Πριν από περίπου 21 χρόνια η Mercedes-Benz παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το ερευνητικό όχημα Mercedes F 400 Carving. Το αυτοκίνητο -που το Ariel Hipercar του μοιάζει κάπως- είχε αρκετά πειραματικά συστήματα, αλλά αυτό που τραβούσε την προσοχή ήταν η ενεργή προσαρμογή της γωνίας κάμπερ των τροχών. Το όχημα έμοιαζε να γέρνει -με τρόπο παρόμοιο με έναν αθλητή του σκι.
Ενεργή γωνία κάμπερ
Το καινοτόμο σύστημα αυξάνει τη γωνία κάμπερ των εξωτερικών τροχών έως και 20%, ανάλογα με την οδηγική κατάσταση. Σε συνδυασμό με εξελιγμένα ελαστικά, αυτό επιτρέπει τη μετάδοση 30% μεγαλύτερων πλευρικών δυνάμεων σε σχέση με μια ανάρτηση με σταθερή ρύθμιση κάμπερ και κλασικά ελαστικά. Αυτό σημαίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην ενεργητική ασφάλεια, διότι όσο μεγαλύτερες είναι οι πλευρικές δυνάμεις των ελαστικών, τόσο καλύτερη είναι η επαφή των ελαστικών με το δρόμο και η σταθερότητα του οχήματος στις στροφές. Χάρη στον ενεργό έλεγχο κάμπερ, το ερευνητικό όχημα επιτυγχάνει μέγιστη πλευρική επιτάχυνση 1,28 g, ξεπερνώντας τις τιμές των σπορ αυτοκινήτων εκείνης της εποχής κατά περίπου 28%.
Διαβάστε την συνέχεια στο Top Gear
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr