Πριν ξεκινήσουμε καν να μιλάμε για το πόσο εκρηκτικό είναι το νέο Hyundai i30 N που είδαμε χθες στην πίστα των Μεγάρων, προσκεκλημένοι της εδώ αντιπροσωπείας, θα ασχοληθούμε με το γράμμα «Ν» που "σφραγίζει" ακριβώς αυτό το νέο κομμάτι της Hyundai.

Το γράμμα Ν, χαρακτηρίζει τα μοντέλα της ξεχωριστής σπορ κατηγορίας που δημιούργησε ο Κορεάτης κατασκευαστής και έχει μεγάλη σημασία και ως γράμμα.
Μεγάλη, γιατί το «Ν» βρίσκεται ακριβώς μετά το «Μ» («Μ» είναι το αντίστοιχο τμήμα της BMW) και γιατί ο αρχιμηχανικός της BMW M κύριος Μπίρμαν, μετακόμισε πριν λίγα χρόνια από την BMW στην Hyundai.
Μπορεί λοιπόν, οι υπεύθυνοι της Hyundai να μας είπαν ότι το γράμμα Ν, επιλέχθηκε λόγω των δοκιμών στο Nurburgring κ.ά, αλλά εμάς μας αρέσει περισσότερο η δική μας εξήγηση, δηλαδή ότι ο αρχιμηχανικός της BMW M, κάνοντας το επόμενο βήμα του, επέλεξε και το επόμενο γράμμα στο αλφάβητο… Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Κοιτώντας το i30 N, οι μυημένοι θα μπορούν ίσως να δουν και κάποιες σχεδιαστικές λεπτομέρειες στην αεροδυναμική, που θυμίζουν τα γερμανικά σπορ μοντέλα.
Ολα τα παραπάνω δεν είναι αρνητικά. Αντίθετα είναι …πολλά υποσχόμενα και φάνηκαν στην πίστα των Μεγάρων όπου οι δημοσιογράφοι είχαν την δυνατότητα να δοκιμάσουν το θαλασσί σπορ μοντέλο στην ανώτερη έκδοσή του με τους 275 ίππους και τα 353 Nm ροπής (υπάρχει και με έκδοση 250 άλογα) από τον δίλιτρο turbo κινητήρα η οποία μάλιστα έχει και προσθαφαιρούμενη πίσω μπάρα θόλων ώστε αν μία ημέρα δεν πάμε πίστα, να κερδίσουμε μερικά λίτρα στο χώρο αποσκευών.

Το i30 N των 275 ίππων λοιπόν, είναι γεμάτο με τεχνολογίες αλλά λειτουργεί πολύ καλά και χωρίς αυτές καθώς η εταιρία επέλεξε να δώσει τη δυνατότητα στους γνώστες οδηγούς να τις απενεργοποιούν πλήρως για να απολαύσουν το επίτευγμα της μηχανικής που δημιούργησαν οι Κορεάτες παρέα με τον κύριο Μπίρμαν.
Το μοντέλο προσφέρει αίσθηση σιγουριάς, με μπροστινό σύστημα που «διαβάζει» το δρόμο, προσφέρει πληροφόρηση και κρατάει εύκολα τροχιές. Οι επιταχύνσεις του είναι εντυπωσιακές με τα 100 να έρχονται σε 6.2 δεύτερα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 250 χ.α.ω. Για να επιτυγχάνονται αυτά τα νούμερα με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, το i30 N έχει πολλά υποστηρικτικά συστήματα.

Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το σύστημα Rev Matching για σωστές υψηλόστροφες αλλαγές, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση ανάρτησης και το launch control, είναι μερικές μόνο από τις τεχνολογίες του μοντέλου καθώς είναι πολλές είναι οι επεμβάσεις και τα υλικά που έχουν επιλεγεί προσεκτικά για να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις έστω και αν ο υπεύθυνος του High Performance Vehicle Division, άλλαξε ελάχιστα στο πλαίσιο καθώς θεώρησε ότι το εξελιγμένο ατσάλι (παραγωγής Hyundai) το οποίο χρησιμοποιείται και στο απλό i30, είναι τόσο ισχυρό ώστε να αντέχει τις καταπονήσεις της έκδοσης Ν.

Εχει όμως και πολλά καλούδια που μπορούν να αναβαθμίσουν και την καθημερινή εμπειρία χρήσης στο σαλόνι με τα σπορ καθίσματα και το πακέτο infotainment. Οι λειτουργίες οδήγησης του i30 N μπορούν να εμφανιστούν στην 5.0 ιντσών οθόνη αφής ή στην προαιρετική 8.0 ιντσών οθόνη αφής με πλοήγηση, που περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την ισχύ, τη ροπή στρέψης, το turbo boost καθώς και έναν χρονοδιακόπτη lap και επιτάχυνσης.

Το μενού της οθόνης Mode N προσφέρει επίσης ρυθμίσεις για τον κινητήρα, την ανάρτηση, το τιμόνι, το διαφορικό (στο πακέτο επιδόσεων), τη λειτουργία Rev, τον ήχο της εξάτμισης και τον έλεγχο ευστάθειας.

Το i30 N περιλαμβάνει τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto. Η Hyundai προσφέρει επίσης μια ασύρματη επαγωγική βάση φόρτισης για κινητά τηλέφωνα και 7-ετή δωρεάν συνδρομή στις υπηρεσίες LIVE που προσφέρουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για καιρικές συνθήκες, κίνηση, κάμερες ταχύτητας και online αναζητήσεις για σημεία ενδιαφέροντος.

Φτάνοντας στο τέλος, υπάρχει πάντα το ερώτημα της τιμής. Με 26.900€ για την έκδοση των 250 ίππων και 28.750€ για αυτή των 275, κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι το hot hatch της Hyundai είναι ακριβό.
Προσθέστε σε όλα τα παραπάνω και την εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα και έχετε στα χέρια σας ένα σπορ μοντέλο το οποίο μπορείτε να απολαύσετε χωρίς κανένα άγχος.
Καταληκτικά, μπορούμε να πούμε ότι αν το Hyundai i30 N είναι το πρώτο προϊόν του νεοσύστατου High Performance Vehicle Division, θα περιμένουμε με ανυπομονησία και τα επόμενα!
Δείτε παρακάτω φωτογραφίες και πίνακες με τεχνικά χαρακτηριστικά







Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr