Ελληνας γλύπτης επισημαίνει ότι «με την εγκατάστασή του πλέον στην καρδιά της Λευκωσίας και της Κυπριακής Δημοκρατίας, σ’ ένα σημείο απ’ όπου κάποτε εκφωνούσαν τους λόγους τους οι ηγέτες της χώρας, αποκτά έναν χαρακτήρα ανάλογα συμβολικό με τον αρχικό του».

 

 

Eργασίες ανακατασκευής υπό το βλέμμα του γλύπτη

Εκτός από τη μεταφορά, οι εργασίες ανακατασκευής του «Ποιητή» γίνονται υπό το βλέμμα του Κώστα Βαρώτσου κομμάτι - κομμάτι, όπως αποκαλύπτουν οι φωτογραφίες που δημοσιεύει η κυπριακή εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος». Ο διεθνούς φήμης γλύπτης βρέθηκε στην Κύπρο για να επιθεωρήσει τη διαδικασία ανακατασκευής –ουσιαστικά- του πρώτου δημόσιου έργου στη πλούσια διαδρομή του και δηλώνει πανευτυχής για τη νέα «ζωή» που δίνεται στον «Ποιητή» του.

 

 

Με προτροπή τοη συλλέκτη Δάκη Ιωάννου

Ο γυάλινος «Ποιητής» φιλοτεχνήθηκε το 1983 με προτροπή του συλλέκτη Δάκη Ιωάννου κι είχε αρχικά κατασκευαστεί και τοποθετηθεί μέσα στον χώρο της Πύλης Αμμοχώστου στο πλαίσιο της έκθεσης «Επτά Έλληνες καλλιτέχνες – Ένα νέο ταξίδι», σε επιμέλεια της Έφης Στρούζα. Λίγο καιρό αργότερα μετακινήθηκε στον παρακείμενο προμαχώνα Καράφα, όπου δέσποζε «κρυμμένος» για δεκαετίες μέχρι πρόσφατα.

 

 

Η μεταφορά του έργου είναι κι η σωτηρία του

Για τον Βαρώτσο, η μεταφορά του έργου είναι κι η σωτηρία του.  «Δεν περιγράφεται η χαρά μου που σώζουμε αυτό το έργο. Γιατί πρόκειται περί σωτηρίας. Είναι το πρώτο δημόσιο έργο που έκανα στη ζωή μου κι έχει τεράστια σημασία για μένα, όπως απέκτησε μεγάλη σημασία με τα χρόνια για την ιστορία της τέχνης στην Ελλάδα και την Κύπρο και υπάρχουν αναφορές σε πολλά σχετικά βιβλία» σημείωσε. «Είμαι χαρούμενος που είμαι εδώ γιατί είναι σαν να γυρίζω πίσω στον χρόνο. Μάλιστα, συνάντησα ωραίους ανθρώπους με τους οποίους είχαμε δουλέψει τότε μαζί και τώρα το έφερε η ζωή να το ξανακάνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος στην εφημερίδα.

 

 

Θ' «αγναντεύει» τη νέα Πλατεία Ελευθερίας

Πλέον, το εμβληματικό έργο θ' «αγναντεύει» τη νέα Πλατεία Ελευθερίας. Ο «Ποιητής» εγκαθίσταται στο σημείο όπου προηγουμένως βρισκόταν ένα μικρό σιντριβάνι, που έχει διαμορφωθεί για να υποδεχτεί το γλυπτό. Από το υπάρχον έργο έχει διατηρηθεί ο μεταλλικός σκελετός, ο οποίος έχει ενισχυθεί, συντηρηθεί και βαφτεί σωστά. Το γυαλί, που τοποθετείται κομμάτι- κομμάτι, είναι καινούριο. Όπως επισημαίνει κι ο ίδιος ο καλλιτέχνης, η αναδόμηση γίνεται πλέον με την κατασκευαστική πείρα δεκαετιών και αξιοποιώντας την καινούρια τεχνολογία. 

 

Πρόδρομος του διάσημου «Δρομέα»

Το γυάλινο γλυπτό θεωρείται από τα σημαντικότερα έργα του Βαρώτσου, καθώς αποτελεί πρόδρομο του διάσημου «Δρομέα», που είχε τοποθετηθεί αρχικά στην Ομόνοια και βρίσκεται πλέον απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον στην Αθήνα. Είναι το έργο με το οποίο αναγνωρίστηκε διεθνώς η μοναδικότητα της δουλειάς του.

 

 

Λίγα λόγια για τον Κώστα Βαρώτσο

Γεννήθηκε το 1955 στην Αθήνα. Ζει κι εργάζεται στην Ελλάδα. Το 1999 εκλέχτηκε καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. εχεθι πραγματοποιήσει πολλές ιδιωτικές κι ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Είναι μέλος της Ακαδημίας Engelberg της Ελβετίας.
 

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ο ιδιοφυηΣ και απολαυστικα εκκεντρικοΣ κυριοΣ Λαγκερφελντ Οι εκπληκτικές δηλητηριώδεις δηλώσεις του εκκεντρικού "πάπα της μόδας" που ήθελε να παντρευτεί τη γάτα του και την άφησε κληρονόμο του.
Νικη Γουλανδρη: Η γυναικα που αγαπησε με παθοΣ την ελληνικη φυση Μια άγνωστη συνέντευξή της: «Οι προκλήσεις ήταν πολύ δελεαστικές. Ποτέ όμως δεν μου πέρασε από το μυαλό η ιδέα να εγκαταλείψω την αφοσίωσή μου στην ελληνική φύση...»
ΟδοιπορωνταΣ στη «Χρονογραφια» για τα 180 ετη τηΣ ΑρχαιολογικηΣ ΕταιρειαΣ Μεταφερθείτε μέσω ξεναγήσεων στη Σαντορίνη πριν τον σεισμό του 56, στην Επίδαυρο πριν την αποκατάσταση του θεάτρου και στην αρχαία αγορά πριν την πλήρη ανάδυσή της
Μουσειο Πραδο: αφιερωμα για τα 200 χρονια Το Μουσείο Πράδο γιορτάζει τα διακόσια του χρόνια και η συναρπαστική ιστορία του ακολουθεί την ταραγμένη ιστορία της Ισπανίας.
Christian Dior: ΕναΣ θρυλοΣ στο V&A του Λονδινου Πώς μια έκθεση μπορεί να «αφηγηθεί» την ξεχωριστή διαδρομή μιας από τις μεγαλύτερες μορφές της μόδας του 20ου αιώνα
ΧονδροΣ - ΛιγνοΣ: «Δεμενοι» μαζι για μια ζωη Το «νήμα» που έδεσε μαζί το διασημότερο κωμικό δίδυμο στην ιστορία του σινεμά. Επιστρέφουν στις αίθουσες με μια κινηματογραφική βιογραφία.
Δωδεκα εκθεσειΣ για τη μεγαλη επετειο απο το θανατο του Ντα Βιντσι Διοργανώνονται ταυτόχρονα σε 12 γκαλερί της Βρετανίας για να τιμήσουν τα 500 χρόνια από το θένατο αυτής της ιδιοφυΐας της Αναγέννησης.
Οι Αθηναιοι φωτογραφιζουν την πολη τουΣ Ετσι βλέπουν την πόλη πενήντα διαζωνιζόμενοι, οι οποίοι είναι αποκλειστικά δημότες και κάτοικοι των επτά Δημοτικών Κοινοτήτων της Αθήνας
Reuters: Οι 10 καλυτερεΣ φωτογραφιεΣ του 2018 O φακός του Reuters «σκανάρει» το 2018 παρουσιάζοντας μέσα από τη δουλειά φωτογράφων από κάθε γωνιά του κόσμου
Ο «σκοτεινοΣ» κι ο «φωτεινοΣ» Ζεραρ Ντεμπαρντιε. Κλεινει τα 70 του χρονια Ενα ιερό τέρας της έβδομης τέχνης με πολλές αδυναμίες, ένας άνθρωπος που λατρεύεται και μισείται με πάθος.

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook