«H Άγγη έχει πολύ καιρό να το κάνει. Για την Μαρίλια θα είναι η πρώτη της φορά. Και οι δύο όμως διστάζουν, η κάθε μία για τους λόγους της. Δείτε τις ιστορίες δύο γυναικών, στα σποτ που ετοίμασε ο Πάνος Κοκκινόπουλος».
Αυτό είναι το κείμενο που συνοδεύει τα δύο διαφημιστικά σποτ που δημιουργήθηκαν για «Το Ποτάμι». Και οι επικρίσεις δεν άργησαν να έρθουν.
Μάλιστα, προήλθαν μέσα από «Το Ποτάμι», καθώς ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Περικλής Βαλλιάνος, όταν είδε τα σποτ άστραψε και βρόντηξε. Αποκαλεί το διαφημιστικό σποτ ανουσιούργημα,τερατούργημα και αίσχος καθώς το θεωρεί προσβολή για τις γυναίκες αλλά και τορπίλη για την προσπάθεια του Ποταμιού. Με την ανάρτησή του στο facebook κατακεραύνωσε την ιδέα και την υλοιποίησή της:
Τι λέει «το Ποτάμι»
Σύμφωνα με πληροφορίες από το «Ποτάμι», τα βίντεο δεν έχουν κατέβει και ούτε πρόκειται, ενώ παράλληλα αναφέρεται πως θα συνεχιστεί η καμπάνια και θα ακολουθήσουν νέα βίντεο. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι τα συγκεκριμένα βίντεο δημιουργήθηκαν από την ομάδα των social media του κόμματο και ότι θα πρέπει να τα δει κάποιος συνολικά.
Μιλώντας στο Βήμα FM, ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του κόμματος Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ανέφερε ότι τα δύο σποτ δημιουργήθηκαν από την ομάδα των social media του κόμματος και έχουν στόχο την καταπολέμηση της αποχής από τις εκλογές.
«Είναι σπονδυλωτή καμπάνια, θα υπάρχουν και άλλα σποτ, καλό είναι κανείς πριν αντιδράσει να τα δει στο σύνολό τους», τονίζει, ενώ πρόσθεσε ότι στο Ποτάμι «είναι σεβαστές οι διαφωνίες».
Η Βάσω Κιντή, υποψήφια για τις ευρωκλογές με «Το Ποτάμι», χαρακτηρίζει τα δύο video, σεξιστικά και κακόγουστα με δική της ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό, στο facebook.
Μέσω twitter o Δημήτρης Παπαδημούλης, ζητά από το Σταύρο Θεωδοράκη να αποσυρθούν τα χυδαία και προσβλητικά -όπως τα χαρακτηρίζει- διαφημιστικά σποτ.
Το πρώτο αφορά σε μία νέα κοπέλα, την Άγγη, η οποία μιλά για την πρώτη της φορά...ως υποψήφια ψηφοφόρος. Περιγράφει πώς πρέπει να είναι η πρώτη φορά.
Στο δεύτερο σποτ, εμφανίζεται μία μεγαλύτερη γυναίκα, η Μαρίλια, για την οποία έχει περάσει καιρός από τότε που το έκανε, όπως λέει.
Οι επικρίσεις ωστόσο, εκτός από το περιεχόμενο επικεντρώνονται και στο γεγονός, ότι δεν πρόκειται για μια φρέσκια ιδέα, αλλά αντιγραφή του σποτ που είχε κάνει η Λένα Ντάνχμαν σκηνοθέτης, συγγραφέας και δημιουργός της σειράς «Girls» για το HBO, στην προεκλογική καμπάνια του Μπαράκ Ομπάμα.
«Η πρώτη σας φορά, δεν θα πρέπει να είναι με τον οποιονδήποτε, θα πρέπει να το κάνετε με ένα σπουδαίο τύπο. Θα πρέπει να είναι με κάποιον όμορφο....Κάποιον που θα νοιάζεται και θα καταλαβαίνει τις γυναίκες», έλεγε σε εκείνο το διαφημιστικό η Λένα Ντάνχμαν.
Στην αμερικανική έκδοση, η συγκεκριμένη κυρία, έκανε ευθεία αναφορά στα πολιτικά ζητήματα, υγεία,ασφάλιση κλπ, ενώ στο τέλος δηλώνει ότι όταν τράβηξε την κουρτίνα, ψήφισε για πρώτη φορά τον Μπαράκ Ομπάμα.
Βρίσκετε ομοιότητες;
Προβλητικά και χυδαία χαρακτηρίζει η Ομάδα Φεμινισμού και ΛΟΑΔΚΙ Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ τα συγκεκριμένα διαφημιστικά και θεωρούν «πως τα δυο αυτά σποτ αναπαράγουν μια σειρά στερεοτύπων για την γυναικεία σεξουαλικότητα που καμία σχέση δεν έχουν με την απελευθέρωση, την ουσιαστική ισότητα, τη μάχη ενάντια στην ιδιωτική και δημόσια καταπίεση. Και στις δύο περιπτώσεις το τελικό μήνυμα αποτυπώνει όλες τις κυρίαρχες σεξιστικές προϊδεάσεις αναδεικνύοντας τον φορέα του σε φορέα πατριαρχίας και σεξισμού. Επίσης, θεωρούμε προσβλητικό και χυδαίο το ότι οι γυναίκες παρουσιάζονται να μιλούν για την πολιτική μόνο μέσα από σεξουαλικές αναφορές, σαν να μην είναι ικανές για κάτι άλλο. Δεν θεωρούμε τυχαίο, λοιπόν, ότι πρωταγωνίστριες είναι και τις δυο φορές γυναίκες. Τρίτον, θέλουμε να πληροφορήσουμε το Ποτάμι ότι στις εκλογές δεν ψηφίζουμε με κριτήρια ποιος είναι πιο συμπαθής ή με ποιον θα θέλαμε να κάνουμε παρέα… ή έρωτα. Στις εκλογές αυτές ψηφίζουμε πολιτικά, για την ζωή, το μέλλον, τα δικαιώματά μας».
Ο Τομέας Ισότητας της ΔΗΜΑΡ, σε ανακοίνωση του υποστηρίζει ότι «οι γυναίκες για άλλη μια φορά χρησιμοποιούνται βάναυσα για να πουλήσουν ένα προϊόν. Αυτή τη φορά, από το Ποτάμι του Σταύρου Θεοδωράκη που ευαγγελίζεται την ανανέωση της πολιτικής. Τα διαφημιστικά του σποτ με αντικείμενο τις γυναίκες είναι μια ακραία εκδοχή σεξισμού. Οι πολίτες που συμμετέχουν στο ψηφοδέλτιο του Ποταμιού για τις Ευρωεκλογές δεν προσβάλλονται από αυτές τις διαφημίσεις; Στην Ευρώπη που θέλουν να μας εκπροσωπήσουν, η δυσφήμιση αυτή των γυναικών θα είχε σοβαρές συνέπειες για τους δημιουργούς της».
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr