X

Απόφαση-σταθμός από το Ευρωκοινοβούλιο: Μπαίνει τέλος στην πώληση αυτοκινήτων με βενζίνη και ντίζελ από το 2035

"Κόκκινο" στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα βάζει η ΕΕ από το 2035 - Ο στόχος είναι να επιταχυνθεί η στροφή της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και την ηλεκτροκίνηση

Γράφει: TheToc team

Τέλος στην πώληση αυτοκινήτων με βενζίνη ή ντίζελ από το 2035 έβαλαν οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ψήφισαν την Τετάρτη υπέρ μιας αποτελεσματικής απαγόρευσης της ΕΕ.

Σύμφωνα με το Reuters, η ψηφοφορία υποστηρίζει έναν βασικό πυλώνα των σχεδίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των καθαρών εκπομπών υπερθέρμανσης του πλανήτη κατά 55% έως το 2030, από τα επίπεδα του 1990 - στόχος που απαιτεί ταχύτερες μειώσεις εκπομπών από τη βιομηχανία, την ενέργεια και τις μεταφορές.

Οι νομοθέτες υποστήριξαν μια πρόταση, που έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι, να απαιτηθεί 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035, κάτι που θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση οχημάτων με ορυκτά καύσιμα στην ΕΕ από εκείνη την ημερομηνία και μετά.

Οι προσπάθειες ορισμένων νομοθετών να αποδυναμώσουν τον στόχο σε μείωση του CO2 κατά 90% έως το 2035 απορρίφθηκαν.

Ωστόσο, ο νόμος δεν είναι ακόμη οριστικός. Η ψηφοφορία της Τετάρτης επιβεβαιώνει τη θέση του κοινοβουλίου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ για τον τελικό νόμο.

Ο στόχος είναι να επιταχυνθεί η στροφή της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και να ενθαρρυνθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση, με τη βοήθεια ενός άλλου νόμου της ΕΕ που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων.

Διαβάστε Επίσης

"Η αγορά και η οδήγηση αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών ρύπων θα γίνουν φθηνότερες για τους καταναλωτές", δήλωσε ο Jan Huitema, επικεφαλής διαπραγματευτής του κοινοβουλίου για την πολιτική.

Η αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η Volvo, έχουν υποστηρίξει δημόσια το σχέδιο της ΕΕ να σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, ενώ άλλες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, στοχεύουν να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Ωστόσο, σύμφωνα με το Reuters, άλλες βιομηχανικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτων VDA, πίεσαν τους νομοθέτες να απορρίψουν τον στόχο του 2035, για τον οποίο είπαν ότι τιμωρούσε εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ήταν πολύ νωρίς για να δεσμευτούν, δεδομένης της αβέβαιης ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης.

"Οι θέσεις μας είναι διαφανείς. Αποστολή μας είναι να αναπτύξουμε τις καλύτερες λύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους", δήλωσε εκπρόσωπος της VDA.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά οχήματα αποτελούσαν το 18% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι, αν και οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν εν μέσω ελλείψεων ημιαγωγών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Διαβάστε Επίσης

Οι μεταφορές παράγουν το ένα τέταρτο των εκπομπών της Ευρώπης που θερμαίνουν τον πλανήτη και τα αέρια θερμοκηπίου από τον τομέα έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, απειλώντας τις προσπάθειες για την αποτροπή επικίνδυνων επιπέδων κλιματικής αλλαγής.