Workathlon: To μεγάλο επιχειρηματικό success story μιας 27χρονης

Η Κατερίνα Σαντίκου μπορεί να καυχηθεί ότι "τρέχει" μαζί με την μικρή κι ευέλικτη ομάδα της μια από τις πιο πρωτοποριακές πλατφόρμες εύρεσης εργασίας παγκοσμίως.

workathlonto-megalo-epixeirimatiko-success-story-mias-27xronis
|
SHARE THIS
0
SHARES

Ηταν μόλις 20 χρονών όταν η Κατερίνα Σαντίκου αποφάσισε να εγκαταλείψει την Αμερική και να δοκιμάσει την τύχη της επιχειρηματικά στην στην Ελλάδα της κρίσης. Μπορεί να ακούγεται κάπως παράδοξο - τους καιρούς που πολλοί νέοι άνθρωποι ζητούν επαγγελματικά διέξοδο στο εξωτερικό - όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό. Κι όχι μόνο. Είναι η αρχή ενός επιχειρηματικού success story που γράφτηκε στην Ελλάδα της οικονομικής ύφεσης με κινητήρια δύναμη το πάθος και το πείσμα της ίδιας και με τη βοήθεια του προγράμματος Reload Greece που υποστηρίζει νέους επιχειρηματίες να κάνουν πράξη καινοτόμες ιδέες - με θαυμαστά αποτελέσματα.

Σήμερα η Κατερίνα Σαντίκου είναι 27 χρονών και μπορεί να καυχηθεί ότι ως Managing Director της Workathlon "τρέχει" μαζί με την μικρή, σφιχτή κι ευέλικτη ομάδα της μια από τις πιο πρωτοποριακές πλατφόρμες εύρεσης εργασίας στον ξενοδοχειακό κλάδο παγκοσμίως που έχει καταφέρει στα περίπου 3 χρόνια λειτουργίας της να έχει πελάτες από το Costa Navarino ως μικρές ανεξάρτητες ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες, καθώς επίσης και μια "βάση" περίπου 20.000 ξενοδοχοϋπαλλήλων σε σχεδόν καθημερινή αλληλεπίδραση με το συγκεκριμένο job portal.

"Η κρίση εμένα με έφερε πίσω", λέει η Κατερίνα Σαντίκου στη συνέντευξη που παραχώρησε στο TheTOC για το χρονικό αυτού του successful start up με τη βοήθεια του Reload Greece. "Το θεώρησα καθήκον μου να επιστρέψω, να δουλέψω και να βοηθήσω – όπου μπορούσα".

- Τι είναι η Workathlon και από ποια ιδέα ξεκίνησε;

Η Workathlon είναι μια πλατφόρμα εύρεσης εργασίας και ταλέντων για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Η ιδέα ξεκίνησε κάπως έτσι: Δούλευα σε πολύ διαφορετικό τομέα στην Αμερική στο κομμάτι των ΜΚΟ, ήταν το 2012 η αρχή της κρίσης στην Ελλάδα, κι ουσιαστικά αποφάσισα να αφήσω τη δουλειά που είχα εκεί και να επιστρέψω στην Ελλάδα και στον ξενοδοχειακό τομέα, όντας δεύτερης γενιάς ξενοδόχος. Αποφάσισα να αρχίσω να ασχολούμαι μ' αυτό το εγχείρημα: Πώς μπορούμε να αυξήσουμε τις θέσεις εργασίας στον κλάδο. Αυτό που είδα είναι το ότι αν ένα ξενοδοχείο κάνει πιο σωστή προσέγγιση και διαχείριση των θέσεων εργασίας, αυτό επηρεάζει θετικά τα κέρδη του. Κάναμε κάποια τεστ στα στα Santikos Collection, τα οικογενειακά ξενοδοχεία στις Σποράδες, κι είδα ότι καλύτερες πρακτικές εύρεσης προσωπικού είναι πολύ αποδοτικές. Η τεχνογνωσία σ’ αυτό το κομμάτι (αν μπορέσεις να την αυτοματοποιήσεις και να την προσφέρεις σ’ άλλους ξενοδόχους) μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά.

- Πως περάσατε από την ιδέα στην πράξη;

Ο τρόπος που περάσαμε από την ιδέα στην πράξη ήταν ότι αποφάσισα να δοκιμάσω την ... τύχη μου μ’ ένα πολύ μικρό προϊόν. Με τους συνεργάτες μου πήγαμε στο Πακιστάν και γνωρίσαμε μια εταιρεία η οποία έχει τα μεγαλύτερα job portals στη χώρα, νοικιάσαμε ουσιαστικά την πλατφόρμα τους, την τροποποιήσαμε και την λανσάραμε το 2015 θέλοντας να δούμε αν αυτό είναι κάτι που μπορεί να ενδιαφέρει τον ξενοδοχειακό κλάδο. Μέσα σε πολύ λίγους μήνες καταφέραμε να συγκεντρώσουμε το ενδιαφέρον 60 ξενοδοχείων. Κι ενώ αρχικά νομίσαμε ότι θα απευθυνθούμε σε μικρά ξενοδοχεία, εν τέλει από τους πρώτους πελάτες μας ήταν ξενοδοχεία σαν τα Elektra, μεγάλοι όμιλοι κ.α. Κάπως έτσι αποφασίσαμε ότι πρέπει να βελτιώσουμε το προϊόν, να λανσάρουμε μια πολύ διαφορετική πλατφόρμα το Νοέμβριο του 2016, κι από τότε συνέχεια να αλλάζουμε και να φέρνουμε καινοτόμα προϊόντα.

- Τι διαφοροποιεί το δικό σας job portal από τα άλλα που υπάρχουν ανά τον κόσμο;

Πράγματι, job portals υπάρχουν κι άλλα σ’ όλο τον κόσμο. Απλά εμείς με το πρόγραμμα Machine Learning που χρησιμοποιούμε μπορούμε να κάνουμε το σωστό “πάντρεμα” ξενοδόχου – ξενοδοχοϋπαλλήλου, κάτι το οποίο είναι μοναδικό.

- Αυτή τη στιγμή πόσα ξενοδοχεία είναι πελάτες σας;

Εχουμε πάνω από 100 πελάτες – ξενοδοχεία κι ανάμεσα σ’ αυτά τα Costa Navarino, Sani, Aman Zoe, ξενοδοχεία της αλυσίδας Marriott κ.α.. Η ιδέα είναι επίσης είναι να είμαστε δίπλα και στους ξενοδόχους που έχουν ανεξάρτητες μονάδες, που μπορεί να μην έχουν την τεχνογνωσία μιας μεγάλης εταιρείας Προσπαθούμε επίσης να έρθουμε σ’ επαφή με ελληνικά ξενοδοχεία και μικρότερα brands.

Κατερίνα Σαντίκου
Κατερίνα Σαντίκου

- Πως εξελίχθηκαν τα πράγματα στη συνέχεια; Τι είναι αυτό που έκανε την επιχείρησή σας να γίνει ένα successful startup;

Το success είναι πολύ σχετικό – μ’ αρέσει να είμαι μετριοπαθής. Θα έλεγα ότι είναι μια επιχείρηση η οποία πάει σταθερά. Δηλαδή είμαστε μέσα στην αγορά, έχουμε καλή τεχνογνωσία, ακούμε πάρα πολύ τους πελάτες μας, και για εμάς αυτό που θεωρώ ότι μας έφτασε μέχρι εδώ είναι ότι μπορούμε να είμαστε ανοιχτοί στο να ακούσουμε και να κάνουμε αλλαγές. Δηλαδή το τι κάναμε ότι ξεκινήσαμε το 2015 είναι πολύ διαφορετικό απ’ αυτό που κάνουμε σήμερα και το να μπορείς να εξελίσσεται χωρίς δεσμό με το αρχικό προϊόν είναι δύσκολο. Σήμερα έχουμε μια βάση άνω των 20.000 ξενοδοχοϋπαλλήλων οι οποίοι λαμβάνουν νέα κι ενημέρωση σχεδόν κάθε μέρα, οπότε αντιλαμβάνεστε τι αποδοχή έχει το δικό μας job portal.

- Πως μάθατε για το Reload Greece και γιατί αποφασίσατε να ζητήσετε βοήθεια; Τι βοήθεια πήρατε και πως αξιοποιήθηκε αυτή η υποστήριξη;

Μας προτάθηκε από την Εθνική Τράπεζα να συμμετάσχουμε στο Reload Greece. Είδαμε ότι έχει ένα πολύ δυνατό network κι ότι το πρόγραμμα είναι ιδανικό για να μπορέσουμε να εξελιχθούμε, οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε αίτηση. Κάπως έτσι μας επέλεξαν. Για μας ήταν αρκετά ισχυρή η βοήθεια που πήραμε, διότι καταφέραμε να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση μέσα από το Reoload Greece. Κερδίσαμε το βραβείο Judges Award, το οποίο έδινε η Charge Ventures - ένα fund "με ελληνικό DNA" στην καρδιά της Νέας Υόρκης - κι από εκεί και πέρα βρεθήκαμε σε συζητήσεις μαζί τους έχοντας το βραβείο για να συμμετάσχουν στον πρώτο γύρο χρηματοδότησή μας. Συνολικά έχουμε μια χρηματοδότηση της τάξης των 400.000 ευρώ. Τη βοήθεια την πήραμε τον Δεκέμβριο του 2017.

Η ομάδα του Workathlon
Η ομάδα του Workathlon

- Πως έχετε αποφασίσει να αξιοποιήσετε αυτή τη χρηματοδότηση;

Αυτή τη στιγμή μεγαλώνουμε την ομάδα μας. Είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμάς να έχουμε μια δυνατή ομάδα να στηρίξει το προϊόν. Αυτή τη στιγμή είμαστε 4 άτομα και τους επόμενους μήνες θα γίνουμε 8. Ο μέσος όρος ηλικίας είναι γύρω στα 30 με αρκετές γυναίκες. Εκεί θα αξιοποιήσουμε το ποσό, καθώς επίσης και μέσα από προωθητικές ενέργειες. Κάναμε κάποια έρευνα για να καταλάβουμε λίγο περισσότερα το target group των ανθρώπων που απευθυνόμαστε και συνειδητοποιήσαμε ότι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Είναι μια κατηγορία ανθρώπων που παλιότερα έκαναν αυτή τη δουλειά λόγω ανάγκης ενώ σήμερα αυτό γίνεται βάσει επιλογής. Εχοντας αυτό υπ’ όψιν, δημιουργούμε και μια στρατηγική ώστε να στοχεύσουμε σ’ αυτά τα χαρακτηριστικά.

- Πως λειτούργησε η ελληνική κρίση σ' αυτό το ξεκίνημα; Αποτρεπτικά ή ενισχυτικά; Πιστεύετε ότι με περιπτώσεις σαν τη δική σας η χώρα μπορεί να βελτιώσει το «προφίλ» της διεθνώς;

Θέλει πολύ υπομονή κι επιμονή αλλά πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Ακόμα και στην κρίση υπάρχουν ευκαιρίες. Για να φτιάξεις κάτι καινούργιο και να πάει καλά, δεν χρειάζεσαι οπωσδήποτε πολύ μεγάλους πόρους. Χρειάζεσαι μια ομάδα που να πιστεύει αυτό που κάνει . Η ομάδα και το πάθος που έχει είναι το πρώτο συστατικό της ευτυχίας. Αν δεν υπάρχει αυτό, όσα χρήματα και να τοποθετηθούν δεν είναι εύκολο να καταφέρει κανείς να πάει την ιδέα μακριά.

Διαβάστε περισσότερα: 

https://www.reloadgreece.com/our-story/

https://workathlon.com/home-2/

Το πρόγραμμα Reoload Greece έχει ως δωρητές το Ιδρυμα Λάτση, το Ιδρυμα Σαμούρκα, το Ιδρυμα Λεβέντη και το Ιδρυμα Κώστα Λαιμού. Συνεργάζεται επίσης με τους: Τιτάνα, Εθνική Τράπεζα Ελλάδος και Eurobank. 

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook