Repubblica: "H Αθήνα λέει όχι στην Gucci"

Στην απόφαση να απορριφθεί το αίτημα του οίκου μόδας Gucci να κάνει επίδειξης μόδας στον Παρθενώνα, αφιερώνει άρθρο της η ιταλική εφημερίδα La Repubblica

repubblica-h-athina-leei-oxi-stin-gucci
SHARE THIS
23
SHARES

Στην απόφαση να απορριφθεί το αίτημα του οίκου μόδας Gucci να κάνει επίδειξης μόδας στον Παρθενώνα, αφιερώνει άρθρο της η ιταλική εφημερίδα.

"Ηταν μια προσφορά που ήταν δύσκολο να αρνηθεί κάποιος: το ποσό που ήταν διατεθειμένη να καταβάλει η εταιρία για την χρήση του διαδρόμου ανάμεσα στον Παρθενώνα και το Ερέχθειο για 15 λεπτά ανερχόταν σε ένα εκατομμύριο ευρώ, ενώ η συνολική δαπάνη για την καμπάνια θα έφτανε τα 55 εκατομμύρια ευρώ", τονίζει η ιταλική εφημερίδα. 

Ο δημοσιογράφος Έτορε Λιβίνι αναφέρεται στην κατάληξη της όλης υπόθεσης επισημαίνοντας πως "η απάντηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ήταν κατηγορηματική, ότι η αξία και ο χαρακτήρας της Ακρόπολης δεν είναι συμβατά με ένα γεγονός αυτού του είδους". 

"Δεν χρειαζόμαστε διαφήμιση", επέμεινε ο Δημήτρης Παντερμαλής, διευθυντής του θαυμάσιου μουσείου όπου φιλοξενούνται τα ευρήματα από το αέτωμα του Παρθενώνα και οι Καρυάτιδες. Ο συμβολισμός του μνημείου θα μειωθεί με το να χρησιμοποιηθεί μόνον ως "φόντο" για μία επίδειξη μόδας. Φτωχοί, δηλαδή, αλλά όχι τόσο, ώστε να πουλήσουν την ψυχή της χώρας. Ο οίκος Gucci έθεσε το αίτημά του, θυμίζοντας ότι το 1951 οι κίονες και τα μάρμαρα του Παρθενώνα είχαν μετατραπεί σε σκηνή για επίδειξη μόδας του Christian Dior. Ήταν άλλες εποχές, όμως. Τώρα η επιτροπή, αμετακίνητη, είπε όχι", προσθέτει το δημοσίευμα.

Ο Λιβίνι υπενθυμίζει ότι "στο παρελθόν τα μάρμαρα του Παρθενώνα έτυχαν εκμετάλλευσης για διαφημίσεις της Coca Cola, της Lufthansa και της Verizon, που μετέτρεψε τους κίονες σε τηλεφωνικούς θαλάμους και για φωτογράφηση της Τζένιφερ Λόπεζ, η οποία δεν είχε λάβει την άδεια του ΚΑΣ".

"Αλλά η Ιστορία της Ελλάδας δεν πωλείται. Ούτε σήμερα, που το κράτος βρίσκεται σχεδόν σε χρεοκοπία", καταλήγει με νόημα η Repubblica. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook