Τα «θεωρήματα» του Ευκλείδη για τα μέτρα του πολυνομοσχεδίου

Ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι μπορεί να… προσαρμόζεται πολύ εύκολα στα νέα δεδομένα.

ta-thewrimata-tou-eukleidi-gia-ta-metra-tou-polunomosxediou
SHARE THIS
23
SHARES

Ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι μπορεί να… προσαρμόζεται πολύ εύκολα στα νέα δεδομένα.

Πριν από ενάμιση χρόνο, είχε βγει δημοσίως να υποστηρίξει ότι θα παραιτηθεί αν υποχρεωθεί να μειώσει το αφορολόγητο κάτι που θα σήμαινε την επιβάρυνση και των φτωχότερων εισοδηματικά στρωμάτων. Το αφορολόγητο μειώθηκε ο υπουργός παρέμεινε. Πέρασαν λίγοι μήνες, και τον Δεκέμβριο του 2016 τόνιζε σε όλους τους τόνους ότι δεν υπάρχει ελληνική κυβέρνηση –όχι μόνο αυτή του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οποιαδήποτε άλλη- η οποία θα δεχόταν να υπογράψει τη λήψη πρόσθετων δημοσιονομικών μέτρων τεσσάρων δις. ευρώ και μάλιστα για περίοδο που εκτείνεται πέραν της κοινοβουλευτικής εντολής. Πέρασε και αυτό. Η κυβέρνηση που θα υπέγραφε τα μέτρα βρέθηκε και ήταν η σημερινή. Μετά από αυτά έγιναν όλα εύκολα. Και το καμπανάκι της Wall Street χτύπησε ο υπουργός Οικονομικών αλλά και τα επιχειρήματα βρήκε για να αιτιολογήσει κάτι που προ 1-2 ετών θα φαινόταν αδιανόητο για έναν μαρξιστή: να αιτιολογήσει και να υπερασπιστεί μέτρο που «κουρεύει» το δικαίωμα στην απεργία αλλά και ασκήσει επιχειρηματολογία υπέρ της περικοπής του επιδόματος των τριτέκνων και των πολυτέκνων.

Τι είπε ουσιαστικά ο υπουργός Οικονομικών χθες στη Βουλή; Ότι οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι δεν μπορούν να συμβάλλουν πλέον στην αντιμετώπιση του φαινομένου της υπογεννητικότητας και αναγκαστικά το βάρος πρέπει να πέσει σε αυτούς που έχουν ένα παιδί προκειμένου να αποκτήσουν και ένα δεύτερο. Τέτοια… κοροϊδία, είχαμε να τη ζήσουμε από το 2009 με τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Τότε μας έδιναν κίνητρα για να αγοράσουμε αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού (το οποίο υποτίθεται θα ήταν ασφαλέστερο στην οδήγηση κλπ) και μετά σκαρφίστηκαν τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης και τα εξωφρενικά τέλη κυκλοφορίας. Το ίδιο κάνουν τώρα, αυτή τη φορά όμως όχι με τα αυτοκίνητα αλλά με τα… παιδιά. Επί σειρά ετών είχε στηθεί ένα ολόκληρο πλαίσιο υποστήριξης για να αυξηθούν οι πολύτεκνες οικογένειες. Βαφτίστηκαν πολύτεκνοι οι τρίτεκνοι, θεσπίστηκε το ειδικό επίδομα τέκνων, δόθηκε ευνοϊκό τιμολόγιο στη ΔΕΗ. Και τώρα που κάποιοι απέκτησαν το τρίτο ή και το 4οπαιδί, έρχεται η κυβέρνηση να τους γυρίσει την πλάτη. Πάει το επίδομα τέκνων, πάει και το «κοινωνικό τιμολόγιο». Πάνω από δύο χιλιάδες ευρώ ζημιά με δύο αποφάσεις. Και γιατί όλα αυτά; Διότι ο υπουργός υποστηρίζει ότι «είναι προφανές ότι η μεγάλη ανάγκη είναι να κάνει δεύτερο παιδί το ζευγάρι που έχει ένα. Οι οικογένειες με τρία παιδιά ή και παραπάνω είναι πολύ λιγότερες».

Και να ήταν μόνο το θέμα του επιδόματος των τριτέκνων. Ο μαρξιστής υπουργός Οικονομικών είχε μια απάντηση και για τη διάταξη περί απεργιών. Το αφοπλιστικό του επιχείρημα ήταν ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει στο εξής να μετέχουν πιο ενεργά στα κοινά. Και πολύ σωστά πρόσθεσε ότι «τα καλύτερα είναι μπροστά»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook