
Η κατηγορία των B-SUV είναι η πιο δημοφιλής στην ελληνική αγορά, με ένα στα τρία αυτοκίνητα που ταξινομούνται να ανήκει σ' αυτήν. Αυτό είναι και το στοιχείο που εξηγεί την πληθώρα επιλογών που έχει ο υποψήφιος αγοραστής.
Ανάμεσα σε αυτές, έρχεται να προστεθεί το νέο Citroen C3 Aircross. Στόχος του όχι απλά να σταθεί αξιοπρεπώς απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό, αλλά να πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας. Το μέσο για να το πετύχει, είναι ο συνδυασμός ικανοποιητικών χώρων, με χαμηλή κατανάλωση και προσιτή τιμή.

Οι αγοραστές των B-SUV δεν ψάχνουν απαραίτητα το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο. Αυτό που αναζητούν, είναι πρακτικότητα και σωστή τιμολόγηση. Και το C3 Aircross δείχνει να το γνωρίζει αυτό καλά.
Η νέα γενιά του γαλλικού μοντέλου, ακολουθεί τη σχεδιαστική γραμμή του μικρότερου C3, με πιο "τετράγωνες" αναλογίες που δίνουν έμφαση στην πρακτικότητα και την άνεση.
Από τα πιο άνετα B-SUV

Το νέο C3 Aircross ξεχωρίζει για την εξαιρετική άνεση που προσφέρει. Αυτό οφείλεται τόσο στα ειδικά καθίσματα Citroen Advanced Comfort, όσο και στην υιοθέτηση της ανάρτησης με διπλά προοδευτικά υδραυλικά αμορτισέρ, διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις.
Πρόκειται για μια πιο οικονομική, αλλά αποτελεσματική εναλλακτική της κλασικής υδροπνευματικής τεχνολογίας της Citroen, που εξασφαλίζει κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, ιδανική ακόμα και για οδηγούς μικρότερου αναστήματος. Την ίδια στιγμή, οι εσωτερικοί χώροι είναι εντυπωσιακοί για την κατηγορία. Με πλάτος σχεδόν 1,8 μέτρα, ύψος 1,66 μέτρα και μεταξόνιο 2,67 μέτρα, το Aircross προσφέρει άνεση σε όλες τις θέσεις.

Όσο για το μήκος, αγγίζει πλέον τα 4,39 μέτρα, κάτι που δίνει τη δυνατότητα για την προσθήκη και 7θέσιας έκδοσης, στοιχείο που σπάνια συναντάς στη μικρή κατηγορία. Η τελευταία, θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά προς τα τέλη του χρόνου.
Βέβαια, στην πράξη, όταν είναι και οι επτά θέσεις σε χρήση, ο χώρος αποσκευών μειώνεται σημαντικά, την ώρα που σε 5θέσια διάταξη είναι αρκετά γενναιόδωρος, φτάνοντας τα 460 λίτρα ή τα 1.600 με τις πλάτες της 2ης σειράς αναδιπλωμένες.

Σε κάθε περίπτωση, το μεγάλο πλεονέκτημα του μοντέλου είναι οι εσωτερικοί χώροι. Όπου και να καθίσεις, ό,τι σωματότυπο κι αν έχεις, νιώθεις άνετα. Και αυτό είναι στοιχείο που εκτιμάται πραγματικά στις καθημερινές μετακινήσεις μιας οικογένειας.

Πλατφόρμα Smart Car
Το C3 Aircross βασίζεται στην Smart Car πλατφόρμα του ομίλου Stellantis. Στην έκδοση της δοκιμής εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων, σε συνδυασμό με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 145 ίππους, τιμή που σίγουρα κρίνεται ικανοποιητική.
Με δεδομένο πως ο βασικός προσανατολισμός είναι η άνεση και η οικονομία και όχι η σπορ διάσταση, οι επιδόσεις του C3 Aircross κρίνονται απολύτως ικανοποιητικές, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,7'' και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 193 km/h.
Το βάρος που έχει δοθεί στην ποιότητα κύλισης και την άνεση της ανάρτησης, είναι εμφανές από τα πρώτα χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν κουράζει στο αστικό περιβάλλον και "καταπίνει" με ευκολία τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ενώ αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευέλικτο.

Κατανάλωση επιπέδου diesel
Η Citroen ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Στην πράξη, αν κινείσαι κυρίως εντός πόλης, θα τη δεις να κινείται γύρω στα 6 λίτρα, ενώ με προσοχή και σε μικτές διαδρομές μπορείς να την κρατήσεις και λίγο πιο χαμηλά.

Πρόκειται για κατανάλωση που φέρνει χαμόγελα στον ιδιοκτήτη του C3 Aircross, καθώς τέτοιες τιμές πριν λίγα χρόνια θα τις περίμενες μόνο από έκδοση diesel.
Η υβριδική έκδοση του C3 Aircross ξεκινά στην ελληνική αγορά από 24.500 ευρώ. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι για τα χρήματά σου παίρνεις ένα πλήρες πακέτο που περιλαμβάνει εκτός από μοντέρνα εμφάνιση, πολύ καλούς χώρους, οικονομία, αυτόματο κιβώτιο και κινητήρα με αξιοπρεπή ισχύ.

Ορισμένα πλαστικά στο εσωτερικό είναι σκληρά και τα γραφικά στο infotainment φαίνονται ελαφρώς ξεπερασμένα, όμως το value for money είναι αναμφισβήτητο. Και στην κατηγορία των B-SUV, αυτό είναι κάτι που μετράει περισσότερο απ’ όσο ίσως πιστεύεις.
Ειδικά από τη στιγμή που αν είσαι έτοιμος να θυσιάσεις μέρος των επιδόσεων, η entry level έκδοση με τον 1.2 των 100 ίππων ξεκινά από τα 18.900 ευρώ, τιμή που του δίνει ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr