«Κατά την άποψη μου ο επαναπατρισμός των γλυπτών του Παρθενώνα είναι δίκαιος» λέει η Αμάλ Κλούνεϊ στον Guardian. «Ελπίζω ότι μπορεί να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση για το ζήτημα λόγω της μακρόχρονης φιλίας ανάμεσα στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο» και πρόσθεσε ότι οι ελληνικές αρχές είχαν προσεγγίσει την ίδια και τους συναδέλφους της, Τζέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ πριν από τρία χρόνια.«Πιστεύω όμως ότι είναι συνετό να αναζητήσει η ελληνική κυβέρνηση νομική συμβουλή- σε σχέση και με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες να συμπεριληφθεί σε αυτή την προσπάθεια και η UNESCO- και φυσικά εναπόκειται στους ίδιους να ορίσουν τα επόμενα βήματά τους υπό το υπό το πρίσμα του νομικού αυτού πλαισίου».
«Το διεθνές δίκαιο έχει εξελιχθεί σε σημείο που ένα μοναδικό, και το τονίζω μοναδικό, πολιτιστικό έργο τέχνης πρέπει να αποκατασταθεί»
Ο Guardian σχολιάζει ότι ο Αντώνης Σαμαράς πιστεύεται ότι έδωσε εντολή στην ομάδα των νομικών για να έρθει στην Ελλάδα αφού θεωρήθηκε ότι έχουν εξαντληθεί όλες οι άλλες δίοδοι, τόσο σε πολιτικό όσο και διπλωματικό επίπεδο. Από τον Ιούλιο του 2013, η Βρετανία έχει αποτύχει να ανταποκριθεί στην έκκληση της ελληνικής κυβέρνησης να αναλάβει τη διαμεσολάβηση η UNESCO.
Σε μια πρόγευση των επιχειρημάτων που θα μπορούσε να αναπτύξει η Ελλάδα εάν η υπόθεση φτάσει στα δικαστήρια είναι αυτό που λέει ο Τζέφρι Ρόμπερτσον, ο επικεφαλής της ομάδας των νομικών, ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα είναι μια μοναδική περίπτωση και ως εκ τούτου, δεν θα έθετε σε κίνδυνο τις συλλογές του Βρετανικού Μουσείου.
«Η υπόθεση αυτή δεν θα δημιουργήσει ένα προηγούμενο, το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να κρατήσει τις μούμιες του αλλά όχι μάρμαρα που ενωμένα, ανήκουν στον κόσμο»
«Η ζωφόρος του Παρθενώνα είναι ένα καταπληκτικό και μοναδικό στιγμιότυπο του ανθρώπινου πολιτισμού πριν από 2.500 χρόνια. Δεν δείχνει πόλεμο, αλλά πραγματικά μια σκηνή πολιτισμένων συνευρέσεων ενός αναπτυγμένου λαού. Το μισό από αυτό το στιγμιότυπο είναι στην Αθήνα κάτω από το γαλάζιο του ουρανού πάνω από την Ακρόπολη. Το άλλο μισό είναι σε μια αποστειρωμένη γκαλερί, σαν σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου σε ένα μουσείο». Ο ίδιος χαρακτηρίζει την άρνηση του Βρετανικού Μουσείου να επιστρέψει τα Μάρμαρα ως έναν «βανδαλισμό του πολιτισμού με μεγάλη δόση υπεροψίας».
Ακόμη χειρότερα, λέει ο Ρόμπερτσον, το βρετανικό Μουσείο έχει πράξει το προπατορικό αμάρτημα της καταστροφής των Γλυπτών χρησιμοποιώντας αμφιλεγόμενες μέσα για τον καθαρισμό τους στα σχεδόν 200 χρόνια από τότε που τα απέκτησε.
«Η επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα είναι ένα μεγάλο έργο, όχι για την Ελλάδα αλλά και για όλο τον κόσμο, να τα δούμε καθαρά εκεί που τα χάραξε ο Φειδίας, να αντιπαραθέσουμε την αρχή του ανθρώπινου πολιτισμού με την απειλή που θέτει σήμερα η ISIS», πρόσθεσε ο δικηγόρος, αναφερόμενος στις βάρβαρες τακτικές που χρησιμοποιούνται από τους ισλαμιστές τρομοκράτες στα ανατολικά της Ελλάδας.
«Είναι αλαζονικός πολιτιστικός βανδαλισμός του Βρετανικού Μουσείου να επιμένει ότι αυτό το πιο σημαντικό κειμήλιο του πολιτισμού μας, πρέπει να σπάσει στα δύο. Το διεθνές δίκαιο έχει εξελιχθεί σε σημείο όπου ένα μοναδικό, και το τονίζω μοναδικό, πολιτιστικό έργο τέχνης πρέπει να αποκατασταθεί».
Ο Ρόμπερτσον ο οποίος μαζί με τον Πάλμερ εξασφάλισαν την επιστροφή των σορών των Αβοριγίνων της Τασμανίας από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου στην Αυστραλία, αρνήθηκε ότι ο επαναπατρισμός των έργων θα ανοίξει τις πύλες σε παρόμοιες απαιτήσεις. «Η υπόθεση αυτή δεν θα δημιουργήσει ένα προηγούμενο, το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να κρατήσει τις μούμιες του αλλά όχι μάρμαρα που ενωμένα, ανήκουν στον κόσμο».
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr