Ζουν ανάμεσά μας. Τους συναντάς στη γειτονιά, στη δουλειά, στο χώρο που διασκεδάζεις. Είναι περίπου 1 στους 10 Ελληνες. Ο λόγος για τους υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής, η οποία κινείται σε σταθερά υψηλά δημοσκοπικά επίπεδα όσες αποκαλύψεις κι αν γίνονται για τα έργα και τις ημέρες της.
Το κύμα των “αγανακτισμένων”, η διχαστική ρητορεία και τα κυρήγματα μίσους της αντιμνημονιακής εποχής, ήταν το γόνιμο έδαφος για να βγούν οι νεοναζί από τις κρυψώνες τους και να αποκτήσουν πολιτική υπόσταση. Πολλοί έσπευσαν να εξηγήσουν την άνοδό της, αποδίδοντάς την στην κρίση που παρέσυρε κάποιους σε ακραίες επιλογές. Παραμύθια! Η συνέχεια αποδεικνύει ότι δεν παρασύρθηκαν. Ψήφισαν συνειδητά και συνεχίζουν να το κάνουν. Δεν τους πτόησαν ούτε η δολοφονία του Παύλου Φύσσα, ούτε τα τάγματα εφόδου, ούτε τα βίντεο με τους αγκυλωτούς σταυρούς και τα ναζιστικά εμβατήρια. Μην κρυβόμαστε! Ενα κομμάτι της κοινωνίας μας είναι φασίστες (ασχέτως τι ψήφιζαν πριν επιλέξουν την Χρυσή Αυγή). Δεν ανέχονται την άλλη άποψη, θεωρούν ότι όποιος διαφωνεί μαζί τους είναι προδότης και υπηρετεί ξένα συμφέροντα, δεν τους αρέσει η δημοκρατία, μισούν τις πατρίδες των άλλων. Και δεν χρειαζόταν η Χρυσή Αυγή για να προπαγανδίσει αυτές τις απόψεις. Το έκαναν άλλοι με την ισοπέδωση των πάντων, την προβολή λαϊκίστικων και εθνικιστικών συνθημάτων και διαφόρων ειδών συνομωσιολογικών θεωριών.
Η Χρυσή Αυγή θέρισε αυτό που έσπειραν κάποιοι (πολιτικοί, δηνοσιογράφοι, ακαδημαϊκοί). Μερικές φορές δυσκολεύεσαι να ξεχωρίσεις θέσεις της σε κεντρικά ζητήματα, από εκείνες άλλων κομμάτων. Τίνος ήταν η θέση “άμεση καταγγελία του Μνημονίου, απαλλαγή της οικονομίας μας από τις θλιβερές του επιπτώσεις και συνολική διαγραφή του παράνομου και επαχθούς χρέους της χώρας”; Είναι βασική θέση της Χρυσής Αυγής. Οπως και η πρόταση “να απαλλαγούμε άμεσα από τους πράκτορες και τους υπηρέτες ξένων συμφερόντων που συναποτελούν το σύστημα εξουσίας της μεταπολίτευσης”. Οταν τα παραπάνω γίνονται κυριάρχες απόψεις, δεν αποτελούν γόνιμο “πολιτικό βιότοπο” για να ευδοκιμήσει η Χρυσή Αυγή;
Το ίδιο ισχύει κι όταν η πολιτική αντιπαράθεση διεξάγεται πάνω στο απλουστευτικό σχήμα ” ο καλός λαός και οι κακές ελίτ”, που αποτελεί την επιτομή του λαϊκισμού.
Η κοινωνία αποτελείται από έντιμους, απατεώνες, εργατικούς, τεμπέληδες, εθνικιστές, κοσμοπολίτες, έξυπνους, βλάκες, ανοιχτόμυαλους, ιδεοληπτικούς, άθεους, θρησκόληπτους, αριστερούς, δεξιούς, απολιτίκ.... Εμεις πιθανόν να κατατάσσουμε τους εαυτούς μας και τους φίλους μας σε αυτούς που έχουν όλα τα προτερήματα, όπως κι άλλοι να μας κατατάσσουν σε εκείνους που έχουν όλα τα ελαττώματα. Η ανοχή στην διαφορετικότητα, η τήρηση των κανόνων, η κατοχύρωση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων, η ισχυροποίηση των θεσμών, ο σεβασμός στην αρχή της πλειοψηφίας είναι βασικές αρχές λειτουργίας μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Κάποιοι συμπολίτες μας δεν τα δέχονται. Επιθυμούν την αναμόρφωση της κοινωνίας αποκλειστικά με βάση τις δικές τους θέσεις. Στο όνομα των υψηλων ιδανικών είναι έτοιμοι να αποδεχθούν ακόμη και τα χειρότερα εγκλήματα. Θεωρούν δε όσους διαφωνούν μαζί τους κι είναι αντίθετοι στα σχέδια τους “εχθρούς”, “προδότες”, “πουλημένους” κλπ. Ας ρίξουμε μια ματιά στην ιστορία του 20ου αιώνα.
Ολοκληρωτικά καθεστώτα είχαν λαϊκή έγκριση, στο όνομα της κοινωνικής αναμόρφωσης και της νέας κοινωνίας που θα έφτιαχναν, απαλλαγμένης από το διαφορετικό και τους εχθρούς στο εσωτερικό της.
Η Χρυσή Αυγή δεν αντιμετωπίζεται με αντιφασιστικά συνθήματα που συνοδεύονται από φασιστική συμπεριφορά. Τότε της δίνεται “πολιτικό οξυγόνο”. Αντιμετωπίζεται με ισχυροποίηση των δημοκρατικών κανόνων, σεβασμό στην αντίθετη άποψη και επίδειξη δημοκρατικής αντίληψης σε κάθε εκδήλωσή μας. Μόνο έτσι θα γυρίσει εκεί που βρισκόταν κι εκεί που ανήκει: στο περιθώριο.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr