Φυσικό αέριο κίνησης (CNG): Η άμεση λύση

Καθαρό, ασφαλές και οικονομικό το φυσικό αέριο κίνησης (CNG) προσφέρει σήμερα αυτό, που οι άλλοι υπόσχονται για αύριο.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Φυσικό αέριο κίνησης (CNG): Η άμεση λύση

Αυτοκίνητο: μια ανθρώπινη εφεύρεση 200 χρόνων, που μεταφέρει τις ελπίδες και τα όνειρα της ανθρωπότητας. Χαρακτηριστικούς σταθμούς της εξέλιξης αυτής, θα μπορούσαν να αποτελέσουν οι 3 προηγούμενες βιομηχανικές επαναστάσεις. Άραγε μπορεί η 4η βιομηχανική επανάσταση να αποτελέσει έναν νέο σταθμό και, αν ναι, πόσο μεγάλη θα είναι η σημασία, που θα έχει η επανάσταση αυτή για τη σύγχρονη ανθρώπινη ιστορία;

Ένα τέτοιο ερώτημα, αλλά από διαφορετική οπτική, προβληματίζει τον σύγχρονο άνθρωπο όσον αφορά τη μετάβασή του από κάποιο συμβατικό - βενζινοκίνητο - όχημα σε κάποιο ηλεκτρικό. Οι απόψεις πάνω στο θέμα διίστανται. Άλλοι πιστεύουν ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι οικολογικά και ότι θα έχουν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, άλλοι πάλι θεωρούν πως με έμμεσους τρόπους θα είναι το ίδιο ρυπογόνα και επιπλέον καταστρέφουν την ευχαρίστηση που πηγάζει από την οδήγηση.

Υπάρχει όμως και η άμεση λύση, που έρχεται από αλλού: το φυσικό αέριο κίνησης (CNG). Καθαρό, ασφαλές και οικονομικό προσφέρει σήμερα αυτό, που οι άλλοι υπόσχονται για αύριο.

Η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή μοντέλου, αφού, τόσο το κόστος της βενζίνης, όσο και του πετρελαίου έχει αυξηθεί σημαντικά. Το πιο οικονομικό, με μεγάλη διαφορά, καύσιμο είναι το φυσικό αέριο κίνησης, διότι ένα όχημα, που κινείται με φυσικό αέριο, «καίει» σχεδόν 3 με 4 ευρώ/100 χλμ. Και αυτό είναι κάτι, που δεν ισχύει μόνο στις εργοστασιακές μετρήσεις, αλλά και στην πραγματικότητα, όπως έχουμε διαπιστώσει και εμείς από τις δοκιμές των αυτοκινήτων με κινητήρες φυσικού αερίου.

Τα αυτοκίνητα με εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου, που διατίθενται στην ελληνική αγορά, είναι σαφώς λιγότερα από αυτά της βενζίνης ή του diesel, ωστόσο καλύπτουν τόσο εκείνους, που αναζητούν ένα όχημα πόλης, όσο και ένα οικογενειακό. Παράλληλα, τα πρατήρια φυσικού αερίου έχουν πληθύνει και πλέον καλύπτουν μεγάλες πόλεις της χώρας μας, όπως την Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία, Βόλο, Λάρισα, Τρίκαλα και τα Ιωάννινα.

Ορισμένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου κίνησης (CNG) είναι η χαμηλή κατανάλωση (μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα), η εξίσου χαμηλή τιμή, που κυμαίνεται στα 0,84 ευρώ το κιλό και η σημαντική φιλικότητά του στο περιβάλλον συγκριτικά με τα υπόλοιπα καύσιμα.

Το φυσικό αέριο είναι άχρωμο και άοσμο, ενώ η χαρακτηριστική του οσμή δίνεται τεχνικά, ώστε να γίνεται αντιληπτό σε περίπτωση διαρροής. Ανήκει στη δεύτερη οικογένεια των αέριων καυσίμων και είναι ελαφρύτερο από τον αέρα με ειδικό βάρος 0,59, το οποίο και αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημά του έναντι του υγραερίου (LPG).

Η καύση του, σε σχέση με αυτή άλλων καυσίμων, έχει λιγότερο επιβλαβείς συνέπειες για το περιβάλλον. Αποτελεί την καθαρότερη πηγή πρωτογενούς ενέργειας μετά τις ανανεώσιμες μορφές. Τα μεγέθη των εκπεμπόμενων ρύπων είναι σαφώς μικρότερα σε σχέση με εκείνα των συμβατικών καυσίμων, ενώ η βελτίωση του βαθμού απόδοσης μειώνει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου, περιορίζοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από 60% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο.

Απόλυτα ασφαλές

Το κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου για το φυσικό αέριο είναι κλεισμένο αεροστεγώς (χωρίς αέρα στο εσωτερικό), με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίπτωση αυτόματης ανάφλεξης, σε αντίθεση με τις δεξαμενές υγρών καυσίμων, για τις οποίες υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Επίσης, οι δεξαμενές αποθήκευσης κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε πολύ σκληρούς ελέγχους.

Οι δεξαμενές καυσίμου στα αυτοκίνητα, λόγω των υλικών κατασκευής και της θέσης τους στο εσωτερικό του οχήματος, έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε περίπτωση σύγκρουσης σε σχέση με το ρεζερβουάρ της βενζίνης. Το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και συνεπώς σε ενδεχόμενη περίπτωση διαρροής διαφεύγει προς τα πάνω και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

Πληθώρα μοντέλων

Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές διάκεινται θετικά απέναντι στο φυσικό αέριο, αφού οι πωλήσεις αυτοκινήτων της κατηγορίας έχουν ανοδική τάση. Πολλές είναι εκείνες που ήδη έχουν παρουσιάσει μοντέλα διπλού καυσίμου (CNG και βενζίνης), τόσο επιβατικά, όσο και επαγγελματικά. Ήδη η SCODA παρουσίασε το OCTAVIA και το CITY GO, η SEAT τα LEON και ARONA, η FIAT τα PANDA και FIORINO και η VW τα ECO UP και POLO, δηλαδή αυτοκίνητα που απευθύνονται σε ευρύ κοινό και με πολλές πωλήσεις ενώ διαρκώς παρουσιάζονται και νέα μοντέλα.

Ενδεικτικά, μία φρέσκια πρόταση κίνησης με φυσικό αέριο προσφέρει το νέο Skoda Scala. Την κίνησή του αναλαμβάνει το 1.0 λίτρου G-TEC μηχανικό σύνολο απόδοσης 90 ίππων και 160 Nm ροπής, συνδυασμένο με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Προσφέρει περίπου 25% μειωμένες εκπομπές CO₂ συγκριτικά με τη βενζίνη, σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και καθόλου σωματίδια.

Το Scala G-TEC διαθέτει τρεις συνδεδεμένες δεξαμενές CNG από χάλυβα, που χωρούν 13,8 κιλά CNG. Αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να καλύψει περίπου 410 χιλιόμετρα με τη χρήση μόνο φυσικού αερίου. Εάν το CNG καταναλωθεί, ο κινητήρας θα αλλάξει αυτόματα στη λειτουργία βενζίνης, όπου μια δεξαμενή των 9 λίτρων θα επιτρέψει την κάλυψη περίπου 220 επιπλέον χιλιομέτρων. Ως αποτέλεσμα, το Scala G-TEC προσφέρει συνδυαστική αυτονομία περίπου 630 χιλιομέτρων.

-Υπάρχει πλέον μεγάλη δυνατότητα επιλογής και ευελιξίας σε οχήματα, αφού ο οδηγός μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει σύμφωνα πάντα με τον προϋπολογισμό και με κριτήριο τις ανάγκες του.

-Τα οχήματα διπλού καυσίμου είναι το μέλλον της αυτοκίνησης καθώς επιτρέπουν σημαντική αυτονομία και εκτός δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου, αφού διαθέτουν και ντεπόζιτο βενζίνης.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΚΑΙ ΣΕ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ 23 Σεπ 2020 | 13:50

Πλήρης αποκάλυψη για το νέο Opel Mokka

Ο CEO της Opel, Michael Lohscheller, παρουσίασε το νέο Mokka στο κοινό για πρώτη φορά.

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΟΡ ΜΟΝΤΕΛΟ 23 Σεπ 2020 | 13:43

Πρεμιέρα για τις νέες BMW M3 Sedan και M4 Coupe [βίντεο]

Τριανταπέντε χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης BMW M3, οι Βαυαροί γυρίζουν σήμερα μια ακόμα σελίδα.

ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ 23 Σεπ 2020 | 13:39
ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΠΑΝΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 22 Σεπ 2020 | 12:53

Στην Ελλάδα τα νέα Abarth 595 Monster Energy Yamaha & 595 Scorpioneoro - Τιμές

Οι δύο νέες εκδόσεις είναι πλέον διαθέσιμες στην ελληνική αγορά.

ΠΟΥ ΘΑ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΕΙ ΚΟΙΝΟ 22 Σεπ 2020 | 12:49

F1: Σε ποιους αγώνες θα επιτραπεί η είσοδος θεατών

Η αρχή έγινε με τον αγώνα στο Μουτζέλο, με 3000 θεατές.

Η BMW ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ 22 Σεπ 2020 | 12:42

Προ των πυλών οι νέες BMW M3 Sedan και M4 Coupe

Το M Division αναμένεται να… μεγαλουργήσει.

ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ TΗΝ ΑΥΛΑΙΑ ΤΟΥ 24ΩΡΟΥ ΑΓΩΝΑ ΑΝΤΟΧΗΣ 21 Σεπ 2020 | 13:13

Αυτό είναι το νέο hypercar της Toyota

Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε στο Le Mans την πολιτική έκδοση του αυτοκινήτου.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΕΤΙΝΗ ΝΙΚΗ 21 Σεπ 2020 | 13:08

Ράλλυ Τουρκίας: Νικητής στον πιο απρόβλεπτο αγώνα της χρονιάς ο Elfyn Evans [βίντεο]

Όσοι είχαν προβλέψει πως νικητής στο Ράλλυ Τουρκίας, 5ο γύρο του φετινού WRC, θα είναι όποιος αντιμετωπίσει τα λιγότερα προβλήματα, δικαιώθηκαν.

ΤΟ ΝΕΟ SEAT LEON ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΜΕΤΑ ΤΟ GOLF 21 Σεπ 2020 | 13:04

Seat Leon: Οι πρώτες εντυπώσεις από την οδήγηση της νέας γενιάς

Με αυτόματο κιβώτιο DSG και ήπιο υβριδικό 48V σύστημα.

TWINPOWER TURBO ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 18 Σεπ 2020 | 12:36

Αυτή είναι η νέα BMW 128ti

Η γερμανική εταιρεία παρουσίασε… εν μέρει χθες τη νέα 128ti.

ΤΗΣ ΚΡΟΑΤΙΑΣ 18 Σεπ 2020 | 12:31

H Bugatti στα χέρια της Rimac; Γιατί όχι!

Το γερμανικό περιοδικό Manager Magazine αναφέρει σήμερα σε σχετικό του θέμα ότι το VW Group βρίσκεται σε συζητήσεις.

ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ 18 Σεπ 2020 | 12:31

Η νέα Ferrari Portofino M

Η νέα Ferrari Portofino M (όπου Μ σημειώστε Modificata) παίρνει κίνηση από τον γνωστό V8 κινητήρα.

Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ EURO NCAP 17 Σεπ 2020 | 13:17

5 αστέρια για το Toyota Yaris στο Euro NCAP [βίντεο]

Το πρώτο αυτοκίνητο που πέρασε από τη διαδικασία δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP αποσπώντας 5 αστέρια.