Follow us

Alfa Romeo Summer Stories: Giulietta SZ

Alfa Romeo Giulietta. Η ιστορία της πριγκίπισσας και η εξέλιξη της στο πέρασμα του χρόνου

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Ήδη με την "1900", η Alfa Romeo, είχε καταφέρει να συνδέσει άρρηκτα τα οικογενειακά της μοντέλα, με τις επιτυχίες που αυτά κατακτούσαν στους αγώνες. Το 1955 η παρουσίαση της Giulietta θα ερχόταν να συνεχίσει αυτή την παράδοση, αλλά θα χρειαζόταν ο ιδιοφυής Elio Zagato για να καλύψει το κενό στην κατηγορία GT, με την ελαφριά και εξαιρετικά αεροδυναμική Giulietta SZ.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1950, η οικογένεια της Giulietta ήταν ιδιαίτερα πολυπληθής, με τις τετράθυρες Giulietta και Giulietta T.I., τις ανοικτές εκδόσεις Spider και Spider Veloce του Pininfarina και τα εξίσου γοητευτικά κουπέ Sprint και Sprint Veloce του Bertone. Σε αντίθεση με τις τετράθυρες "αδελφές" της, η Giulietta Sprint Veloce δεν είχε καταφέρει σημαντικές επιτυχίες στην κατηγορία GT, λόγω κυρίως του μεγαλύτερου βάρους της σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όπως συμβαίνει συχνά στην ιστορία, η λύση στο πρόβλημα ήρθε σε μεγάλο βαθμό λόγω της τύχης. Ο Massimo Leto di Priolo, οδηγός αγώνων από το Μιλάνο, "τραυμάτισε" την Giulietta Sprint Speciale του και αποφάσισε να την επισκευάσει στον "καροσσερίστα” Elio Zagato, ο οποίος είχε ήδη χτίσει τη φήμη του μέσω των ξεχωριστών και χαμηλού βάρους αμαξωμάτων που έφτιαχνε από αλουμίνιο.

Alfa Romeo Summer Stories: Giulietta SZ

Διαβάστε Επίσης

Το σχήμα "αυγού" που χαρακτήριζε αρκετές από τις δημιουργίες του Zagato εφαρμόστηκε και στο αυτοκίνητο του Leto di Priolo, με το χαμηλότερο βάρος και τη βελτιωμένη αεροδυναμική να φέρνουν τον Μιλανέζο οδηγό στην πρώτη θέση του αγώνα της Monza του 1956 για το Coppa Intereuropa, στο τιμόνι της Giulietta Sprint Veloce by Zagato. Το αποτέλεσμα δεν άργησε να τραβήξει το ενδιαφέρον και άλλων οδηγών που παρά το ότι δεν είχαν τραυματίσει τις δικές τους Sprint Veloce έσπευσαν να τις τροποποιήσουν στο αυτοκίνητο που θα έμενε στη συνέχεια γνωστό στην ιστορία ως Giulietta Sprint Zagato και θα έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1960.

Ήδη με την "1900", η Alfa Romeo, είχε καταφέρει να συνδέσει άρρηκτα τα οικογενειακά της μοντέλα, με τις επιτυχίες που αυτά κατακτούσαν στους αγώνες. Το 1955 η παρουσίαση της Giulietta θα ερχόταν να συνεχίσει αυτή την παράδοση, αλλά θα χρειαζόταν ο ιδιοφυής Elio Zagato για να καλύψει το κενό στην κατηγορία GT, με την ελαφριά και εξαιρετικά αεροδυναμική Giulietta SZ.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1950, η οικογένεια της Giulietta ήταν ιδιαίτερα πολυπληθής, με τις τετράθυρες Giulietta και Giulietta T.I., τις ανοικτές εκδόσεις Spider και Spider Veloce του Pininfarina και τα εξίσου γοητευτικά κουπέ Sprint και Sprint Veloce του Bertone. Σε αντίθεση με τις τετράθυρες "αδελφές" της, η Giulietta Sprint Veloce δεν είχε καταφέρει σημαντικές επιτυχίες στην κατηγορία GT, λόγω κυρίως του μεγαλύτερου βάρους της σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όπως συμβαίνει συχνά στην ιστορία, η λύση στο πρόβλημα ήρθε σε μεγάλο βαθμό λόγω της τύχης. Ο Massimo Leto di Priolo, οδηγός αγώνων από το Μιλάνο, "τραυμάτισε" την Giulietta Sprint Speciale του και αποφάσισε να την επισκευάσει στον "καροσσερίστα” Elio Zagato, ο οποίος είχε ήδη χτίσει τη φήμη του μέσω των ξεχωριστών και χαμηλού βάρους αμαξωμάτων που έφτιαχνε από αλουμίνιο.

Το σχήμα "αυγού" που χαρακτήριζε αρκετές από τις δημιουργίες του Zagato εφαρμόστηκε και στο αυτοκίνητο του Leto di Priolo, με το χαμηλότερο βάρος και τη βελτιωμένη αεροδυναμική να φέρνουν τον Μιλανέζο οδηγό στην πρώτη θέση του αγώνα της Monza του 1956 για το Coppa Intereuropa, στο τιμόνι της Giulietta Sprint Veloce by Zagato. Το αποτέλεσμα δεν άργησε να τραβήξει το ενδιαφέρον και άλλων οδηγών που παρά το ότι δεν είχαν τραυματίσει τις δικές τους Sprint Veloce έσπευσαν να τις τροποποιήσουν στο αυτοκίνητο που θα έμενε στη συνέχεια γνωστό στην ιστορία ως Giulietta Sprint Zagato και θα έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1960.

Οι αγώνες έδωσαν την αφορμή και για μια περαιτέρω εξέλιξη του μοντέλου. Το 1961, ο Francesco De Leonibus κατάφερε στη Monza να πετύχει με την Giulietta Sprint Zagato την απίστευτη τελική - για ένα αυτοκίνητο με λιγότερο από 100 ίππους - των 222,22 χλμ./ώρα. Στο αποτέλεσμα έπαιξε ρόλο για ακόμα μια φορά ένα ατύχημα, με τον De Leonibus να εμπιστεύεται την επισκευή του αυτοκινήτου του, σε έναν ακόμα θρύλο του design, τον Giovanni Michelotti. Εκείνος επανασχεδίασε το αμάξωμα δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική του απόδοση και με δεδομένο ότι εκείνη την εποχή βοηθήματα όπως η αεροδυναμική σήραγγα ήταν σχεδόν στο επίπεδο της επιστημονικής φαντασίας, ο Michelotti έκανε σειρά δοκιμών στην πράξη μέχρι να καταλήξει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Η δική του πρόταση σε σχέση με την αρχική SZ είχε μακρύτερο ρύγχος, αλλά και μακρύτερο πίσω μέρος, το οποίο όμως ήταν "κομμένο" στο τέλος του, με τον Michelotti να εφαρμόζει τις αρχές του Γερμανού μηχανικού και πρωτοπόρου της αεροδυναμικής, Wunibald Kamm. Ο σχεδιαστής με συνοδηγό και χρονομέτρη τον πιστό του βοηθό Ercole Spada κάλυψαν εκατοντάδες χιλιόμετρα μέχρι να τελειοποιήσουν το δημιούργημα τους.

Ο Zagato από την πλευρά του, εκμεταλλεύτηκε τόσο τις έρευνες του Kamm, όσο και το οδηγικό του ταλέντο, κερδίζοντας το GT Grand Prix της Monza το 1961 με μια τροποποιημένη SZ, που αποτέλεσε το πρώτο δείγμα για τη 2η σειρά του μοντέλου που έμεινε με το χαρακτηριστικό Coda Tronca (κομμένη ουρά), λόγω του χαρακτηριστικού τελειώματος του αμαξώματος στο πίσω μέρος. Η βελτίωση ήταν εντυπωσιακή, με την τελική ταχύτητα του νέου μοντέλου, το οποίο επίσης εκμεταλλευόταν τις θεωρίες του Kamm, να ανεβαίνει από τα 189 χλμ./ώρα στα 200 χλμ./ώρα.

Πηγή: capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

5 άχαστες γευστικές στάσεις στον Πειραιά: Φαγητό, ποτό και εμπειρίες που δεν χάνεις

Ο Πειραιάς δεν μιλάει μόνο ελληνικά, αλλά εντάσσει και άλλες κουζίνες στο γαστρονομικό του χάρτη. Να που θα φάμε και θα πιούμε στην επόμενη έξοδό μας.

ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 21 Σεπ 2025 | 10:37

Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο: Ποιοι δρόμοι είναι κλειστοί σήμερα στο κέντρο της Αθήνας

Στο πλαίσιο του εορτασμού της "Ημέρας χωρίς αυτοκίνητο"

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΙΗΜΕΡΟΥ 20 Σεπ 2025 | 12:07

Η Αθηνάς χωρίς αυτοκίνητα η ιστορική οδός από το βράδυ του Σαββάτου έως το βράδυ της Κυριακής

Ο δήμος Αθηναίων διοργανώνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το φεστιβάλ "Αθηνάς Χωρίς Αυτοκίνητο", στο τμήμα από την οδό Ευριπίδου μέχρι το Μοναστηράκι

19 Σεπ 2025 | 12:35

"Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η... Αρλέτα" - Μεγάλο αφιέρωμα στο Ηρώδειο

"Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η… Αρλέτα"... Και αυτό είναι το πρώτο μεγάλο αφιέρωμα προς τιμήν της!

ΗΠΑ 17 Σεπ 2025 | 19:30

Συναγερμός: Αυτοκίνητο έπεσε στην πύλη του FBI στο Πίτσμπουργκ - Τρομοκρατική ενέργεια βλέπουν οι αρχές [εικόνες - βίντεο]

Οι αρχές κάλεσαν στο σημείο ειδικές δυνάμεις, μεταξύ των οποίων και ομάδα πυροτεχνουργών - Κατά την έρευνα, δεν εντοπίστηκαν εκρηκτικοί μηχανισμοί.

ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 15 Σεπ 2025 | 18:16

"Αθήνα χωρίς Αυτοκίνητο": Kυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς να αποφύγουν τη διέλευση των οχημάτων τους στις παρακάνω οδούς και πλατείες κατά τα αναφερόμενα χρονικά διαστήματα

ΣΤΟ ΒΕΝΤΙΝΓΚ 04 Σεπ 2025 | 15:08

Βερολίνο: Αυτοκίνητο έπεσε σε πεζούς - Τραυματίστηκαν παιδιά ηλικίας 7 έως 8 ετών - Ο οδηγός έχασε τον έλεγχο

Συναγερμός σήμανε στη γερμανική πρωτεύουσα όταν αυτοκίνητο έπεσε πάνω σε πεζούς - Οι γερμανικές αρχές χαρακτηρίζουν το περιστατικό ατύχημα

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ 03 Σεπ 2025 | 15:29

Πειραιάς: Αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες - Σώθηκε η οδηγός [βίντεο]

Η οδηγός αντέδρασε άμεσα, εγκατέλειψε το αυτοκίνητο και δεν κινδύνευσε

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΣΥΜΦΟΡΗΣΗ 02 Σεπ 2025 | 18:18

Φωτιά σε αυτοκίνητο στη λεωφ. Κηφισίας στο ύψος του Χαλανδρίου [εικόνα]

Το αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες στη λεωφ. Κηφισίας, στο ύψος του Χαλανδρίου, στο ρεύμα προς Αθήνα

ΔΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΖΗΤΗΣΗ 26 Σεπ 2025 | 21:25

Η VW μειώνει και διακόπτει την παραγωγή σε γερμανικά εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων

Η VW αντιμετωπίζει, επίσης, προβλήματα με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα

ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 26 Σεπ 2025 | 20:10

BMW: Ανακαλεί εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα λόγω προβλήματος στη μίζα - Διάφορα μοντέλα

Σύμφωνα με την BILD, η ανάκληση αφορά διάφορα μοντέλα παραγωγής από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως τον Σεπτέμβριο του 2021

26 Σεπ 2025 | 17:21

Δοκιμή Citroen C3 Aircross: Εξαιρετικοί χώροι σε προσιτή τιμή

Η νέα γενιά του C3 Aircross συνδυάζει κορυφαία άνεση και ευρυχωρία σε ένα B-SUV με συμβατικές και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, που διατίθεται στην ελληνική αγορά με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή