Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου προ τεκτονικών αλλαγών

Τα μέτρα που θα φέρει η κυβέρνηση για την ανανέωση του στόλου, και θα ισχύσουν από το 2020, φέρνουν ελαφρύνσεις αλλά και επιβαρύνσεις.

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου προ τεκτονικών αλλαγών

Η Ελλάδα συνεχίζει να έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους τετράτροχων στην ευρωζώνη και αυτό το βιώνουν καθημερινά οι πολίτες είτε κυκλοφορούν με το δικό τους παλαιό ΙΧ που αδυνατούν να αντικαταστήσουν, με ένα ταξί 20+ ετών, ή με ένα λεωφορείο, είτε πίσω από ένα φορτηγό που βγάζει πυκνό μαύρο καπνό από την εξάτμιση.

Η κατάσταση είναι δραματική και απ’ ότι φαίνεται η νέα κυβέρνηση θα ασχοληθεί εντατικά με την συγκεκριμένη κατάσταση.

Δεν έχει περάσει ένας μήνας από τότε που οι επιτελείς της κυβέρνησης, ανακοίνωσαν ότι θα φέρουν νομοσχέδιο που θα στοχεύει στην ανανέωση του στόλου των ιδιωτικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων και την πριμοδότηση ειδικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η στήριξη των ηλεκτρικών δεν επαρκεί

Λίγες ώρες αργότερα οι οδηγοί αναρωτήθηκαν που θα βρουν τα χρήματα για να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό ΙΧ με κόστος 30.000€+ που μάλιστα δεν θα καλύπτει συνολικά τις μετακινήσεις τους, την ίδια στιγμή που δεν μπορούν να προβούν σε αγορά ακόμα και ενός πολύ φθηνότερου συμβατικού μοντέλου. Ευτυχώς, οι διευκρινήσεις που κυκλοφόρησαν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης λίγο αργότερα, σκιαγράφησαν με μεγαλύτερη σαφήνεια τα σχεδιαζόμενα μέτρα.

Υβριδικά και με φυσικό αέριο

Αναλυτικότερα, οι αρμόδιοι τόνισαν ότι δεν θα πριμοδοτηθούν τόσο πολύ τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά θα προτιμηθούν τα υβριδικά και αυτά με καύσιμο φυσικό αέριο.

Και ενώ τα όποια μέτρα είναι, προφανώς, καλοδεχούμενα, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να πούμε ότι ο σχεδιασμός που θα απαιτηθεί θα πρέπει να είναι προσεκτικός. Και αυτό γιατί, οποιοδήποτε μέτρο πριμοδοτεί νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, αυτομάτως απαξιώνει όσα κυκλοφορούν σήμερα, μειώνοντας την δυνατότητα του οδηγού να τα ανταλλάξει ως προκαταβολή για την αγορά του επόμενου. Προφανώς, ο στόχος δεν είναι η διατήρηση του παλαιού στόλου, αλλά η στήριξη των οδηγών που με μειωμένες οικονομικές δυνατότητες θα υποχρεωθούν να αλλάξουν αυτοκίνητο.

Εισαγωγή μεταχειρισμένων

Ευτυχώς, πέρα από την ανακοίνωση-διευκρίνηση για τη στήριξη υβριδικών ΙΧ και οχημάτων με φυσικό αέριο, έγινε και μία ακόμα αποκάλυψη που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην ανανέωση του στόλου των οχημάτων. Και αυτή δεν ήταν άλλη από την προαναγγελλόμενη αλλαγή του καθεστώτος εισαγωγής μεταχειρισμένων από την Ε.Ε που μέχρι σήμερα καθιστούσε απαγορευτική τη διαδικασία. Η ανακοίνωση ότι η εισαγωγή οχημάτων κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 με χαμηλότερο φόρο, ήταν η κίνηση που χτύπησε καμπανάκι στις εμπορίες μεταχειρισμένων που από σήμερα έχουν βαλθεί να ανακαλύψουν τα αυτοκίνητα που θα εισάγουν με την ψήφιση των νέων μέτρων.

Οι εταιρείες εισαγωγής και διανομής

Στην αντίπερα όχθη, οι εταιρείες εισαγωγής καινούργιων αυτοκινήτων που έχουν στο στόλο τους οχήματα υβριδικής τεχνολογίας ή με καύσιμο φυσικό αέριο, ξημεροβραδιάζονται στις αίθουσες συνεδριάσεων για να υπολογίσουν ποια μοντέλα τους θα πριμοδοτηθούν! Σήμερα στην Ελλάδα οι εταιρείες που εμπορεύονται υβριδικά οχήματα είναι αρκετές. Αυτές όμως με ΙΧ με καύσιμο φυσικό αέριο, πολύ λιγότερες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μοντέλα. Απλά δεν τα εισάγουν.

Τώρα όμως, με τα μέτρα που θα έρθουν και με την βελτίωση των υποδομών με περισσότερα πρατήρια CNG το φυσικό αέριο μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο στην αγορά αυτοκινήτου. Είναι πολύ καθαρό καύσιμο, δεν γνωρίζει τους περιορισμούς κίνησης των ηλεκτρικών οχημάτων, δεν έχει μεγάλη διαφορά στην τιμή κτήσης με ένα όχημα συμβατικού καυσίμου και απολαμβάνει χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων

Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, οι ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ, δεν μπορούν να κάνουν πολλά, παρά να περιμένουν, ίσως με μεγάλο κόστος! Και τούτο διότι όταν τα μέτρα ανακοινωθούν και τελικά ψηφιστούν θα έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα.

Η απαξίωση του αυτοκινήτου τους θα είναι σημαντική, αφού κανένας έμπορος δεν θα το αγοράζει -τουλάχιστον σε λογική τιμή. Οι επιλογές τους θα είναι περιορισμένες με αποτέλεσμα πιθανόν να οδηγηθούν σε αγορά ενός πολύ μικρότερου οχήματος από αυτό που χρειάζονται με αρνητικό αντίκτυπο στην ασφάλεια.

Τα αρνητικά όμως δεν σταματούν εδώ. Η πολιτεία, για να πριμοδοτήσει κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων θα πρέπει να βρει τα αντίστοιχα κονδύλια από τον προϋπολογισμό. Με τα οικονομικά της χώρας να είναι δεδομένα, μία λύση που σίγουρα θα πέσει στο τραπέζι θα είναι η φορολογική επιβάρυνση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, είτε μέσω των τελών κυκλοφορίας είτε μέσω ενός περιβαλλοντικού τέλους. Όποια λύση και να επιλεγεί, οι ιδιοκτήτες αυτοί κινδυνεύουν να βρεθούν με ένα απαξιωμένο αυτοκίνητο που θα τους στοιχίζει μία περιουσία και ίσως η μοναδική λύση να είναι η ανταλλαγή με ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο Euro 5 ή Euro 6.

Οι εταιρείες Leasing

Ανάμεσα στα νέα μέτρα που ακούστηκαν από επίσημα χείλη ήταν και η βελτίωση του φορολογικού πλαισίου για τους επαγγελματίες που μισθώνουν το αυτοκίνητό τους. Είναι αλήθεια ότι τα μέτρα που διέπουν αυτό το περιβάλλον την τελευταία δεκαετία, το κατέστησαν σπορ για ισχυρούς οικονομικά, καθώς σε σχέση με παλαιότερα το μίσθωμα σταμάτησε να εκπίπτει της φορολογίας και αντίθετα θεωρήθηκε εισόδημα. Οποιαδήποτε αλλαγή λοιπόν προς το καλύτερο σε αυτή την αγορά πρόκειται να έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο και ίσως να επιτρέψει σε περισσότερους να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο αλλά και στις εταιρείες με στόλους οχημάτων, να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ 14 Απρ 2021 | 13:30
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΧΡΕΟΥΣ ΩΣ 60% 14 Απρ 2021 | 13:25

Ηλιόπουλος για εργασιακό νομοσχέδιο: Ούτε το ΔΝΤ δεν τόλμησε να προτείνει την κατάργηση του 8ωρου

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος σημείωσε πως η κυβέρνηση καταργεί το 8ωρο και δημιουργεί νέες πληγές στην κοινωνία.

ΑΝΤΙΔΡΑ Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ. 14 Απρ 2021 | 13:22

Γερμανία: Μόνο με αρνητικό τεστ κορονοϊού οι εργαζόμενοι στη δουλειά - Θα κάνουν τουλάχιστον ένα την εβδομάδα

Με αρνητικό τεστ για τον κορονοϊό θα πηγαίνουν πλέον οι εργαζόμενοι στη δουλειά του τη Γερμανία

ΤΙ ΔΗΛΩΣΑΝ 12 Απρ 2021 | 13:31

Κόντρα κυβέρνησης - ΣΥΡΙΖΑ για τα νέα λεωφορεία: "Ακινητοποιημένα λόγω βλάβης τα μισά" - "Ο ΣΥΡΙΖΑ επενδύει στο ψέμα"

Ο Κώστας Καραμανλής διαψεύδει τους ισχυρισμούς του Νίκου Παππά για τα νέα λεωφορεία που εντάχθηκαν στον στόλο της ΟΣΥ

ΤΙ ΔΗΛΩΣΑΝ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΣ 12 Απρ 2021 | 12:17

Ζούλας - Γαμπρίτσος για την ΕΡΤ: Το λιβανιστήρι κάνει κακό στις κυβερνήσεις

Ο Γιώργος Γαμπρίτσος και ο Κωνσταντίνος Ζούλας μιλούν για τις αλλαγές της ΕΡΤ που έτυχαν της αποδοχής του τηλεοπτικού κοινού

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 12 Απρ 2021 | 07:29

Πάσχα στο χωριό: Τα δύο σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση - Επιφυλακτικοί οι λοιμωξιολόγοι

Οι επόμενες 10 ημέρες θα κρίνουν αν οι πολίτες θα μπορέσουν να περάσουν τις ημέρες του Πάσχα στις ιδιαίτερες τους πατρίδες. Τα δύο σενάρια για το Πάσχα και γιατί είναι επιφυλακτικοί οι ειδικοί.

ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 10 Απρ 2021 | 08:10

Lockdown τέλος: Ανοίγουν όλα μέχρι τις 15 Μαΐου - Αλλά το Πάσχα παραμένει... ερώτημα

Το lockdown τελειώνει καθώς θα έχουν ανοίξει τα πάντα μέχρι τις 15 Μαΐου - Γρίφος για δυνατούς λύτες το Πάσχα

1,5 ΕΚΑΤ. ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ 09 Απρ 2021 | 12:08

Πάσχα στο χωριό: Γιατί είναι "κλειδί" τα self test για να χαλαρώσουν οι περιορισμοί

Η κυβέρνηση προσανατολίζεται να επιτρέψει τις μετακινήσεις από νομό σε νομό το Πάσχα - Ο ρόλος των self test και των εμβολίων.

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΙΚ 08 Απρ 2021 | 09:56

Ζεστό χρήμα στην αγορά πριν από το Πάσχα - Ποιοι και πότε θα δουν χρήματα στους λογαριασμούς τους

Το ΥΠΟΙΚ θέλει ο Απρίλιος να είναι ο πρώτος μήνας ανάκαμψης μετά 13 μήνες ύφεση. Ρίχνει στην αγορά 1,5 δισ. ευρώ μέχρι τη Μ. Εβδομάδα.

06 Απρ 2021 | 18:35

Εξέλιξη "φωτιά" στην υπόθεση Μένιου Φουρθιώτη: Η κυβέρνηση προσφεύγει άμεσα στον Εισαγγελέα

"Τον λόγο πλέον έχει η Δικαιοσύνη" αναφέρουν κυβερνητικές πηγές για την υπόθεση του Μένιου Φουρθιώτη

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 04 Απρ 2021 | 19:17

Πελώνη: Τη Δευτέρα η κυβέρνηση ανακοινώνει έκτακτο επίδομα για τις επιχειρήσεις που θα μείνουν κλειστές τον Απρίλιο

Απάντηση της Αριστοτελίας Πελώνη στην ανάρτηση Τσίπρα με τους βαρύτατους χαρακτηρισμούς σε βάρος της κυβέρνησης.

02 Απρ 2021 | 08:04

Η κανονικότητα θα αργήσει πολύ

Στην Ελλάδα, ως συνήθως, βιαζόμαστε να προαναγγείλουμε την επιστροφή σε μια δήθεν κανονικότητα που δεν υπάρχει και είναι δύσκολο να υπάρξει σύντομα.

ΤΕΧΝΗΤΗ ΗΧΗΤΙΚΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ 01 Απρ 2021 | 12:12

To νέο ηλεκτρικό Fiat 500 εμπλουτίζει το ρεπερτόριό του με ελληνικές επιτυχίες για το σύστημα AVAS

Είναι γνωστό ότι το σύστημα AVAS είναι υποχρεωτικό από τη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ουσιαστικά αποτελεί μια τεχνητή ηχητική προειδοποίηση προς τους πεζούς.