Η Ford διερευνά τρόπους με τους οποίους μεγάλα μονοκόμματα εξαρτήματα αυτοκινήτων, όπως οι αεροτομές, θα μπορούν να εκτυπώνονται για χρήση σε πρωτότυπα ή μελλοντικά αυτοκίνητα παραγωγής. Εχοντας τη δυνατότητα να εκτυπώνει εξαρτήματα σχεδόν οποιουδήποτε σχήματος και μεγέθους, το σύστημα μπορεί να φέρει την επανάσταση στην κατασκευή αυτοκινήτων, εξασφαλίζοντας έναν πιο αποτελεσματικό και προσιτό τρόπο κατασκευής εξαρτημάτων για πρωτότυπα ή χαμηλού όγκου παραγωγής αυτοκίνητα, όπως τα μοντέλα Ford Performance.
Στο μέλλον, η τρισδιάστατη εκτύπωση θα μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη στην παραγωγή οχημάτων με τη δυνατότητα κατασκευής ελαφρύτερων εξαρτημάτων, τα οποία θα συνεισφέρουν στην οικονομία καυσίμου. Μία αεροτομή, για παράδειγμα, από 3D εκτυπωτή, μπορεί να ζυγίζει λιγότερο από το μισό από την αντίστοιχη από χυτό μέταλλο.
Επιπρόσθετα, η τρισδιάστατη εκτύπωση είναι ο πιο οικονομικός τρόπος για την κατασκευή εξαρτημάτων μικρού όγκου, όπως πρωτότυπα και εξειδικευμένα εξαρτήματα για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, η Ford πιθανόν να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία για την εκτύπωση στοιχείων όπως και για εξαρτήματα πελατών ειδικής παραγγελίας.
Αν και η τρισδιάστατη εκτύπωση δε διαθέτει ακόμη την ταχύτητα που απαιτείται στη μαζική παραγωγή, είναι ο πιο συμφέρων τρόπος για την κατασκευή εξαρτημάτων περιορισμένης παραγωγής, όπως πρωτότυπα και εξειδικευμένα τμήματα αγωνιστικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, τα συγκεκριμένα εξαρτήματα μπορούν να επανασχεδιαστούν για πιο αποτελεσματική λειτουργία εφόσον δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς των διαδικασιών μαζικής παραγωγής.
Με τις παραδοσιακές μεθόδους, ένας μηχανικός που σχεδιάζει ένα εξάρτημα σε υπολογιστή, θα πρέπει να περιμένει μήνες μέχρι την τελική κατασκευή του. Χάρη στην τρισδιάστατη εκτύπωση, η Ford έχει τη δυνατότητα να εκτυπώσει το ίδιο εξάρτημα σε λίγες ημέρες μόνο, με σημαντικά μικρότερο κόστος. Για παράδειγμα, το πρωτότυπο ενός νέου αυλού εισαγωγής μπορεί να κατασκευαστεί σε δύο μόνο ημέρες αντί σε μερικούς μήνες και μάλιστα με ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος.