X

Μια influencer της Wall Street που θέλει να μάθει στις "κολλητές" της οικονομικά

Η Βίβιαν Του μοιάζει με μια οικονομική Σύμβουλο με "επικάλυψη καραμέλας"

Γράφει: Jeanna Smialek

Όταν προ καιρού φάνηκε ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα (FED) επρόκειτο να μειώσει επιτέλους τα επιτόκια, για πρώτη φορά εδώ και τέσσερα χρόνια, η Βίβιαν Του έφτιαξε ένα βίντεο στο TikTok, για να εξηγήσει στους περίπου 2,6 εκατομμύρια ακολούθους της, τι θα σήμαινε για τον καθένα αυτή η κίνηση της κεντρικής τράπεζας.

"Ο "Fed Daddy” έχει εγγυηθεί ότι θα μειώσει τα επιτόκια τον Σεπτέμβριο", ανακοίνωσε, χρησιμοποιώντας το αγαπημένο της ψευδώνυμο για τον Τζερόμ Πάουελ, τον πρόεδρο της Τράπεζας. "Πλεονεκτήματα: Όταν η Fed μειώσει τα επιτόκια, θα δούμε να προσφέρονται φθηνότερα στεγαστικά δάνεια, δάνεια αυτοκινήτων, προσωπικά και επιχειρηματικά δάνεια.".

Στη συνέχεια, σε ένα κλιπ τον Οκτώβριo με θέμα τι πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος για το αν πρέπει να αναχρηματοδοτήσει ένα στεγαστικό δάνειο , η Του - η οποία εμφανίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως Your Rich BFF–, έδειξε σε δεκάδες χιλιάδες θεατές μια αριθμομηχανή υπολογισμού στεγαστικών δανείων.

Η Του, 30 ετών, δημιουργεί συχνά βίντεο με σοβαρό περιεχόμενο στα social media, δηλαδή για οικονομικά θέματα, απλώς δεν φαίνεται αμέσως ότι το βίντεο είναι σοβαρό. Δηλαδή η Του μοιάζει με μια οικονομική Σύμβουλο με "επικάλυψη καραμέλας”, καθώς τα βίντεό της- που είναι πολύ χαρακτηριστικά και γνωστά στο TikTok- έχουν ένα αυθάδικο στυλ, με χειροκροτήματα να ακούγονται μετά από χαρακτηριστικές φράσεις και η ίδια εμφανίζεται με επίτηδες βαρυφορτωμένο μακιγιάζ.

Η Vivian Tu, δημιουργός περιεχομένου με θέμα τα οικονομικά και τις επενδύσεις, έξω από το κατάστημα Shopify στη Νέα Υόρκη

Με αυτόν τον τρόπο, η Του έχει μετατραπεί σε κάτι σαν πρότυπο για το θέμα της διαχείρισης χρημάτων για τη γενιά του TikTok, ιδιαίτερα για τις γυναίκες, τις οποίες αποκαλεί "κολλητές". Στο podcast της, "Networth and Chill", το οποίο είχε περισσότερες από 2 εκατομμύρια θεάσεις στην πρώτη σεζόν, υπόσχεται ότι "δεν υπάρχουν ξερά μαθήματα οικονομίας, θα σας διδάξω για τα οικονομικά και πώς σας επηρεάζουν".

Η Του έχει υιοθετήσει το άκρως προσωπικό στυλ μιας σύγχρονης Influencer του TikTok. Μιλάει με πάθος στην κάμερα. Βγάζει το περιεχόμενό της μέσα από τη ζωή της. Και καθώς το κάνει, υιοθετεί ένα ύφος ομιλίας για το οποίο μια γυναίκα μιλένιαλ σε μια παραδοσιακή εκπομπή θα μπορούσε να δεχθεί κριτική: αλλάζει τη φωνή της, κάνει πολλές κινήσεις με τα χέρια, τινάζει τα μαλλιά της. Μοιάζει, με μια λέξη, κοριτσίστικη.

Είμαι πολύ τυχερή που τα καταφέρνω

"Στην αρχή, έλεγα: "Ουάου, είμαι τόσο τυχερή που τα καταφέρνω παρά το γεγονός ότι είμαι μια νεαρή γυναίκα που της αρέσει να φοράει ένα ροζ φόρεμα σε μια συνέντευξη", είπε κατά τη διάρκεια ενός γυρίσματος σε έναν χώρο εκδηλώσεων του SoHo, όπου έφτασε φορώντας ψηλοτάκουνες γόβες στιλέτο και ένα ρηχτό μάξι φόρεμα στην απόχρωση της τσιχλόφουσκας. "Αλλά με τον καιρό, κατάλαβα ότι δεν τα κατάφερνα παρόλα αυτά. Τα κατάφερνα εξαιτίας αυτών".

Η Του είναι μία από τους πολλούς ανθρώπους που πρωτοστατούν σε ένα νέο μοντέλο οικονομικών και χρηματοοικονομικών συμβουλών σε προσωπικό τόνο. Ενώ οι "άχρωμοι" επαγγελματίες του παρελθόντος εμφανίζονταν σε μέρη όπως το CNBC και στις καθημερινές εκπομπές και έδιναν τις συμβουλές τους, αυτή η νέα γενιά χρησιμοποιεί το TikTok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διαδώσει το μήνυμά της. Αν και αρκετοί από τους πιο σημαντικούς λογαριασμούς είναι ανδρών, πολλοί είναι από και για γυναίκες.

Η Του ξεχωρίζει. Εκτός από τα εκατομμύρια των ακολούθων της και τα περισσότερα από 30 εκατομμύρια likes στο TikTok, έχει 3 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram και είχε προσκληθεί στον Λευκό Οίκο για να συναντηθεί με την Αντιπρόεδρο Κάμαλα Χάρις και άλλους κυβερνητικούς αξιωματούχους, σχετικά με τον αντίκτυπο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, ενός νομοθετήματος που αποσκοπούσε στην ενθάρρυνση των επενδύσεων σε τεχνολογίες πράσινης ενέργειας και στο κόστος συνταγογράφησης. (Η Του έκανε ένα βίντεο εξηγώντας τον νόμο και "τι στο καλό αυτό σημαίνει πραγματικά για εσάς.")

Έχει πάρει συνεντεύξεις από διασημότητες όπως η τενίστρια Βένους Γουίλιαμς και η συγγραφέας και πρώην παρουσιάστρια του "Top Chef" Πάντμα Λάκσμι, μιλώντας μαζί τους για το πώς μπορεί να πάρει μπροστά η σταδιοδρομία μιας γυναίκας καθώς και τη γυναικεία καθοδήγηση. Επίσης, συμμετείχε στη λίστα του Forbes με τα "30 Under 30 social media". Λίγο μετά τη δημοσίευση του βιβλίου της, "Rich AF", ήταν μία από τις μόνο δύο γυναίκες συγγραφείς στη λίστα των 10 κορυφαίων Business Bestseller των New York Times. Η άλλη ήταν η Όπρα Γουίνφρεϊ.

Το βιβλίο της "Το αγαπημένο σου κορίτσι της Γουόλ Στρητ", όπως περιγράφει η Του, έχει προσελκύσει την υποστήριξη ισχυρών οικονομικών παραγόντων που θέλουν να προσεγγίσουν το κοινό της. Από τις πλατφόρμες της και τις προσφορές βιβλίων, η Του υπολογίζεται ότι θα βγάλει φέτος 7 εκατομμύρια δολάρια .

Η Tu ανήκει στη νέα γενιά γυναικών influencers που χρησιμοποιούν το TikTok και το Instagram για να διαδώσουν το μήνυμα των προσωπικών οικονομικών στους millennials και τη Γενιά Z.Λεζάντα

"Πρακτικές συμβουλές και γνώσεις"

Η Του είναι κόρη Κινέζων μεταναστών (ο πατέρας της εργαζόταν ως προγραμματιστής υπολογιστών στο Goddard Space Flight Center της NASA· η μητέρα της εργαζόταν στον τομέα της συμβουλευτικής και της χημείας) που ζουν λίγο έξω από την Ουάσιγκτον, DC. Η είσοδός της στη Γουόλ Στριτ ήταν συμβατική: Αποφάσισε να ασχοληθεί με τα οικονομικά στο κολέγιο γιατί φαινόταν σαν ένας ασφαλής τρόπος για να βγάλει τα προς το ζην.

Αφού αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο το 2016 με διπλό πτυχίο στις περιβαλλοντικές σπουδές και τη δημόσια πολιτική επικεντρωμένη στα χρηματοοικονομικά, ξεκίνησε ως χρηματίστρια στην JPMorgan Chase, αρχικά επικεντρωμένη σε βιομηχανικές και ενεργειακές εταιρείες. Η ενέργειά της και οι δεξιότητές της τράβηξαν την προσοχή μεντόρων όπως η Τζιν Μαχ, η πρώτη της διευθύντρια, την οποία αργότερα η Του θα αποκαλούσε "την πιο σκληρή γκόμενα στο δωμάτιο".

Όμως, δύο χρόνια μετά το ξεκίνημα της δουλειά της, το περιβάλλον άρχισε να αλλάζει. Μετατέθηκε σε διαφορετικό πόστο και ο νέος διευθυντής τής φαινόταν να απογοητεύεται από τις ικανότητές της ,λόγω της ταυτότητάς της. Σύμφωνα με την Του, της έκανε παράπονα για το ότι τα νύχια της έκαναν ήχους στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή.

Κάποια στιγμή, της είπε ότι ήταν "πολύ κοριτσίστικη" για τη δουλειά. Μια άλλη μέρα, όταν φόρεσε μια μακριά ζακέτα μάρκας Ann Taylor για να πάει στο γραφείο, τη ρώτησε αν ήταν κιμονό. Ήθελε να τα παρατήσει επί τόπου.

Αντίθετα, αναζήτησε την Μαχ, η οποία την έπεισε να μην κάνει τίποτα βιαστικό και να περιμένει μέχρι να κλείσει η αγορά εκείνη την ημέρα. Στη συνέχεια, η Μαχ την έπεισε να παραμείνει μέχρι να βρει μια νέα δουλειά εκτός εταιρείας και τη βοήθησε να εξασφαλίσει μια θέση στο τμήμα πωλήσεων στο BuzzFeed. "Πίστευα ότι μπορούσε να κάνει τα πάντα, γιατί ήταν τόσο πεινασμένη για επιτυχία", είπε πρόσφατα για την Του η Μαχ.

Η μετάβαση πέτυχε

Η οικονομική σύμβουλος Suze Orman στο σπίτι της στο Μανχάταν στις 31 Ιανουαρίου 2006. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η Orman έγινε διάσημη χάρη στα βιβλία της που έγιναν μπεστ σέλερ και στην εκπομπή της με υψηλή τηλεθέαση στο CNBC.Λεζάντα

Οι νέοι συνάδελφοι που γνώριζαν για το παρελθόν της στη Γουόλ Στριτ άρχισαν να την αναζητούν για οικονομικές συμβουλές. "Η καλύτερη φίλη μου στη δουλειά μου είπε: Νομίζω ότι πρέπει να τα βάλεις αυτά στο Διαδίκτυο", θυμάται η Του. Αυτή η φίλη, η Άλισον Κιμ, τη βοήθησε να επεξεργαστεί ένα σενάριο για το πρώτο της βίντεο. Έτσι έφτασε να δημοσιεύσει το πρώτο της βίντεο στο TikTok, την Πρωτοχρονιά του 2021. "Καλώς ήλθατε στο RichTok", είπε στην κάμερα, παρουσιάζοντας τον εαυτό της στον Κόσμο.

"Δεν έχω γρήγορα προγράμματα εδώ για να γίνεται πλούσιοι,αλλά θα σας βοηθήσω με πρακτικές συμβουλές και γνώσεις για το πώς να βελτιώσετε τον οικονομικό σας αλφαβητισμό. Συγκέντρωσε γρήγορα εκατοντάδες χιλιάδες προβολές. Ένα χρόνο και τρεις μήνες αργότερα, παράτησε το BuzzFeed για να γίνει πλήρους απασχόλησης οικονομική Ιnfluencer.

Η Του αναγνωρίζει ότι υπάρχουν όρια στο σε τι βάθος μπορεί κάποιος να ενημερωθεί για περίπλοκα οικονομικά θέματα σε ένα βίντεο 45 δευτερολέπτων. Και ο στόχος της δεν είναι να παρέμβει σαν ένας οικονομικός σύμβουλος - είναι να προσελκύσει ένα σύνολο θεατών που διαφορετικά δεν θα είχαν πρόσβαση στο επωφελές για αυτούς οικονομικό περιεχόμενο, υποστηρίζει.

Ο τρόπος για να γίνει αυτό, πιστεύει, είναι να αναγνωρίσει ότι το να κάνεις διασκεδαστικές τις οικονομικές πληροφορίες για ένα πολύ γυναικείο κοινό δεν ισοδυναμεί με το να το χαζεύεις στα κοινωνικά δίκτυα. Όσο για τον διευθυντή που αντιμετώπισε την Του σαν να ήταν ηλίθια κάποτε; Τον "ξεφωνίζει" στη σελίδα με την αφιέρωση του βιβλίου της, στην οποία διαβάζουμε: "Στον άντρα που μου είπε ότι ήμουν πολύ κοριτσίστικη για να πετύχω ποτέ στα οικονομικά".

Δημοσιεύθηκε στους New York Times στις 19 Νοεμβρίου 2024

c.2024 The New York Times Company

Tags