Follow us

Γιατί οι μπαταρίες αντικατάστασης έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τις εργοστασιακές

Η μπαταρία που τοποθετείται στο εργοστάσιο είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στο ηλεκτρικό σύστημα

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
μπαταρια

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν αντιληφθεί ότι οι μπαταρίες πρώτης τοποθέτησης αντέχουν περισσότερο σε σχέση με τις καινούργιες του εμπορίου. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που συμβαίνει αυτό.

Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι εργοστασιακές μπαταρίες αντέχουν συνήθως περισσότερο επειδή είναι απόλυτα συμβατές με το μοντέλο, αλλά και γιατί έχουν πολύ κοντινή ημερομηνία παραγωγής. Η μπαταρία που τοποθετείται στο εργοστάσιο είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στο ηλεκτρικό σύστημα, ενώ δεν έχει καθίσει στην αποθήκη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε αντίθεση με τις μπαταρίες του εμπορίου που μπορεί να βρίσκονται στο ράφι του καταστήματος για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Στο εργοστάσιο, η πρώτη φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με εργαστηριακούς φορτιστές, οι οποίοι φορτίζουν ομοιόμορφα όλα τα στοιχεία της μπαταρίας με αργό τρόπο και σε καμιά περίπτερη ελάχιστα.

Πολλές εργοστασιακές μπαταρίες είναι κατασκευασμένες σε συνεργασία με μεγάλους προμηθευτές (π.χ. Varta, Exide, Yuasa) οι οποίοι χρησιμοποιούν ανώτερα υλικά. Αυτό το κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυρίως για να μην έχουν να ασχοληθούν με θέματα που έχουν τις μπαταρίες μέσα στα έτη της εγγύησης.

Επίσης, τα πρώτα χρόνια το αυτοκίνητο είναι καινούργιο με μικρές απώλειες σε όλο το σύστημα φόρτισης, ενώ όσο περνούν τα χρόνια υπάρχει η φυσιολογική φθορά των εξαρτημάτων και του κυκλώματος. Μετά από χρόνια, μικρές φθορές (π.χ. πιο ψηλή διαρροή ρεύματος όταν σβήνει το αυτοκίνητο, παραπάνω ηλεκτρονικά φορτία, πιο συχνές μικρές διαδρομές) κουράζουν την μπαταρία.

Διαβάστε Επίσης

Όταν έρθει η ώρα αλλαγής, η νέα μπαταρία σπάνια ικανοποιεί αυτές τις προϋποθέσεις. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που οι μπαταρίες αντικατάστασης δεν κρατούν το ίδιο χρονικό διάστημα.

Από την άλλη υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορεί να κάνει ο οδηγός για να αυξήσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας αντικατάστασης στο αυτοκίνητο. Ο οδηγός θα πρέπει να επιλέξει επώνυμες μάρκες, καθώς οι μη επώνυμες συνήθως και για θέμα κόστους χρησιμοποιούν χαμηλότερης ποιότητας υλικά. Η ημερομηνία παραγωγής θα πρέπει να είναι κοντινή, ενώ πάντα θα πρέπει ο οδηγός να χρησιμοποιεί τον σωστό τύπο μπαταρίας για το όχημα (EFB ή AGM αν έχει το αυτοκίνητο start-stop) και όχι μια οποιοδήποπτε μπαταρία.

Από την άλλη θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι μικρές αποστάσεις δεν επιτρέπουν το δυναμό να φορτίσει πλήρως τη μπαταρία. Το αυτοκίνητο πρέπει μέσα στην εβδομάδα να κάνει και μεγαλύτερες διαδρομές. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μένουν ανοικτά το ραδιόφωνο, τα φώτα ή άλλες συσκευές χωρίς αναμμένη μηχανή. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που, μετά από μια τέτοια ενέργεια και όταν η μπαταρία δεν είναι καλή, μπορεί να μην υπάρξει εκκίνηση του κινητήρα.

Οι καθαροί πόλοι και η σωστή στερέωση αποτελεί άλλον έναν παράγοντα, αφού η οξείδωση στους πόλους αυξάνει την αντίσταση. Επίσης είναι πολύ άσχημο για την μπαταρία να κουράζεται μετά από πολλές προσπάθειες εκκινήσεων. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να υπάρξει βοήθεια από άλλη πηγή ενέργειας (booster).

Αν το αυτοκίνητο μένει ακίνητο για καιρό, θα πρέπει η μπαταρία να φορτίζεται μία φορά τον μήνα με έναν αυτόματο φορτιστή. Έτσι αποφεύγεται η βαθιά αποφόρτιση που μειώνει δραματικά τη ζωή της μπαταρίας.

Η κακή φόρτιση φθείρει γρήγορα τη μπαταρία. Αν το δυναμό δεν είναι σε καλή κατάσταση μια επίσκεψη στο συνεργείο θα λύσει το πρόβλημα. Τέλος, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της μπαταρίας είναι η θερμότητα η οποία καταστρέφει τα στοιχεία πιο γρήγορα από το κρύο. Το χειμώνα, απλά η μπαταρία θα πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένη, αφού οι χαμηλές θερμοκρασίες παγώνουν τα στοιχεία και σε περίπτωση που δεν είναι σε καλή κατάσταση ή έχει χαμηλή ενέργεια, δεν μπορεί να εκκινήσει τον κινητήρα.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Λένε πως αυτό το ιταλικό εστιατόριο στα νότια προάστια θα το λάτρευε ο Αντρέα Μποτσέλι

Η αυλή του που θυμίζει piazza στη Ρώμη και η κομψή σάλα φτιάχνουν ένα σκηνικό που αποπνέει ηρεμία και ιταλική φινέτσα.

ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 26 Σεπ 2025 | 20:10

BMW: Ανακαλεί εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα λόγω προβλήματος στη μίζα - Διάφορα μοντέλα

Σύμφωνα με την BILD, η ανάκληση αφορά διάφορα μοντέλα παραγωγής από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως τον Σεπτέμβριο του 2021

26 Σεπ 2025 | 17:21

Δοκιμή Citroen C3 Aircross: Εξαιρετικοί χώροι σε προσιτή τιμή

Η νέα γενιά του C3 Aircross συνδυάζει κορυφαία άνεση και ευρυχωρία σε ένα B-SUV με συμβατικές και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, που διατίθεται στην ελληνική αγορά με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή

04 Ιουν 2025 | 09:58

Η νέα Mercedes GLC Iconic συνδυάζει κομψότητα με πολυτέλεια

Η GLC Iconic ξεχωρίζει αμέσως χάρη στο Sport πακέτο εξωτερικής σχεδίασης AMG.

ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΕΚΔΟΣΗ 02 Ιουν 2025 | 16:40

H Mercedes GLA Iconic επαναπροσδιορίζει τον ορισμό του SUV και ξεχωρίζει

Για όσους αναζητούν το ιδανικό SUV που συνδυάζει την premium αισθητική, τη δυναμική οδήγηση και την προηγμένη τεχνολογία, η Mercedes-Benz παρουσιάζει την Mercedes GLA Iconic.

ΑΠΩΛΕΙΑ 09 Απρ 2025 | 15:17

Το μεγάλο παράπονο του Κώστα Καββαθά: Πώς χρεοκόπησαν οι Τεχνικές Εκδόσεις από ανταγωνιστές "δολοφόνους"

Ο Κώστας Καββαθάς έβγαλε σχεδόν 30 περιοδικά, με κορυφαίο τίτλο τους 4 Τροχούς

26 Μαρ 2025 | 13:21

Νέο προνομιακό πρόγραμμα απόκτησης του Range Rover Evoque

Ένα από τα πιο στυλάτα πολυτελή crossover της αγοράς, το Range Rover Evoque στην έκδοση PHEV, μπορεί να γίνει δικό σας μέσω του νέου προνομιακού προγράμματος leasing.

24 Μαρ 2025 | 13:12

​BMW X3 M50: Το γερμανικό best seller στην καλύτερη εκδοχή του

Στην κορυφή της νέας X3 τοποθετείται η Μ50

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 16 Ιαν 2025 | 21:07

Υβριδικό ένα στα δύο αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο στους ελληνικούς δρόμους

Για άλλον έναν μήνα πτώση γνώρισαν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα - Τι ισχύει με τα ηλεκτρικά