theToc Magazine
Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2019
Magazine
peristera--mpetu--mpaziana-i-prwti-kuria-tis-aristeras

Περιστερα -Μπετυ- Μπαζιανα: Η Πρωτη Κυρια τηΣ ΑριστεραΣ της Χριστίνας Κατσαντώνη

Αναζητώντας πληροφορίες γι' αυτήν στο Διαδίκτυο, διαπιστώνεις πως της έχει προσδώσει διάφορους χαρακτηρισμούς και κλισέ: «πιστή Πηνελόπη», «ήρεμη δύναμη» και «πηγή έμπνευσης» του νέου πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Κι όσο περισσότερο ψάχνεις ανάμεσα σε -ενίοτε αφελή- κλισέ και -χρήσιμες- πληροφορίες, το βέβαιο είναι πως η Περιστέρα -Μπέτυ- Μπαζιάνα, όπως κι εκείνος, δεν χωρούν στα στερεότυπα που μέχρι τώρα είχαμε μάθει.

Σε αντίθεση με τις πρώτες κυρίες που γνωρίζουμε, δεν κάνει κοσμικές εμφανίσεις, δεν διακρίνεται για το κομψό ντύσιμό της, ούτε για το επιμελημένο στιλ και την εικόνα της. Την έχουμε δει με απλά φορέματα και ίσια πέδιλα στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο και μαλλιά απλώς στεγνωμένα με το πιστολάκι της. Λεπτομέρεια ήταν το βραχιολάκι στο πόδι.

 

 

 

Εμεινε πιστή στο ίδιο στυλ από τότε που την πρωτοσυναντήσαμε στο πλευρό του Αλέξη Τσίπρα, όταν εκείνος κατέβαινε υποψήφιος για τον Δήμο της Αθήνας το 2006. Εκτοτε την είδαμε σε εμφανίσεις που ίσως μετριούνται στα δάχτυλα ενός χεριού. Το μόνο που άλλαξε σε σχέση με την πιο πρόσφατη εμφάνισή της στους πανηγυρισμούς για τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ ήταν το χρώμα των μαλλιών, λίγο πιο ανοιχτό από το φυσικό καστανό της. Κατά τα άλλα, η αδιαφορία για το «μαλλί κομμωτηρίου» προφανώς παρέμεινε στα χαρακτηριστικά της.

 

 

Το πρώτο που προκαλεί απορία αλλά και θαυμασμό γι' αυτήν είναι το ερώτημα: πώς το πετυχαίνει; Πώς κατάφερε σε μια χώρα που αγαπά την κλειδαρότρυπα να μην έχουμε ακούσει ούτε τον... ήχο της φωνής της; Πώς κατάφερε να κρατηθεί εντελώς έξω από τη δημοσιότητα μέσα σε μια χρονική περίοδο που ο Αλέξης Τσίπρας σκαρφάλωνε από την θέση ενός υποψήφιου δημάρχου στη θέση του πρωθυπουργού της χώρας και της νέας δύναμης της Αριστεράς στην Ευρώπη; Τελικά πόσοι στην οικογένεια του Αλέξη Τσίπρα και της Περιστέρας Μπαζιάνα είναι... Χάρι Πότερ;

 

 

 

 

Η μαχητική ΚΝίτισα και ο έρωτας της ζωής της 

Η διακριτικότητα που είναι ίσως το πρώτο ακλόνητο δεδομένο που έχουμε από αυτήν σήμερα, προφανώς δεν ήταν το χαρακτηριστικό της στα μαθητικά και τα φοιτητικά της χρόνια. Υπήρξε δυναμική φωνή της ΚΝΕ, κι αυτό ήταν το πρώτο που μοιράστηκε με τον Αλέξη Τσίπρα. Η σχέση τους άνθισε, όταν ήταν κι οι δυο 17άρηδες στο Πολυκλαδικό Λύκειο Αμπελοκήπων, μέσα από την κοινή αγάπη τους για την ΚΝΕ και τους κοινωνικούς αγώνες, σε εποχές που και οι δύο ονειρεύονταν να αλλάξουν τον κόσμο.

Τα ενδιαφέροντα τους ήταν κοινά ακόμα και στο αντικείμενο των σπουδών τους, καθώς και οι δύο προτίμησαν το Πολυτεχνείο. Εκείνη πέρασε στο Πολυτεχνείο στην Πάτρα στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, ο σημερινός πρωθυπουργός τότε σπούδαζε στο Πολυτεχνείο στην Αθήνα.

Στην Πάτρα η φοιτήτρια Μπαζιάνα παρέμεινε ενεργή, μαχητική και δραστήρια στο φοιτητικό κίνημα, κι όταν η ΚΝΕ έληξε και γι' αυτήν και ξεκίνησε η νέα περίοδος στον Συνασπισμό, παρέμεινε μαχητική, μέχρι που ο Αλέξης Τσίπρας άρχισε να ανέρχεται στο κόμμα. Κάπου εκεί, η μαχητική Μπέτυ έκανε ένα βήμα πίσω. Οπως στους πρόσφατους πανηγυρισμούς για την εκλογή του στην θέση του πρωθυπουργού. Ηταν παρούσα εκεί, παρούσα στο ξεκίνημα, παρούσα και σε όλη τη διάρκεια της πορείας -από τότε που ένας πρόεδρος 15μελούς έδινε συνεντεύξεις για το μαθητικό κίνημα...

 

 

Η φοιτήτρια που τα έβαλε με το Πανεπιστήμιο

Στο βιογραφικό της θα βρεις παντού να αναφέρεται η φράση «κόρη βιοπαλαιστών». Προέρχεται από μια οικογένεια των Σοφάδων της Καρδίτσας που είχε παράδοση στην Αριστερά, στην οποία εντάχθηκε και η ίδια από το σχολείο. Κι ως μέλος της ΚΝΕ ανήκε στα πιο μαχητικά, το ίδιο αργότερα στο Συνασπισμό.

Η σιωπηλή και πάντα διακριτική Μπέτυ Μπαζιάνα που βλέπουμε σήμερα, όταν έκανε το μεταπτυχιακό της στο Πανεπιστήμιο στην Πάτρα, είχε ξεκινήσει μεγάλο αγώνα, προσφεύγοντας το 2003 στη Δικαιοσύνη εναντίον καθηγητή της, τον οποίο είχε κατηγορήσει ότι ιδιοποιήθηκε την πνευματική της εργασία και υπεξαίρεσε αμοιβές της (σε ερευνητικό πρόγραμμα του ΟΤΕ). Παρά την αδιαλλαξία του πανεπιστημίου απέναντί της και την υποστήριξη που προσέφερε στον καθηγητή, επέμεινε μέχρι που δικαιώθηκε στο δικαστήριο, σε μια πολυσυζητημένη υπόθεση, η οποία άνοιξε ένα ολόκληρο ζήτημα σχετικά με το πώς λειτουργούν κάποια πράγματα στα Πανεπιστήμια. Δικηγόρος της σε εκείνη την υπόθεση ήταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Σύμφωνα με τις τότε καταγγελίες της, είχε πέσει θύμα εκμετάλλευσης -κάτι που ποτέ δεν δέχτηκε ο καθηγητής της. Η ιστορία -που εντάσσεται στο παρελθόν περασμένων δεκαετιών απλώς δείχνει ότι η ήσυχη και διακριτική Μπέτυ Μπαζιάνα δεν μένει απαθής όταν νιώθει ότι θίγεται το δίκιο της.

 

 

Μια παραδοσιακή -Αριστερή- σύντροφος και μητέρα

Από το προσκήνιο των αγώνων, αλλά κι από την καριέρα της ως ηλεκτρολόγος μηχανικός αποτραβήχτηκε όταν χρειάστηκε να στηρίξει τη σταδιοδρομία του νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και βέβαια να μεγαλώσει τα παιδιά της -ο πρώτος γεννήθηκε το 2010, ο δεύτερος το '12.

Το προσωπικό της δίκιο, τα «θέλω» και οι «επιδιώξεις» των τελευταίων χρόνων δείχνουν απόλυτα ταυτισμένες με αυτές της οικογένειας. Με την ανάγκη κάλυψης ενός νέου ρόλου όχι μόνο για εκείνην, αλλά και για την Ελλάδα: αυτόν της συντρόφου του πρώτου πρωθυπουργού της Αριστεράς στην ιστορία.

Οχι, η λέξη σύντροφος δεν είναι τυχαία. Μπορεί να είναι μαζί από παιδιά, όμως δεν έχουν κάνει γάμο, αλλά έχουν συνάψει σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης. Κατά τα άλλα δίνουν την εικόνα μιας μάλλον παραδοσιακής οικογένειας -αριστερών 40άρηδων.

Οταν δεν είναι σπίτι με τα παιδιά, προτιμούν το σινεμά, το θέατρο ή ένα απλό δείπνο με φίλους. Αγαπά την ελληνική μουσική και τον Θάνο Μικρούτσικο. Οι γιοι της είναι η μεγάλη αδυναμία της, τους διοργανώνει παραδοσιακά πάρτι γενεθλίων -με καραγκιόζη, τούρτα και τα κλασικά- τους πηγαίνει βόλτες και παίζει μαζί τους ως παραδοσιακή μαμά -ενίοτε τη βοηθά και η πεθερά της.

Για τις διακοπές και τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού αγαπάει την Αίγινα. Μόνιμο καλοκαιρινό στέκι των τελευταίων χρόνων είναι επίσης το Ρέθυμνο, η περιοχή Ροδάκινο, όπου η οικογένεια τα τελευταία χρόνια έκανε διακοπές. Εκεί είχε γίνει κι ένα περιστατικό που είχε γραφτεί παλιότερα στο «Εθνος», σύμφωνα με το οποίο διαπληκτίστηκε με φωτογράφο που προσπαθούσε να βγάλει φωτογραφία αυτήν και τα παιδιά της, την ώρα που έκαναν μπάνιο. «Αυτό που κάνεις είναι βρώμικο» του είπε κι εκείνος σχολίασε ότι βρόμικη δουλειά είναι αυτή του σκουπιδιάρη. «Ο σκουπιδιάρης κάνει έντιμη δουλειά» ήταν η απάντηση της σημερινής -κατά το κλισέ- «πρώτης κυρίας», η οποία δεν μιλάει συχνά -αλλά όταν το κάνει...

 

 

 

 

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Νικη Γουλανδρη: Η γυναικα που αγαπησε με παθοΣ την ελληνικη φυση Μια άγνωστη συνέντευξή της: «Οι προκλήσεις ήταν πολύ δελεαστικές. Ποτέ όμως δεν μου πέρασε από το μυαλό η ιδέα να εγκαταλείψω την αφοσίωσή μου στην ελληνική φύση...»
ΟδοιπορωνταΣ στη «Χρονογραφια» για τα 180 ετη τηΣ ΑρχαιολογικηΣ ΕταιρειαΣ Μεταφερθείτε μέσω ξεναγήσεων στη Σαντορίνη πριν τον σεισμό του 56, στην Επίδαυρο πριν την αποκατάσταση του θεάτρου και στην αρχαία αγορά πριν την πλήρη ανάδυσή της
Μουσειο Πραδο: αφιερωμα για τα 200 χρονια Το Μουσείο Πράδο γιορτάζει τα διακόσια του χρόνια και η συναρπαστική ιστορία του ακολουθεί την ταραγμένη ιστορία της Ισπανίας.
Christian Dior: ΕναΣ θρυλοΣ στο V&A του Λονδινου Πώς μια έκθεση μπορεί να «αφηγηθεί» την ξεχωριστή διαδρομή μιας από τις μεγαλύτερες μορφές της μόδας του 20ου αιώνα
ΧονδροΣ - ΛιγνοΣ: «Δεμενοι» μαζι για μια ζωη Το «νήμα» που έδεσε μαζί το διασημότερο κωμικό δίδυμο στην ιστορία του σινεμά. Επιστρέφουν στις αίθουσες με μια κινηματογραφική βιογραφία.
Δωδεκα εκθεσειΣ για τη μεγαλη επετειο απο το θανατο του Ντα Βιντσι Διοργανώνονται ταυτόχρονα σε 12 γκαλερί της Βρετανίας για να τιμήσουν τα 500 χρόνια από το θένατο αυτής της ιδιοφυΐας της Αναγέννησης.
Ο ιδιοφυηΣ και απολαυστικα εκκεντρικοΣ κυριοΣ Λαγκερφελντ Οι εκπληκτικές δηλητηριώδεις δηλώσεις του εκκεντρικού "πάπα της μόδας" που ήθελε να παντρευτεί τη γάτα του και την άφησε κληρονόμο του.
Οι Αθηναιοι φωτογραφιζουν την πολη τουΣ Ετσι βλέπουν την πόλη πενήντα διαζωνιζόμενοι, οι οποίοι είναι αποκλειστικά δημότες και κάτοικοι των επτά Δημοτικών Κοινοτήτων της Αθήνας
Reuters: Οι 10 καλυτερεΣ φωτογραφιεΣ του 2018 O φακός του Reuters «σκανάρει» το 2018 παρουσιάζοντας μέσα από τη δουλειά φωτογράφων από κάθε γωνιά του κόσμου
Ο «σκοτεινοΣ» κι ο «φωτεινοΣ» Ζεραρ Ντεμπαρντιε. Κλεινει τα 70 του χρονια Ενα ιερό τέρας της έβδομης τέχνης με πολλές αδυναμίες, ένας άνθρωπος που λατρεύεται και μισείται με πάθος.

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook