Citroen C5 Aircross: Αλλο ένα SUV ή κάτι εντελώς διαφορετικό;

Το νέο μοντέλο έρχεται στο τέλος τους έτους με δυναμικό σχεδιασμό, πρακτικότητα, υπόσχεση για απόλυτη άνεση και σύστημα Grip Control για light off road εμπειρίες

citroen-c5-aircross-allo-ena-suv-i-kati-entelws-diaforetiko
|
SHARE THIS
0
SHARES

Ιστορικά, τα τζιπ ήταν οχήματα για τα …δύσκολα. Με αρκετή απόσταση από το έδαφος, σκληρές αναρτήσεις για να αντέχουν εκτός δρόμου και μόνο τόση τεχνολογία όση χρειάζονταν για να υπερπηδούν εμπόδια στα βουνά, προσέφεραν συγκινήσεις σε όσους δέχονταν τις παραπάνω υποχωρήσεις.

Εξελικτικά, έγιναν πιο ανθρώπινα, προσέφεραν σχετικές ανέσεις αλλά και πάλι αφορούσαν μικρό κομμάτι αγοραστών. Την τελευταία 10ετία άλλαξαν πολλά.

Το κοινό ήθελε την ψηλή θέση οδήγησης, ήθελε την υπόσχεση της δυνατότητας εκτός δρόμου κίνησης (έστω και αν δεν θα την χρησιμοποιούσε ποτέ) και, γενικά, ήθελε ένα όχημα που έχει τον όγκο του τζιπ αλλά χωρίς τα αρνητικά…

Η αυτοκινητοβιομηχανία φυσικά έκανε το χατίρι στους οδηγούς και δημιούργησε τα SUV. Μετά τους αφαίρεσε και την τετρακίνηση (ελέω χαμηλότερου βάρους, κατανάλωσης και εκπομπών), μίκρυνε τους κινητήρες και τους προσέφερε το όχημα που πραγματικά ήθελαν. Το κοινό καταχάρηκε, οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν και τα νέα SUV μοντέλα εκτόπιζαν όλο και περισσότερο τις άλλες κατηγορίες.

Πολύ μυώδες και με εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος στα 23 εκ.
Πολύ μυώδες και με εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος στα 23 εκ.

Η Citroen, είναι αλήθεια, μπήκε αργά στο παιχνίδι. Όχι όμως και δειλά. Κατέχοντας την τεχνογνωσία της τετρακίνησης …χωρίς τετρακίνηση από τον όμιλο PSA (με το σύστημα Grip Control που δοκιμάστηκε νικηφόρα από την Peugeot στο Ντακάρ) έπρεπε απλά να σχεδιάσει κάτι διαφορετικό που θα συνάρπαζε το κοινό.

Οι δοκιμές στην εμφάνιση ξεκίνησαν με το C4 Cactus, το crossover που παρουσιάστηκε το 2014 και κέρδισε πολλούς φίλους. Η επιθετική πολιτική συνεχίστηκε με το C3 Aircross και τώρα ήρθε η σειρά του μοντέλου που θα συναγωνιστεί πραγματικά τον ανταγωνισμό.

θα πηγαίνει και εκτός δρόμου με τη βοήθεια του Grip Control
θα πηγαίνει και εκτός δρόμου με τη βοήθεια του Grip Control

 

Το C5 Aircross, με μήκος 4.5 μέτρα και μεγάλη απόσταση από το έδαφος 23 εκατοστά, μπαίνει κατευθείαν στα χωράφια τις πιο δημοφιλούς κατηγορίας μεγέθους των SUV, εκεί που παίζουν τα Qashqai, Tiguan και Q3 και υπόσχεται μία νέα εμπειρία στα SUV. Μία εμπειρία με γαλλικό αέρα στη σχεδίαση αλλά ειδικότερα στην άνεση και την ασφάλεια.

 

Το σαλόνι υπόσχεται νέα επίπεδα άνεσης. Πρώτο βήμα τα τρία ξεχωριστά καθίσματ πίσω για να τελειώσουν οι ...μάχες επικράτησης στον χώρο
Το σαλόνι υπόσχεται νέα επίπεδα άνεσης. Πρώτο βήμα τα τρία ξεχωριστά καθίσματ πίσω για να τελειώσουν οι ...μάχες επικράτησης στον χώρο

 

Σχεδιαστικά παίρνει τα στοιχεία που χρειάζεται από τα C4 cactus και το C3 Aircross, τα μεγεθύνει όσο χρειάζεται και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά πολύ ευχάριστο και ξεχωριστό.

Στον εξοπλισμό του συναντάμε 20 συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist, ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 2) αλλά και του Grip Control με Hill Assist Descent, που με πολύ έξυπνο λογισμικό ρυθμίζει την συμπεριφορά των εμπρός τροχών έτσι ώστε να προσφέρουν πρόσφυση που πλησιάζει όσο είναι δυνατόν σε ένα 4Χ4. Το γεγονός πάντως ότι η Peugeot κερδίζει το ράλλυ Ντακάρ με αυτό το σύστημα, κάτι λέει.

 

Η αγάπη της Citroen στις οθόνες βρήκε χώρο να εκφραστεί στο μεγάλο σαλόνι του C5 AirCross
Η αγάπη της Citroen στις οθόνες βρήκε χώρο να εκφραστεί στο μεγάλο σαλόνι του C5 AirCross

 

Εκτός των παραπάνω, το νέο SUV C5 Aircross, εφοδιάζεται με 6 τεχνολογίες συνδεσιμότητας, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η ασύρματη φόρτιση των smartphones.

Το έτερο δυνατό σημείο του Citroen C5 Aircross, δεν θα μπορούσε παρά να είναι η άνεση. Οι Γάλλοι, εφάρμοσαν στο νέο SUV τους, την τεχνολογία Citroen Advanced Comfort, που συνδυάζει ειδικά μελετημένα καθίσματα αλλά και την ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, με αποτέλεσμα η εμπειρία του επιβάτη να μοιάζει με ταξίδι σε μαγικό χαλί.

Η άνεση των επιβατών αναβαθμίζεται περαιτέρω με την ύπαρξη τριών ξεχωριστών καθισμάτων πίσω με ρύθμιση πλάτης αλλά και απόστασης από μπροστά, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακός φτάνοντας τα 720 λίτρα με όλα τα καθίσματα στη θέση τους.

Επιτέλους! η Citroen υπέκυψε στη χρηστικότητα των μεγάλων ποτηροθηκών! To C5 Aircross, δεν έχει ...καθίσματα, έχει πολυθρόνες
Επιτέλους! η Citroen υπέκυψε στη χρηστικότητα των μεγάλων ποτηροθηκών! To C5 Aircross, δεν έχει ...καθίσματα, έχει πολυθρόνες

Μαζί με το εντυπωσιακό εσωτερικό με τις οθόνες υψηλής ανάλυσης, τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και τους κινητήρες βενζίνης και diesel, με απόδοση από 130 έως και 180 ίππους, το C5 Aircross όταν φτάσει στην αγορά στα τέλη του έτους, θα είναι μία υπολογίσιμη πρόταση που έχει τα φόντα να προκαλέσει πονοκέφαλο στους ανταγωνιστές, ειδικά μάλιστα όταν παρουσιάσει και την υβριδική του έκδοση το 2019.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook