
Η τελευταία Mercedes A Class, το μοντέλο που πριν μερικά χρόνια άλλαξε τον ρου της ιστορίας για την Mercedes αλλά και την συνολική σχεδιαστική γραμμή της, ανανεώθηκε. Η ευκαιρία να την οδηγήσεις δεν είναι, λογικά, κάτι που θα αφήναμε ανεκμετάλλευτο.
Παραλαμβάνοντάς την από το… αυστηρό αρχηγείο της εταιρίας στην Κάτω Κηφισιά, ένα βροχερό απόγευμα, σταθήκαμε λίγο να την κοιτάξουμε απέξω για να δούμε τις αλλαγές.

Λίγο βιαστικά, λόγω της βροχής, προλάβαμε να δούμε τη νέα κυψελωτή μάσκα που όσο να’ναι δίνει πιο άγρια εμφάνιση, τον προφυλακτήρα που ακολουθεί την ανανέωση και τα φωτιστικά σώματα που ολοκληρώνουν το πακέτο εμπρός και πίσω. Υπάρχουν και άλλες επί μέρους πινελιές αλλά ο στόχος ήταν το φρεσκάρισμα και στα μάτια μας, επετεύχθη.

Μπαίνοντας στο σαλόνι παρατηρείς τις αλλαγές στα όργανα και τα νέο τιμόνι αλλά και αρκετές διαφορές σε υλικά και λεπτομέρειες γύρω σου. Δεν είναι ότι στο προ face lift μοντέλο σε ενοχλούσε κάτι, αλλά κάθε τα νέο είναι εν γένει ευπρόσδεκτο. Η οθόνη που στέκεται στο κέντρο του ταμπλό είναι κάτι που ύστερα από χρόνια μετά την παρουσίαση του μοντέλου καταφέραμε να συνηθίσουμε.

Περιλαμβάνει όσα πρέπει να ξέρετε και να ρυθμίσετε για το αυτοκίνητο και φυσικά το σύστημα προσφέρει και απόλυτη συνεργασία με κινητά και με Apple CarPlay.

Οταν όμως βρεις το θέση σου στα -διάσημα πλέον- μπάκετ καθίσματα δεν κοιτάς μέσα, αλλά μπροστά. Βάζοντας σε λειτουργία τον 1500άρη diesel των 110 ίππων και εμπλέκοντας το αυτόματο 7άρι κιβώτιο ξεκινάς και αμέσως νιώθεις το πώς είναι να κινείσαι με ένα όχημα που η λέξη ποιότητα είναι συνυφασμένη με το DNA του.

Η κύλιση υποδειγματική, περισσότερο από πριν το face lift, και ο συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου ακριβώς όπως τον χρειάζεσαι ανά πάσα στιγμή. Η ανανεωμένη A Class μοιάζει και είναι, απίθανα ήρεμη και οικονομική, κάνει cruising σαν πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο χωρίς να όμως χάνει κάτι από τον σπορ χαρακτήρα της καθώς το τιμόνι είναι τσεκουράτο, τα φρένα είναι εκεί που τα θες και το σύνολο το νιώθεις στημένο και έτοιμο για όλα.
Παρόλα αυτά, για να ζήσεις το κάτι παραπάνω πρέπει να κουνήσεις λίγο το δαχτυλάκι σου… πατώντας ένα διαφορετικό κουμπί στο νεοεισαχθέν σύστημα dynamic select που μεταμορφώνει το όχημα. Τότε, θα δεις ότι ένας κινητήρας (diesel) 109 ίππων έχει να δώσει πολλά περισσότερα από όσα νομίζεις. Σε συνδυασμό με το γρήγορο κιβώτιο και το σύστημα ενεργής απόσβεσης των αμορτισέρ που ακολουθεί την επιλογή από το dynamic select, η A Class σε sport mode μπορεί να κάνει την καρδιά του οδηγού να φτερουγίσει (και των υπολοίπων να φύγει από τη θέση της) με μοναδικό περιορισμό την, ελέω diesel, περιορισμένη τελική ταχύτητα των 190 χ.α.ω.. Από την άλλη αν δεν κάνεις καταδίωξη, προφυλάσσει και από πολύ βαριές κλήσεις από την τροχαία…

Σε κάθε περίπτωση, η A Class, ακόμα και σε αυτή την έκδοση δε έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μεγαλύτερα αδέρφια της εκτός από εντυπωσιακά νούμερα σε ένα χαρτί.
Οταν αποφασίσεις να ηρεμήσεις και να τεστάρεις πραγματική την οικονομία αυτού του diesel κινητήρα, γιατί για αυτό τον αγόρασες, ανακαλύπτεις ότι η A Class «πετάει». Και με το πετάει εννοούμε την ένδειξη “Gliding” που εμφανίζεται στο καντράν όταν πιάσεις μία λογική ταχύτητα και την διατηρείς ήρεμα.
Τότε ξαφνικά όλα ησυχάζουν, ο κινητήρας απεμπλέκεται από τι κιβώτιο και η κατανάλωση μηδενίζει ενώ το αυτοκίνητο κινείται! Η τεχνολογία πίσω από το gliding mode είναι εντυπωσιακή και εκτός από οικονομία εκπαιδεύει και το πόδι σου να συνεργάζεται στα όρια της οικονομικής οδήγησης με το μοτέρ και στις υπόλοιπες περιπτώσεις μετακίνησης, κάνοντάς σε καλύτερο οδηγό.

Υστερα από μία εβδομάδα στο τιμόνι της ανανεωμένης A Class πρέπει να δεχτούμε ότι η καθημερινότητα μαζί της είναι απόλαυση, η οικονομία του κινητήρα είναι πραγματική και αποκαλύπτεται κάθε φορά (από τις λίγες) που γεμίζεις το ντεπόζιτο, ενώ οι επιδόσεις της χωρίς να είναι ακραίες είναι καλές για την κατηγορία, με την πραγματική αίσθηση να είναι ακόμα πιο σπορ από αυτή που αποκαλύπτουν τα άλογα του κινητήρα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr