Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου προ τεκτονικών αλλαγών

Τα μέτρα που θα φέρει η κυβέρνηση για την ανανέωση του στόλου, και θα ισχύσουν από το 2020, φέρνουν ελαφρύνσεις αλλά και επιβαρύνσεις.

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου προ τεκτονικών αλλαγών

Η Ελλάδα συνεχίζει να έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους τετράτροχων στην ευρωζώνη και αυτό το βιώνουν καθημερινά οι πολίτες είτε κυκλοφορούν με το δικό τους παλαιό ΙΧ που αδυνατούν να αντικαταστήσουν, με ένα ταξί 20+ ετών, ή με ένα λεωφορείο, είτε πίσω από ένα φορτηγό που βγάζει πυκνό μαύρο καπνό από την εξάτμιση.

Η κατάσταση είναι δραματική και απ’ ότι φαίνεται η νέα κυβέρνηση θα ασχοληθεί εντατικά με την συγκεκριμένη κατάσταση.

Δεν έχει περάσει ένας μήνας από τότε που οι επιτελείς της κυβέρνησης, ανακοίνωσαν ότι θα φέρουν νομοσχέδιο που θα στοχεύει στην ανανέωση του στόλου των ιδιωτικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων και την πριμοδότηση ειδικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η στήριξη των ηλεκτρικών δεν επαρκεί

Λίγες ώρες αργότερα οι οδηγοί αναρωτήθηκαν που θα βρουν τα χρήματα για να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό ΙΧ με κόστος 30.000€+ που μάλιστα δεν θα καλύπτει συνολικά τις μετακινήσεις τους, την ίδια στιγμή που δεν μπορούν να προβούν σε αγορά ακόμα και ενός πολύ φθηνότερου συμβατικού μοντέλου. Ευτυχώς, οι διευκρινήσεις που κυκλοφόρησαν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης λίγο αργότερα, σκιαγράφησαν με μεγαλύτερη σαφήνεια τα σχεδιαζόμενα μέτρα.

Υβριδικά και με φυσικό αέριο

Αναλυτικότερα, οι αρμόδιοι τόνισαν ότι δεν θα πριμοδοτηθούν τόσο πολύ τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά θα προτιμηθούν τα υβριδικά και αυτά με καύσιμο φυσικό αέριο.

Και ενώ τα όποια μέτρα είναι, προφανώς, καλοδεχούμενα, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να πούμε ότι ο σχεδιασμός που θα απαιτηθεί θα πρέπει να είναι προσεκτικός. Και αυτό γιατί, οποιοδήποτε μέτρο πριμοδοτεί νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, αυτομάτως απαξιώνει όσα κυκλοφορούν σήμερα, μειώνοντας την δυνατότητα του οδηγού να τα ανταλλάξει ως προκαταβολή για την αγορά του επόμενου. Προφανώς, ο στόχος δεν είναι η διατήρηση του παλαιού στόλου, αλλά η στήριξη των οδηγών που με μειωμένες οικονομικές δυνατότητες θα υποχρεωθούν να αλλάξουν αυτοκίνητο.

Εισαγωγή μεταχειρισμένων

Ευτυχώς, πέρα από την ανακοίνωση-διευκρίνηση για τη στήριξη υβριδικών ΙΧ και οχημάτων με φυσικό αέριο, έγινε και μία ακόμα αποκάλυψη που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην ανανέωση του στόλου των οχημάτων. Και αυτή δεν ήταν άλλη από την προαναγγελλόμενη αλλαγή του καθεστώτος εισαγωγής μεταχειρισμένων από την Ε.Ε που μέχρι σήμερα καθιστούσε απαγορευτική τη διαδικασία. Η ανακοίνωση ότι η εισαγωγή οχημάτων κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 με χαμηλότερο φόρο, ήταν η κίνηση που χτύπησε καμπανάκι στις εμπορίες μεταχειρισμένων που από σήμερα έχουν βαλθεί να ανακαλύψουν τα αυτοκίνητα που θα εισάγουν με την ψήφιση των νέων μέτρων.

Οι εταιρείες εισαγωγής και διανομής

Στην αντίπερα όχθη, οι εταιρείες εισαγωγής καινούργιων αυτοκινήτων που έχουν στο στόλο τους οχήματα υβριδικής τεχνολογίας ή με καύσιμο φυσικό αέριο, ξημεροβραδιάζονται στις αίθουσες συνεδριάσεων για να υπολογίσουν ποια μοντέλα τους θα πριμοδοτηθούν! Σήμερα στην Ελλάδα οι εταιρείες που εμπορεύονται υβριδικά οχήματα είναι αρκετές. Αυτές όμως με ΙΧ με καύσιμο φυσικό αέριο, πολύ λιγότερες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μοντέλα. Απλά δεν τα εισάγουν.

Τώρα όμως, με τα μέτρα που θα έρθουν και με την βελτίωση των υποδομών με περισσότερα πρατήρια CNG το φυσικό αέριο μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο στην αγορά αυτοκινήτου. Είναι πολύ καθαρό καύσιμο, δεν γνωρίζει τους περιορισμούς κίνησης των ηλεκτρικών οχημάτων, δεν έχει μεγάλη διαφορά στην τιμή κτήσης με ένα όχημα συμβατικού καυσίμου και απολαμβάνει χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων

Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, οι ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ, δεν μπορούν να κάνουν πολλά, παρά να περιμένουν, ίσως με μεγάλο κόστος! Και τούτο διότι όταν τα μέτρα ανακοινωθούν και τελικά ψηφιστούν θα έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα.

Η απαξίωση του αυτοκινήτου τους θα είναι σημαντική, αφού κανένας έμπορος δεν θα το αγοράζει -τουλάχιστον σε λογική τιμή. Οι επιλογές τους θα είναι περιορισμένες με αποτέλεσμα πιθανόν να οδηγηθούν σε αγορά ενός πολύ μικρότερου οχήματος από αυτό που χρειάζονται με αρνητικό αντίκτυπο στην ασφάλεια.

Τα αρνητικά όμως δεν σταματούν εδώ. Η πολιτεία, για να πριμοδοτήσει κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων θα πρέπει να βρει τα αντίστοιχα κονδύλια από τον προϋπολογισμό. Με τα οικονομικά της χώρας να είναι δεδομένα, μία λύση που σίγουρα θα πέσει στο τραπέζι θα είναι η φορολογική επιβάρυνση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, είτε μέσω των τελών κυκλοφορίας είτε μέσω ενός περιβαλλοντικού τέλους. Όποια λύση και να επιλεγεί, οι ιδιοκτήτες αυτοί κινδυνεύουν να βρεθούν με ένα απαξιωμένο αυτοκίνητο που θα τους στοιχίζει μία περιουσία και ίσως η μοναδική λύση να είναι η ανταλλαγή με ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο Euro 5 ή Euro 6.

Οι εταιρείες Leasing

Ανάμεσα στα νέα μέτρα που ακούστηκαν από επίσημα χείλη ήταν και η βελτίωση του φορολογικού πλαισίου για τους επαγγελματίες που μισθώνουν το αυτοκίνητό τους. Είναι αλήθεια ότι τα μέτρα που διέπουν αυτό το περιβάλλον την τελευταία δεκαετία, το κατέστησαν σπορ για ισχυρούς οικονομικά, καθώς σε σχέση με παλαιότερα το μίσθωμα σταμάτησε να εκπίπτει της φορολογίας και αντίθετα θεωρήθηκε εισόδημα. Οποιαδήποτε αλλαγή λοιπόν προς το καλύτερο σε αυτή την αγορά πρόκειται να έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο και ίσως να επιτρέψει σε περισσότερους να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο αλλά και στις εταιρείες με στόλους οχημάτων, να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

TΑ ΤΕΩΣ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥ ΤΑΤΟΙΟΥ 04 Αυγ 2020 | 13:02

Bασιλικά αυτοκίνητα - η συντήρηση και η αποκατάστασή τους

Η μεθοδική συντήρηση και αποκατάσταση των βασιλικών ατυοκινήτων

TO ΠΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 04 Αυγ 2020 | 13:02

Porsche Macan: Οδηγούμε τη "βασική" 2.0 245 PS

Οδηγούμε την Porsche Macan 2.0 των 245 ίππω

ΝΙΚΗΤΗΣ ΞΑΝΑ Ο ΒΡΕΤΑΝΟΣ 02 Αυγ 2020 | 19:23
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΩ ΤΟΥ 01 Αυγ 2020 | 17:26

GP Μ. Βρετανίας - Κατατακτήριες: Ξανά στην pole ο Χάμιλτον

Για 7η φορά από την pole position θα ξεκινήσει ο Λιούις Χάμιλτον

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΡΟΕΛΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 30 Ιουλ 2020 | 13:32

Τα SUV συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη

Η κατηγορία των SUV συνεχίζει να αυξάνει τη δυναμική της.

ΑΠΛΕΤΟ ΦΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΤΥΧΗ 30 Ιουλ 2020 | 13:26

Νέο Toyota Yaris – ο πλήρης τεχνικός φάκελος

Το νέο Toyota Yaris, που παρουσιάστηκε διαδικτυακά πριν λίγο, γυρίζει μία ακόμα σελίδα.

ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΠΡΙΝ 70 ΧΡΟΝΙΑ O ΘΕΣΜΟΣ ΕΠΑΙΡΝΕ ΣΑΡΚΑ ΚΑΙ ΟΣΤΑ 30 Ιουλ 2020 | 13:22

GP Μ. Βρετανίας: Επιστροφή στο σπίτι

H ατμόσφαιρα δεν αλλάζει, όποιες κι αν είναι οι στροφές.

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ 29 Ιουλ 2020 | 13:05

Ευρώπη: Τα Top-10 μοντέλα σε πωλήσεις τον Ιούνιο

Το Renault Clio βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων, εμπρός από το Volkswagen Golf.

ΣΕ ΠΟΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 29 Ιουλ 2020 | 13:05

To Hyundai Motor Group εξελίσσει νέες τεχνολογίες κλιματισμού

Τα νέα για την ανάπτυξη τριών νέων τεχνολογιών κλιματισμού.

ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ 28 Ιουλ 2020 | 13:58

Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris: στα χνάρια της Corolla

Βρεθήκαμε στην Πορτογαλία για την παρουσίαση της 4ης γενιά του Toyota Yaris.

ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 27 Ιουλ 2020 | 13:19

Δοκιμάζουμε το Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 130 ΕΑΤ6

Το Citroen C3 Aircross αναβαθμίζεται περαιτέρω.

ΘΑ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 27 Ιουλ 2020 | 13:13

H νέα Mercedes S-Class θα διαθέτει μετωπικούς αερόσακους για τους πίσω επιβάτες

Η Mercedes ξεδιπλώνει μερικώς το τεχνολογικό προφίλ της νέας S-Class.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ JATO 27 Ιουλ 2020 | 13:07