Μία ατυχής ερωτική ιστορία, με αφορμή το «4.48» της Αγγλίδας ποιήτριας Σάρα Κέιν

Ποίηση και μουσική από την Ομάδα MAG - Είσοδος ελεύθερη με προαιρετική συνεισφορά ... «Αλλά, χωρίς επιχορήγηση ούτε η Πίνα Μπάους θα υπήρχε, ούτε ο Μπομπ Γουίλσον»

|
SHARE THIS
0
SHARES

Δεν αγαπάνε τα «κανονικά» θεατρικά έργα. Η κλασική δομή μίας παράστασης τούς αφήνει αδιάφορους. Προτιμούν να «παίζουν»: Τραγούδι, παρλάτα, αφήγηση, ανά-μεσα, ενδιά-μεσα, η έγνοια τους είναι να αφηγηθούν την ιστορία, ο τρόπος βρίσκεται καθ' οδόν. Η Ομάδα MAG υπάρχει από το 2007. Έχει περάσει από Bios, Εμπρός, από το Φεστιβάλ Αθηνών (το περασμένο καλοκαίρι). Από τη Δευτέρα 6 Ιανουαρίου παρουσιάζει στο fabrica athens, την performance «4.48».

Η Σάρα Κέιν και το κείμενο από το facebook

Πρόκειται για μία σύνθεση κειμένων: Στίχοι της Σάρα Κέιν, ένα κείμενο δημοσιευμένο στο facebook (αγνώστου), κείμενα πρωτότυπα, γραμμένα επί τούτου. Ένας τραγουδιστής αφηγείται μια ερωτική ιστορία -ατυχή. Με ένα μικρόφωνο και ένα παλιό παιδικό συνθεσάιζερ της δεκαετίας του '80. Στο «βάθος», τραγούδια των Joy Division, Depeche Mode και Iggy Pop. Με αφορμή το κύκνειο άσμα της Αγγλίδας ποιήτριας Σάρα Κέιν «4.48», η ομάδα MAG ρίχνει φως στον βαθύ ρομαντισμό που κρύβουν τα έργα της και ψάχνει τρόπους με τους οποίους ένα κείμενο μπορεί να γίνει σκηνικό γεγονός.

Η μουσική είναι η πιο δυνατή τέχνη, γι' αυτό οι έφηβοι παθιάζονται με τη μουσική

«Οι παραστάσεις μας είναι σχεδόν «βουβές» αλλά με μουσική» λέει στο TheTOC.gr ο Κώστας Κουτσολέλος εκ της Ομάδας MAG. «Η μουσική είναι η πιο δυνατή τέχνη, εννοώ, με πρωτογενή τρόπο. Δεν είναι τυχαίο που οι έφηβοι παθιάζονται με τη μουσική... Η μουσική έχει πάντα έναν «ενδιάμεσο» -πιάνο, κιθάρα. Το θέατρο όχι. Είναι μόνο ο ηθοποιός. Απευθείας». Η θεατρική παιδεία του Κώστα Κουτσολέλου είναι mainstream: Έχει σπουδάσει σε δραματική σχολή, έχει δοκιμαστεί σε κλασικά έργα. Όμως, ο δρόμος τον έφερε «αλλού». «... Δεν μου ασκούσε γοητεία να διαβάσω Τσέχωφ -ντρέπομαι να το πω- αλλά λατρεύω τη Σάρα Κέιν, τον Ίαν Κέρτις, τον Μόρισσον. Και εννοείται, βλέπω ακόμη (είναι 42 χρονών) με δέος τους «καταραμένους ποιητές».

Πώς «αντέχει» η Ομάδα το «είσοδος ελεύθερη, με προαιρετική συνεισφορά»;

«Δεν αντέχει... Για την παραγωγή αυτή, τα ελάχιστα χρήματα που χρειάστηκαν βγήκαν από την τσέπη μου. Καμιά φορά λέω στον εαυτό μου είναι παράλογο που συνεχίζω, είναι λάθος. Ο μοναδικός τρόπος για να δουλέψει ένας σκηνοθέτης σήμερα, είναι είτε το Εθνικό Θέατρο, είτε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, είτε το Φεστιβάλ Αθηνών -ενδεχομένως, και κάποιος παραγωγός που διαθέτει το κεφάλαιο. Για επιχορηγήσεις, ούτε λόγος πια... Πάντως, εάν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, ούτε η Πίνα Μπάους θα υπήρχε χωρίς επιχορήγηση / χρηματοδότηση, ούτε ο Μπομπ Γουίλσον, ούτε η Σαουμπίνε...»

 

Κανένας δεν είναι δικός της αδελφός
το μίσος της είναι απ' όλα ιερότερο
κι αν είναι μια μέρα να πνιγεί απ'
το φως τότε το σκότος πολύ προτιμότερο

facebook, αγνώστου

Ταυτότητα παράστασης

 

Σκηνοθεσία - Ερμηνεία: Κώστας Κουτσολέλος
Σκηνικός χώρος - Κοστούμια: Σοφία Σιμάκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Ράνια Κελαιδίτη
Φωτογραφίες: Ευτυχία Βλάχου

 

info: «4.48» από την Ομάδα MAG, στον χώρο fabroica athens (Μεγάλου Αλεξάνδρου 125 και Ευρυμέδοντος, Αθήνα). Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, για 20 παραστάσεις, από τις 6 Ιανουαρίου. Κρατήσεις 6937-994627. Είσοδος ελεύθερη με προαιρετική συνεισφορά

 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook