X

Μαρία Ντάβου: Η προώθηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας αποτελεί στρατηγική επένδυση για την οικονομία και την κοινωνία

Γράφει: TheToc team

Η επιχειρηματική δραστηριότητα στον κλάδο του λιανεμπορίου, των καπνοβιομηχανικών προϊόντων και των τροφίμων είναι ένας αρκετά δύσκολος στίβος που απαιτεί αντοχές, υπομονή και όραμα. Χαρακτηριστικά τα οποία διαθέτει η Μαρία Ντάβου, που ηγείται της ομώνυμης εταιρείας, η οποία διανέμει προϊόντα γνωστών εταιρειών, όπως η ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ, η Mondelez, και η Coca Cola 3E μεταξύ άλλων.

Μιλάει στο The TOC στο πλαίσιο του αφιερώματος των New York Times για τη γυναικεία ηγεσία παρουσιάζοντας την πορεία που ακολούθησε, τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε σε έναν ανδροκρατούμενο κλάδο, αλλά και τα βήματα που γίνονται για τις επόμενες γενιές γυναικών επιχειρηματιών.

Πώς ξεκίνησε η εταιρία ΝΤΑΒΟΥ και πού δραστηριοποιείται;

Η εταιρεία μας ιδρύθηκε το 1965 από τα αδέρφια Γεώργιο και Κωνσταντίνο Ντάβο και φέτος γιορτάζει 60 χρόνια επιτυχημένης πορείας στο χώρο των πωλήσεων και διανομών.

Δραστηριοποιούμαστε στον χώρο των καπνοβιομηχανικών προϊόντων & FMCG's, προσφέροντας καθημερινή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση με 3 Hubs και με 800+ παραδόσεις την ημέρα.

Έχουμε βραβευτεί για την αξιοπιστία και την επιχειρηματικότητα μας και συνεχίζουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στο δίκτυο μικρής λιανικής.

Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε καταφέρει να αναπτύξουμε στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες και brands, διασφαλίζοντας την ουσιαστική υποστήριξη και την αδιάλειπτη ροή σε κάθε σημείο του δικτύου μας.

Είμαστε στρατηγικός συνεργάτης και αποκλειστικός Διανομέας της Παπαστράτος σε Αττική, Μύκονο, Τήνο και Σύρο. Συνεργαζόμαστε με μεγάλες εμπορικές εταιρείες μεταξύ των οποίων Mondelez, ΟΠΑΠ, 3E Coca Cola, Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Ποια είναι η επαγγελματική σας διαδρομή μέχρι σήμερα και τι προκλήσεις και στερεότυπα έχετε αντιμετωπίσει;

Δεν βρέθηκα τυχαία στον χώρο, αφού μεγάλωσα στην οικογενειακή επιχείρηση και έζησα από κοντά την απαιτητική καθημερινότητα μιας εταιρείας. Ξεκίνησα να εργάζομαι από νεαρή ηλικία και ήταν καθοριστικό για μένα ότι πέρασα περισσότερα από 10 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία και γνώσεις πριν ασχοληθώ με την οικογενειακή μας επιχείρηση. Εργάστηκα στον τραπεζικό κλάδο και, τελειώνοντας τις σπουδές μου, συνέχισα στην πολυεθνική εταιρεία Mattel.

Όταν ανέλαβα πλέον την εταιρία είχα στις "αποσκευές μου” ένα ξεκάθαρο όραμα και σαφή εικόνα του τι μπορούσε να βελτιωθεί. Από την αρχή διαχειρίστηκα μια διπλή πρόκληση: να κατανοήσω εκ νέου τη λειτουργία της εταιρείας και να διαχειριστώ σχέσεις, ρόλους, στόχους και προσδοκίες, αλλά και να αποδείξω με την ομάδα μου την αξία της εταιρείας σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Παράλληλα, χρειάστηκε να αντιμετωπίσω και τα στερεότυπα που συνοδεύουν το να είσαι γυναίκα σε έναν παραδοσιακά ανδροκρατούμενο χώρο. Σε πολλές περιπτώσεις έπρεπε να αποδομώ προκαταλήψεις, να αποδείξω ότι η επαγγελματική συνείδηση δεν έχει φύλο και ότι οι αποφάσεις μου βασιζόταν σε στρατηγική σκέψη και επαγγελματισμό.

Στόχος είναι η ικανότητα της εταιρείας να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις αποτελεσματικά και να τις μετατρέπει σε ευκαιρίες ανάπτυξης αποτέλεσε βασικό παράγοντα για την εδραίωση της θέσης της στην αγορά.

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια σύγχρονη επαγγελματίας για να πετύχει;

Η επιτυχία προκύπτει κυρίως από την αγάπη για αυτό που κάνεις, τη συνέπεια και την προσαρμοστικότητα. Δεν είναι αποτέλεσμα τύχης, απαιτεί αντοχή στα εμπόδια και την ικανότητα να μετατρέπεις κάθε πρόκληση σε ευκαιρία εξέλιξης.

Ο συνδυασμός επαγγελματισμού και αποφασιστικότητας, σε συνεργασία με μια ικανή και ενωμένη ομάδα, καθορίζει την πορεία και την εξέλιξη μιας εταιρείας.

Η δημιουργία μιας δυνατής ομάδας με σαφή κατεύθυνση και κοινό όραμα είναι καθοριστική για να διασφαλιστεί η σταθερή πρόοδος της εταιρείας. Πρέπει να εμπνέεις εμπιστοσύνη, να καθοδηγείς με σαφήνεια και να δημιουργείς ένα πλαίσιο όπου οι άνθρωποι μπορούν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους.

Η υπευθυνότητα και η αισιοδοξία ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά για να αντέξεις στον χρόνο. Το πάθος για συνεχή βελτίωση, οι νέες προκλήσεις και η διατήρηση της ευελιξίας εξασφαλίζουν μια σταθερά ανοδική πορεία και δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου η εταιρεία εξελίσσεται διαρκώς.

Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα;

Η γυναικεία επιχειρηματικότητα έχει κάνει σημαντικά βήματα και χρειάζεται να συνεχίσουμε να διεκδικούμε ίσες ευκαιρίες και να συνεχίσουμε να ανοίγουμε δρόμους, εκεί όπου τα στερεότυπα ή οι προκαταλήψεις επιμένουν.

Πολλές γυναίκες εξακολουθούν να χρειάζεται να αποδεικνύουν καθημερινά την αξία και τις ικανότητές τους, σε ένα περιβάλλον που συχνά εξακολουθεί να λειτουργεί με τους ίδιους κανόνες. Οι γυναίκες διαθέτουν ανθεκτικότητα, είναι σκληρά εργαζόμενες, πολύ ικανές στο multitasking και ισορροπούν σε πολλούς ρόλους ταυτόχρονα.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις παραμένει η πρόσβαση σε ευκαιρίες που παραμένουν πιο εύκολα διαθέσιμες στους άνδρες. Εξίσου σημαντική είναι και η δυσκολία εξισορρόπησης των πολλών ρόλων που έχει μια γυναίκα, κάτι που απαιτεί συνεχή διαχείριση χρόνου και ενέργειας.

Πώς βλέπετε το μέλλον της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα;

Είμαι πολύ αισιόδοξη γιατί βλέπω όλο και περισσότερες γυναίκες να τολμούν, να ιδρύουν επιχειρήσεις, να καταλαμβάνουν ηγετικές θέσεις και να εμπνέουν με το παράδειγμά τους. Η νέα γενιά γυναικών επιχειρηματιών διαθέτει know-how, αυτοπεποίθηση και όραμα.

Αν συνεχίσουμε να καλλιεργούμε μια κουλτούρα προόδου, εμπιστοσύνης και ενδυνάμωσης, πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε ακόμη περισσότερες γυναίκες να δημιουργούν, να καινοτομούν και να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Η προώθηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας δεν είναι μόνο ζήτημα ισότητας, αλλά στρατηγική επένδυση στην καινοτομία, στην ανάπτυξη και στη βιώσιμη πρόοδο της οικονομίας.