Μεγάλη πτώση παρουσίασε η αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, την τελευταία 12ετία, από το 2004 - 2016. Ο κλάδος συρρικνώθηκε κατά 73%. Αυτό δείχνει ειδική μελέτη της Deloitte, στην οποία όμως, εκφράζεται η αισιοδοξία για τη σταδιακή ανάκαμψη του κλάδου.
Η καθοδική πορεία της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης. Οι κύριες αιτίες είναι η συνεχής πτώση του ΑΕΠ και το ασταθές φορολογικό πλαίσιο. Η Ελλάδα βρίσκεται στη 15η θέση ως προς την ιδιοκτησία επιβατικών αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα.
Πάντως, η έρευνα της Deloitte εκτιμά ότι οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται σήμερα σε στάδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης, ενώ οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και έμποροι νέων αυτοκινήτων, στρέφουν το ενδιαφέρον τους και προς το εμπόριο ανταλλακτικών.
Λαμβάνοντας αυτά ως δεδομένα, αναμένεται σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς από τα μέσα του 2017. Μάλιστα, εκτιμάται ότι ένα ποσοστό της πτώσης που έχει υλοποιηθεί στην 12ετία (2004-2016), θα ανακτηθεί μέχρι το 2021.
Τέλος, ως προς τις τάσεις στην αγορά νέων αυτοκινήτων, η Deloitte αναδεικνύει την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε εμπορικά σήματα, τα οποία θεωρούνται «value for money» και οικονομικά στη χρήση (κυρίως diesel).
Στο πλαίσιο αυτό, εμφανής είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με την πρώτη δεκάδα των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινήτων να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμων, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.
Φωτό: Ευρωκίνηση
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr