
Οι BMW είναι διάσημες για πολλούς λόγους. Από την ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία μέχρι την πολυτέλεια και την ασφάλεια. Οι παραδοσιακοί χρήστες όμως την αγάπησαν για τον εντυπωσιακό τρόπο με τον οποίο η πίσω κίνηση τους επέτρεπε να διώχνουν την ουρά του μοντέλου τους όπως και όποτε ήθελαν και για όσο διάστηνμα ήθελαν, προσφέροντας οπτικά υπερθεάματα!
Πόσο εντυπωσιακό άραγε είναι το γεγονός ότι η φίρμα που αγαπήθηκε για την πίσω κίνηση ήταν η ίδια που εξέλιξε σε μέγιστο βαθμό και την τετρακίνηση;
Διαβάστε την ιστορία των τετρακίνητων BMW που ξεκινά δυναμικά το 1985 από το 325i Allrad
Η είσοδος της BMW στην αγορά all-wheel-drive έγινε με την αποκάλυψη της BMW 325i “Allrad” στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το 1985. Το πρώτο σύστημα BMW all-wheel-drive όχι μόνο βελτίωσε την ελκτική πρόσφυση στην άσφαλτο και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, αλλά και τη δυναμική συμπεριφορά στις στροφές.
Σήμερα, το ευφυές σύστημα BMW xDrive all-wheel-drive προάγει τη δυναμική συμπεριφορά BMW σε νέα επίπεδα. Η τρέχουσα γενιά αυτού του συστήματος ελέγχεται από το Integrated Chassis Management (ICM), που διασφαλίζει ότι το xDrive ανταποκρίνεται πάντα κατάλληλα με τον καλύτερο τρόπο, το νωρίτερο δυνατόν, με βάση την αξιόπιστη ανίχνευση και παρακολούθηση της τρέχουσας οδηγικής κατάστασης.
Τεχνολογία BMW all - wheel - drive : συνεχής εξέλιξη από το 1985
Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης της BMW 325i “Allrad” του 1985 κατένειμε την κινητήρια ισχύ σε αναλογία 37:63 (%) μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Το όνομα αυτού του μοντέλου σύντομα άλλαξε σε BMW 325iX, και από το 1988 προσφερόταν και σε έκδοση “touring” (μέχρι και τη σειρά E46).
1991: BMW 525 iX .
Τρία χρόνια αργότερα, η BMW λανσάρισε έκδοση all-wheel-drive και στη BMW Σειρά 5. Το σύστημα παρακολουθούσε την οδηγική κατάσταση χρησιμοποιώντας σήματα ταχύτητας των τροχών από το ABS, με τη βοήθεια πρόσθετων πληροφοριών για την κατάσταση των φρένων, τις στροφές του κινητήρα και τη θέση της πεταλούδας του γκαζιού.
1999: Το Sports Activity Vehicle ( SAV ) ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο.
Στο κατώφλι της νέας χιλιετίας, η BMW X5, το πρώτο Sports Activity Vehicle (SAV), εντυπωσίασε τους πελάτες με μία απαράμιλλη δυναμική συμπεριφορά. Το εξαιρετικό all-wheel-drive σύστημα έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτό. Η νέα BMW X5 είχε σπορ συμπεριφορά στο δρόμο και παράλληλα μπορούσε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις εκτός δρόμου.
2003: Το BMW xDrive κάνει ντεμπούτο στις BMW X 3 και BMW X 5.
Τέσσερα χρόνια από το ντεμπούτο της BMW X5 το 1999, η BMW συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς λανσάροντας τη φιλοσοφία SAV σε μία ακόμα κατηγορία. Η νέα BMW X3 ήταν πιο compact από τη BMW X5 και πιο ευέλικτη. Εθεσε νέα πρότυπα και παρέμεινε το μοναδικό premium μοντέλο στην κατηγορία της για τα επόμενα χρόνια.
Το νέο σύστημα BMW xDrive all-wheel-drive, που λανσαρίστηκε την ίδια χρονιά στις BMW X3 και BMW X5, βασιζόταν σε ένα ταχύτατο ηλεκτρονικό πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο της τετρακίνησης, το xDrive συνεργαζόταν με το σύστημα Dynamic Stability Control (DSC) για να προσαρμόζει συνεχώς την κατανομή κινητήριας ισχύος στην τρέχουσα οδηγική κατάσταση. Αντίθετα με συμβατικά συστήματα all-wheel-drive, που αντιδρούν μόνον όταν τουλάχιστον ένας τροχός ήδη ολισθαίνει, το xDrive μπορεί να ανιχνεύει μία ενδεχόμενη υπερστροφή ή υποστροφή από τις πρώτες ενδείξεις, και να επεμβαίνει ενεργά ανακατανέμοντας τη ροή της ελκτικής ισχύος.
2008: SAC με Dynamic Performance Control και υβριδική κίνηση.
Tο 2007 η BMW συνέχισε με την παρουσίαση του πρώτου Sports Activity Coupe. Η νέα BMW X6 που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Για πρώτη φορά, το ευφυές σύστημα AWD συνδυάστηκε με Dynamic Performance Control (DPC), που μεταβάλλει την κατανομή κινητήριας ισχύος μεταξύ των πίσω τροχών στις στροφές, διασφαλίζοντας απαράμιλλη ευελιξία και ευστάθεια, ακόμα και σε ξαφνικές επιταχύνσεις ή στο άφημα του γκαζιού.
Το 2009 λανσαρίστηκε η BMW X1. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η BMW X1 έμελλε να παραμείνει το μοναδικό όχημα του είδους του στην premium compact κατηγορία.
To BMW xDrive διατίθεται και για άλλες σειρές μοντέλων.
Στα μοντέλα BMW X προστέθηκε ένας αυξανόμενος αριθμός εκδόσεων xDrive που πλαισίωσαν τις υπόλοιπες σειρές μοντέλων BMW. Σχεδιασμένο για να βελτιώνει την ευελιξία στο στρίψιμο και την ακρίβεια, το BMW xDrive προσφέρει μία αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία και έναν βέλτιστο συνδυασμό δυναμικής συμπεριφοράς και άνεσης. Επομένως ήταν απλά θέμα χρόνου το πότε αυτή η ευφυής τεχνολογία θα έκανε το ντεμπούτο της και στη BMW Σειρά 7 το 2009. Την άνοιξη του 2012, τα πρώτα μοντέλα AWD Coupe και Cabrio προσφέρονταν με τη σπορ BMW Σειρά 6. Η BMW xDrive μπορεί επίσης να παραγγέλνεται με τις τρέχουσες BMW Σειρές 3 και 5 και, από το 2013, με τα μοντέλα Cabrio, Coupe και Gran Coupe της νέας BMW Σειράς 4.
To 2014 με το BMW i8, το BMW Group έκανε ένα τολμηρό νέο βήμα προς νέες κατευθύνσεις – που επεκτάθηκε και στο σύστημα all-wheel-drive. Αυτό το 2+2-θέσιο σπορ μοντέλο αντλεί ισχύ από ένα εξαιρετικά προηγμένο plug-in υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που κινεί τους πίσω τροχούς με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς.
BMW Σειρά 7: Integral Active Steering συνδυαζόμενο με BMW xDrive.
Το Σεπτέμβριο του 2015, η έκτη γενιά της BMW Σειράς 7 κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Το νέο πολυτελές sedan ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που θα μπορεί να συνδυάζει το ευφυές σύστημα all-wheel-drive με Integral Active Steering – δηλαδή με σύστημα διεύθυνσης και στους πίσω τροχούς.







Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr