Τη δεκαετία του ’60 η το ιταλικό εργοστάσιο εξέλιξε και παρουσίασε ένα μηχανικό σύνολο V8 με ευρεία χρήση αλουμινίου, το οποίο μετέπειτα αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών. Στους αγώνες -σε δίλιτρες και τρίλιτρες εκδόσεις- γνώρισε μεγάλη επιτυχία, εγκατεστημένο στο κέντρο του πλαισίου των πρωτοτύπων του.
Η πρώτη κατασκευή δρόμου που το χρησιμοποίησε ήταν η πολύ ιδιαίτερη "Tipo 33 Stradale" του 1967, που σχεδιάστηκε από τον Φράνκο Σκαλιόνε και αρίθμησε 18 μόλις μονάδες παραγωγής. Με προέλευση τον δίλιτρο αγωνιστικό κινητήρα της "33" που προετοίμαζε η Αutodelta και τον κυβισμό του αναβαθμισμένο στα 2.6 λίτρα, πλην όμως τοποθετημένο πλέον στο εμπρός μέρος, εφοδίασε και το νέο coupe 2+2 μοντέλο της Αlfa Romeo, που με την ονομασία "Μontreal" παρουσιάστηκε επίσημα στη Γενεύη την άνοιξη του 1970.