[...]Το πενθήμερο 28 Μαΐου με 1η Ιουνίου 1976 ο Αλέξης Ακριθάκης φτιάχνει στο Βερολίνο μια σειρά σχεδίων με τετραγωνάκια τα οποία ο ίδιος περιγράφει ως “τίποτα το καινούργιο” ενώ όποια βαρυσήμαντη δήλωση για την τέχνη αντικαθίσταται με το “Έτσι παίζω.” Από την αρχή της καριέρας του μέχρι το τέλος της ζωής του ο Αλέξης Ακριθάκης μονίμως ανήσυχος δεν έπαψε να είναι αρνητικός απέναντι σε όποια μεθοδολογία και μεθόδευση απομάκρυνε την τέχνη από εκεί που ίδιος θεωρούσε πως πραγματικά ανήκει: στον καλλιτέχνη και το κοινό του. Η δημιουργία για τον Αλέξη Ακριθάκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του, και η τέχνη του της ζωής. Το έργο του όπως και ο ίδιος αντιστέκεται την κατηγοριοποίηση και οποιαδήποτε συμβατική ταξινόμηση, μοιράζεται ανάμεσα στη γραφή και τη ζωγραφική αποδεικνύοντας πως τα δύο δεν έχουν μόνο ομοιότητες και διαφορές αλλά μπορούν να είναι πλευρές του ίδιου νομίσματος. Γραφή, ζωγραφική, κατασκευές με ξύλα, σίδερα και ό,τι άλλο χρειαστεί αποτελούν τα εργαλεία μέσα από τα οποία ο καλλιτέχνης τη δεκαετία του ’70 θα δημιουργήσει ίσως το πιο αναγνωρίσιμο κομμάτι του έργου του.[...]
(Αλέξιος Παπαζαχαρίας, απόσπασμα κειμένου από την έκδοση ΑΛΕΞΗΣ ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ, "Αυτό το σχέδιο είναι λάθος.")
Ο τίτλος της έκδοσης δίνει και τον τίτλο της έκθεσης με έργα του σημαντικού Αλέξη Ακριθάκη (1939 - 1994) που εργκαινιάζεται στις 23 Οκτωβρίου στην γκαλερί Casjk ση Λάρισα. Είναι η δεύτερη έκθεση αφιερωμένη στη δουλειά του που πραγματοποιείται στη Λάρισα και η πρώτη στην πόλη μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη. Στην έκθεση παρουσιάζονται επιλεγμένα, χαρακτηριστικά έργα της δεκαετίας του '70, περίοδο κατά την οποία ο καλλιτέχνης διέμενε κυρίως στο Βερολίνο. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια ιδιαίτερα δημιουργική περίοδος για τον καλλιτέχνη, αφού σε αυτή συνυπάρχουν η ζωγραφική με τις κατασκευές, τα έργα σε χαρτί και τα βιβλία, ατελείωτα σημειώματα και σκέψεις, ποιήματα και εικόνες. Τη δεκαετία του '70 καθιερώνεται η βαλίτσα που θα αποτελέσει σήμα κατατεθέν για το έργο του και θα τον καταστήσει αναγνωρίσιμο στο ευρύ κοινό. Τα έργα που φιλοξενούνται στην έκθεση, ζωγραφική, κατασκευές και σχέδια υπογραμμίζουν τη συνέπεια της γραφής του, την ποικιλομορφία του έργου του, τη στάση του απέναντι στο ερώτημα που ονομάζεται τέχνη και το παιχνίδι που ονομάζεται ζωή.
Ανάμεσα στα έργα βρίσκεται και μία σειρά τριανταενός σχεδίων που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό και ένα από αυτά δανείζει τον τίτλο του στην έκθεση.
Ο επιμελητής αφιερώνει την έκθεση αυτή στη σύζυγο του Αλέξη Ακριθάκη, Φώφη Ακριθάκη.
Όλες οι εικόνες είναι ευγενική παραχώρηση της Χλόης Geitmann-Ακριθάκη.Όλα τα έργα βρίσκονται σε ιδιωτική συλλογή.
Οι συντελεστές της έκθεσης ευχαριστούν επίσης ιδιαίτερα, για την πολύτιμη συμβολή τους στην υλοποίησή της τους:
Νίκο Ράπτη, Μαρία Δαλαμάγκα, Χρήστο Μπεχλιβάνο, Ειρήνη Χαραλαμπίδου, Σόνια Χαραλαμπίδου-Διβάνη, Αριάδνη Geitmann, Λήδα Χαρίση, Σπύρο Παπαζαχαρία, Ειρήνη Παπαϊωάννου, Πάνο Εσκίογλου, Στέλα Λαμπρούλη και Αγγέλα Συτρά.
Info:
Αλέξης Ακριθάκης
"Αυτό το σχέδιο είναι λάθος."
Γκαλερί Cask, Οσσης 3, Λάρισα
επιμέλεια: Αλέξιος Παπαζαχαρίας
διάρκεια έκθεσης: 23 Οκτωβρίου - 10 Δεκεμβρίου 2017
εγκαίνια: 23 Οκτωβρίου 2017, ώρα 21:00
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr