Follow us

Η Volkswagen και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά πάρκα

H Volkswagen, με στόχο την παραγωγή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υποστήριξε ενεργά τη δημιουργία ενός γιγάντιου φωτοβολταϊκού πάρκου στη Β. Γερμανία.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ

H Volkswagen, με στόχο την παραγωγή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υποστήριξε ενεργά τη δημιουργία ενός γιγάντιου φωτοβολταϊκού πάρκου στη Βόρεια Γερμανία.

Το φωτοβολταϊκό πάρκο Tramm-Göthen, περίπου 60 χιλιόμετρα ανατολικά του Αμβούργου, καλύπτει μία έκταση περίπου 2,5 εκατομμυρίων τ.μ., ίση σχεδόν με 350 γήπεδα ποδοσφαίρου, μια από τις μεγαλύτερες παρόμοιες εγκαταστάσεις στη Βόρεια Ευρώπη.

Το πάρκο, εγκατεστημένης χωρητικότητας 172 MW, είναι ήδη σε λειτουργία από τις αρχές του έτους, με την ενέργεια που αντλείται από τον ήλιο να είναι σε θέση να καλύψει ενεργειακά την ετήσια κυκλοφορία περίπου 48.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η συμμετοχή της Volkswagen στο project ήταν εξ αρχής κρίσιμος παράγοντας για την υλοποίησή του, καθώς τόσο μεγάλα έργα είναι απαραίτητο να έχουν εγγυημένα τα έσοδα από την πώληση της παραγόμενης ενέργειας, πριν ξεκινήσει η υλοποίηση.

Η Volkswagen και οι εταίροι της στο project, η Luxcara που εξειδικεύεται σε μεγάλα έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ο γερμανικός πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας RWE, δεν πτοήθηκαν από τις δυσκολίες που προήλθαν από την πανδημία, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε απρόσκοπτη παροχή ημιαγωγών και άλλων σημαντικών εξαρτημάτων, με το χρονοδιάγραμμα να τηρείται. Τα προβλήματα συχνά ήταν πρωτόγνωρα. Ενδεικτικά, ένα μεγάλο φορτίο ηλιακών πάνελ μεταφέρθηκε μέσω της Μογγολίας με το τρένο, καθώς τα λιμάνια είχαν κλείσει.

Το φωτοβολταϊκό πάρκο είναι τόσο μεγάλο που στην πραγματικότητα αποτελείται από 14 μικρότερα πάρκα. Στη διάρκεια του 2021, τοποθετήθηκαν σχεδόν 100.000 πυλώνες και 420.000 ηλιακά πάνελ. Για τη σύνδεση των επιμέρους τομέων του πάρκου μεταξύ τους και με τον υποσταθμό, από όπου ο ηλεκτρισμός διοχετεύεται στο δημόσιο δίκτυο, χρησιμοποιήθηκαν εκατοντάδες χιλιόμετρα καλωδίων κάθε διατομής, που θα μπορούσαν να τυλιχθούν γύρω από τη γη αρκετές φορές, όπως τόνισαν οι μηχανικοί του έργου.

Η Volkswagen και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά πάρκα

Για τη δημιουργία του πάρκου, εκτός της συναίνεσης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής λήφθηκε ειδική μέριμνα για την προστασία και διατήρηση της πανίδας και της χλωρίδας. Στόχος ήταν το φωτοβολταϊκό πάρκο να μη μειώσει τη βιοποικιλότητα, και σε σύγκριση με την αγροτική χρήση, ακόμα και να τη βελτιώσει. Και αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο, εκτός από τα λιβάδια άγριων ανθέων και τους όγκους νερών για τα βατράχια, η τοποθεσία περιλαμβάνει παχιές συστάδες θάμνων και βλάστηση που παρέχουν ευνοϊκές συνθήκες διαβίωσης για έντομα και πτηνά. Είδη υπό εξαφάνιση όπως λαγοί, βρίσκουν καταφύγιο σε προστατευμένες περιοχές κάτω από τα ηλιακά πάνελ ενώ φύτρωσαν άγρια άνθη που ενισχύουν τον πληθυσμό των μελισσών ανθοκομίας. Επιπρόσθετα, το ολοκληρωμένο εσωτερικό οδικό δίκτυο που απαιτήθηκε, καθώς οι αποστάσεις είναι της τάξης χιλιομέτρων, σκόπιμα δεν ασφαλτοστρώθηκε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το project είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και δεν έχει υπάρξει οποιασδήποτε μορφής επιδότηση. Η αυξανόμενη ενεργειακή απόδοση και οι πτώση των τιμών των ηλιακών πάνελ έχουν καταστήσει τα ηλιακά πάρκα στην Κεντρική Ευρώπη και τη Βόρεια Ευρώπη, εξίσου οικονομικά βιώσιμα με αυτά της Νότιας Ευρώπης, όχι μόνο στην αρχική εγκατάσταση αλλά και σε βάθος χρόνου. Αυτό ισχύει σε μεγαλύτερο βαθμό με την αύξηση των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας.

Η Volkswagen είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που υποστηρίζει τη διεύρυνση της ανανεώσιμης ενέργειας σε βιομηχανικό επίπεδο. Έως το 2025, η εταιρεία θα συμβάλλει στην επέκταση των ευρωπαϊκών αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων, επενδύοντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.Ήδη είναι σε λειτουργία ένα αντίστοιχο αιολικό πάρκο στη βόρεια Σουηδία ενώ περίπου 20 ακόμα projects πρόκειται να ακολουθήσουν έως το 2025. Συνολικά, οι εγκαταστάσεις προβλέπεται να παράγουν 7 TWh (7 δισεκατομμύρια kWh) πράσινης ενέργειας ετησίως. Η εμπλοκή της Volkswagenείναι μέρος της στρατηγικής της μάρκας ώστε τα ID. μοντέλα να έχουν ουδέτερο κλιματικά ισοζύγιο όχι μόνο στην παραγωγή τους, αλλά και σε όλο τον κύκλο ζωής τους.

Πηγή: capital

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ 28 Ιουν 2022 | 09:05

Αυτό είναι το νέο DS 7-και με τετρακίνητη έκδοση 360 ίππων

Ο χαρακτήρας του νέου DS 7 τονίζεται ιδιαίτερα από τις σημαντικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος.

ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 23 Ιουν 2022 | 10:13

Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου: Χαμός από κατσαριδάκια στην πλατεία Αριστοτέλους

Συνολικά, 24 σκαραβαίοι βρέθηκαν χθες Τετάρτη στην πλατεία Αριστοτέλους, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Σκαραβαίου.

ΚΟΙΤΑΖΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ 23 Ιουν 2022 | 08:39

Volkswagen ID. AERO: Θα είναι το ηλεκτρικό "Passat";

Το μεσαίο ηλεκτρικό σεντάν θα μπει στην παραγωγή το 2023, αρχικά στην Κίνα και μετά σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη.

ΠΟΣΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ; 22 Ιουν 2022 | 08:51

Milivie 1: Restomod Σκαραβαίος με τιμή 570.000 ευρώ

Αν θέλεις έναν restomod Σκαραβαίο -που δεν είναι ηλεκτρικός- και έχεις μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στην άκρη.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ 15 Ιουν 2022 | 09:10

Mercedes και VW υπέρ της απαγόρευσης συμβατικών αυτοκινήτων μετά το 2035

Ο κανονισμός θα έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.

ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ 13 Ιουν 2022 | 14:39

Η επόμενη BMW M2 θα είναι το τελευταίο μη υβριδικό "M"

Γενικά θα είναι ο τελευταίος των Μ-οϊκανών η BMW M2 του 2023 γιατί θα είναι και η τελευταία "Μ" με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων

ΚΛΑΣΙΚΟ V8 13 Ιουν 2022 | 11:28

Ναι, αυτή είναι μια restomod Porsche 928 με 400 ίππους

Αυτή η restomod Porsche 928 είναι μια καλή αφορμή για να ξαναδείς αυτό το κλασικό με V8 κινητήρα εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς

ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ 08 Ιουν 2022 | 22:51

Απόφαση-σταθμός από το Ευρωκοινοβούλιο: Μπαίνει τέλος στην πώληση αυτοκινήτων με βενζίνη και ντίζελ από το 2035

"Κόκκινο" στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα βάζει η ΕΕ από το 2035 - Ο στόχος είναι να επιταχυνθεί η στροφή της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και την ηλεκτροκίνηση

ΤΙ ΕΔΕΙΞΑΝ CRASH TEST 01 Ιουλ 2022 | 09:56

Παθητική ασφάλεια: Όπου φτωχός και η μοίρα του

Σημαντικές διαφορές στην παθητική ασφάλεια αυτοκινήτων που προορίζονται για την αμερικανική αγορά σε σχέση με εκείνα που θα πουληθούν στο Μεξικό έδειξε crash test.

ΣΤΟ GOODWOOD 01 Ιουλ 2022 | 09:51

Απόλαυσε τον σαγηνευτικό ήχο 1.817 "παραδοσιακών" ίππων

Το Hennessey Venom F5 ήταν στο Goodwood και ανέβηκε το λόφο. Τον ανέβηκε γρήγορα. Με τον V8 να μουγκρίζει. Τα υπόλοιπα δεν περιγράφονται. Τα βλέπεις και τα ακούς.

ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΓΙΝΑΝ ΠΕΡΙΕΡΓΑ 01 Ιουλ 2022 | 09:44

Δεν "είδαν" τερματισμό λόγω της οθόνης του Tesla Model S

Οι οδηγοί των Tesla Model S Plaid που συμμετείχαν στο Pikes Peak "χάθηκαν" προσπαθώντας να ανοίξουν τον αέρα για τα θολωμένα τζάμια στην παγωμένη κορυφή του Colorado.

ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΕ 30 Ιουν 2022 | 09:08

Τέλος τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες από το 2035

Οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν το σχέδιο για απαγόρευση πώλησεων νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035.

ΞΕΚΑΘΑΡΑ FASTBACK 30 Ιουν 2022 | 09:01

Η Citroen αποκάλυψε τα νέα e-C4 X και C4 X

Τα fastback είναι η νέα τάση και τα Citroen e-C4 X και C4 X υπάκουν σχολαστικά και πετυχημένα.