Πέτρου στο TOC: Αν πάρω το Grammy θα δείξω ότι η Ελλάδα είναι εδώ & μπορεί

"Θέλω να πιστεύω ότι η Καμεράτα δεν θα πεθάνει. Εγώ δεν θα την αφήσω να πεθάνει" μας λέει ο Γ. Πέτρου που είναι υποψήφιος για Grammy ενώ η Ορχήστρα του "φυτοζωεί"...

petrou-sto-toc-an-parw-to-grammy-tha-deiksw-oti-i-ellada-einai-edw--mporei
|
SHARE THIS
105
SHARES

  ΄Ενας από τους κορυφαίους Έλληνες μαέστρους με διεθνή σταδιοδρομία προσθέτει άλλη μία σημαντική διάκριση στο ενεργητικό του. Ο ΓΙώργος Πέτρου είναι υποψήφιος για βραβείο Grammy στην κατηγορία «καλύτερη ηχογράφηση όπερας» για την ερμηνεία του στον «Ottone» του Χαίντελ όπου συναντά κανείς μεγαθήρια της κλασσικής μουσικής όπως οι αρχιμουσικοί Valery Gergiev, Gianandrea Noseda, Hans Graf και Lothar Koenigs.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο TheTOC, o Γιώργος Πέτρου μίλησε για τη διάκριση αλλά και τα τεράστια προβλήματα της Ορχήστρας Καμεράτα που διευθύνει από το 2012 κι ουσιαστικά την κρατά "όρθια" με μεγάλες θυσίες των μουσικών της παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες. 

-- Κύριε Πέτρου, με τι αισθήματα πληροφορηθήκατε την υποψηφιότητα;

"Είναι πάντα μεγάλη τιμή να αναγνωρίζεται η δουλειά σου – ειδικά στον τομέα της διεθνούς δισκογραφίας μια εποχή που η δισκογραφία αντιμετωπίζει πολύ μεγάλα προβλήματα. Χαίρομαι γιατί φαίνεται ότι η δουλειά που έχω κάνει τόσα χρόνια στη μουσική του Χαίντελ συγκεκριμένα έχει αποδώσει κι αναγνωρίζεται πλέον σε επίπεδο Grammy. Δεν έχει σημασία για μένα τελικά αν θα πάρω το βραβείο ή όχι. Σημασία έχει ότι έφτασα με τη δουλειά μου σ΄αυτούς τους 5 φιναλίστ".

- Νιώθετε ότι μπορεί και να είναι δύσκολο να πάρετε το Grammy συναγωνιζόμενος μεγαθήρια της μουσικής;

"Οχι, δεν νιώθω κάτι τέτοιο. Ξέρετε το ίδιο είχαμε σκεφτεί με την Καμεράτα όταν ήμασταν υποψήφιοι για την καλύτερη παραγωγή της χρονιάς, είχαμε να αναμετρηθούμε με τεράστια θέατρα και τελικά διακριθήκαμε εμείς. Δεν ξέρεις ποτέ τελικά τι θα γίνει και πως. Και δεν έχει σημασία. Γι’ αυτό είπα ότι δεν μ’ ενδιαφέρει αν θα πάρω το βραβείο. Με ενδιαφέρει που κάποιοι πολύ σημαντικοί άνθρωποι που αγαπούν τη μουσική αναγνώρισαν τη δουλειά μου". 

- Αν το πάρετε τελικά το Grammy θα αλλάξει κάτι και τι θα είναι αυτό κύριε Πέτρου;

"Αν το πάρω τι θα μπορούσε να αλλάξει; Και πάλι ο ίδιος άνθρωπος θα είμαι – δεν αλλάζει τίποτα σε εμένα. Ενδεχομένως το στοιχείο που θα μου δώσει μεγάλη χαρά είναι να δείξω ότι η Ελλάδα είναι εδώ και μπορεί, Να φέρω την Ελλάδα πιο κοντά στο διεθνές κοινό. ΄Αλλωστε δεν είναι η μόνη υποψηφιότητα για Grammy από ΄Ελληνες. Μην ξεχνάμε ότι, μεταξύ άλλων  έχει μια υποψηφιότητα ο Λεωνίδας Καβάκος στο παρελθόν". 

- “Η Ορχήστρα που δεν θέλει κανείς”. Αυτοί είναι μερικοί μόνο τίτλοι άρθρων για την Καμεράτα, την Ορχήστρα που ξεκίνησε μ’ ένα μεγάλο όραμα και σήμερα αντιμετωπίζει τεράστια οικονομικά προβλήματα, είναι αβοήθητη και “ζει” χάρη σε εσάς στο τιμόνι και τους “μαχητές’, όπως έχετε πει, μουσικούς της...

"Η κατάσταση είναι πλέον κρίσιμη με την Καμεράτα. Εδώ και χρόνια απειλείται το μέλλον και η βιωσιμότητά της, Πιστεύω πολύ στην καλή διάθεση του “περιβάλλοντος” και θέλω να πιστεύω ότι η Καμεράτα δεν θα πεθάνει. Εγώ προσωπικά δεν θα την αφήσω να πεθάνει. Το υπόσχομαι και το εγγυώμαι με όποιο κόστος. Εξάλλου το τίμημα που έχουμε πληρώσει μέχρι τώρα για να στέκεται “όρθια” εγώ κι οι μουσικοί είναι τεράστιο". 

- Αραγε, η υποψηφιότητά σας για Grammy κι ένα ενδεχόμενο βραβείο θα μπορούσα να δώσουν μια ώθηση να λυθούν τα χρόνια προβλήματα με την Καμεράτα;

"΄Οχι και θα ήταν κι άδικο. Εγώ κι οι μουσικοί της Καμεράτα έχουμε και τις προσωπικές μας πορείες. Υπάρχουν ήδη άπειροι λόγοι για τους οποίους θα έπρεπε να είχε βρεθεί μια λύση με την Καμεράτα."

Η ηχογράφηση που χάρισε την υποψηφιότητα

Είναι εντυπωσιακό ότι η ηχογράφηση που χάρισε στον Γιώργο Πέτρου την υποψηφιότητα πραγματοποιήθηκε για την DECCA με την ιταλική ορχήστρα Ιl Pomo d' Oro (ερμηνευτές: Max Emanuel Cencic & Lauren Snouffer, παραγωγή Jacob Haendel). Η τελετή απονομής των 60ών βραβείων Grammy θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018 στο Madison Square Garden της Νέας Υόρκης.

Ο Γιώργος Πέτρου, ακολουθεί λαμπρή διεθνή σταδιοδρομία με τακτικές εμφανίσεις σε σπουδαία θέατρα και συμφωνικά κέντρα, καθώς και με συνεργασίες με διάσημες ορχήστρες. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους ερμηνευτές της μουσικής του 18ου αι., ενώ το ρεπερτόριό του είναι ευρύτατο με έμφαση στις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας και την όπερα. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια ασχολείται με μεγάλη επιτυχία και με τη σκηνοθεσία μουσικού θεάτρου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook