Η 5άρα της BMW είναι ένα αυτοκίνητο τόσο συνδεδεμένο με την επιτυχία όσο κανένα άλλο. Αποτελεί εδώ και δεκαετίες την επιλογή των οδηγών που δεν θέλουν απλά ένα πολυτελές σεντάν αλλά ένα όχημα που να προσφέρει ισόποσα, πολυτέλεια αλλά και σπορ ικανότητα στο δρόμο. Ισως για αυτό, και στα παγκόσμια νούμερα, η 5άρα αποτελεί το πιο επιτυχημένο business σεντάν στον κόσμο, βάσει των 7,6 εκατομμυρίων πωλήσεων.
Θα μπορούσαμε να γράφουμε επί ώρες για την ιστορία της 5άρας αλλά το ζήτημα τώρα είναι η παρουσίαση της νέας, 7ης γενιάς, και μάλιστα επί ελληνικού εδάφους. Και τι καλύτερο για να σας εξάψουμε το ενδιαφέρον παρά να σας πούμε ότι η νέα 5άρα μπορεί να ελέγχεται εξολοκλήρου και από το έξπυνο κλειδί της το οποίο έχει lcd οθόνη αφής και με το οποίο μπορείτε ακόμα και να την παρκάρετε ή να την ξεπαρκάρετε ενώ είστε έξω από το αυτοκίνητο!!
Για την παραπάνω λειτουργικότητα θα μιλήσουμε αναλυτικά σε επόμενο άρθρο αλλά για την ώρα θα επιστρέψουμε στα απαστράπτοντα μοντέλα που είχαν παρκάρει έξω από γνωστό ξενοδοχείο στον Λαιμό της Βουλιαγμένης και περίμεναν τους δημοσιογράφους οι οποίοι φυσικά δεν έχασαν την ευκαιρία να πιάσουν στα χέρια τους το νέο μοντέλο που με την πρώτη επαφή το νιώθεις διαφορετικό καθώς είναι 100 κιλά ελαφρύτερο από το απερχόμενο! Και αυτό είναι άθλος, αν σκεφτεί κανείς την πλειάδα νέων συστημάτων που ενσωματώνει. Μαζί με τα κιλά έχει βελτιωθεί και η αεροδυναμική του μοντέλου που πλέον θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία με τον συντελεστή Cd 0,22 που θυμίζει περισσότερο σπορ κουπέ παρά σεντάν μοντέλο.
Ολα τα παραπάνω κάνουν εκρηκτικά την εμφάνισή τους στο δρόμο σε ένα μεγάλο όχημα το οποίο όμως συγχρόνως είναι πανεύκολο στην οδήγηση και τόσο ασφαλές που η οδήγησή του θυμίζει …video game ή διαφορετικά αν θέλετε, «οδηγώ όπως θέλω, όσο γρήγορα θέλω και το αυτοκίνητο πάει πάντα εκεί που πρέπει!»
Στα λίγα χιλιόμετρα της γνωριμίας μας η προσπάθεια να θέσουμε την νέα 5άρα εκτός τροχιάς στέφθηκε με αποτυχία και αυτός ήταν ο λόγος που αποφασίσαμε να δούμε τα συστήματα με τα οποία εξοπλίζεται το νέο μοντέλο.
Εφοδιάζεται στάνταρ με στερεοσκοπική κάμερα που συνεργάζεται με προαιρετικούς αισθητήρες ραντάρ και υπερήχων για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το αυτοκίνητο. Νέα χαρακτηριστικά της Σειράς 5 – πέρα την υποστήριξη αποφυγής εμποδίου και την προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας - είναι τα Lane Change Assistant και Lane keeping assistant με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση.
Η Σειρά 5 κάνει όμως και ένα ακόμα βήμα προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση με περισσότερες λειτουργίες με το σύστημα Active Cruise Control (ACC) και το Steering and Lane keeping assistant. Μεταξύ αυτών είναι η υιοθέτηση ορίων ταχύτητας που το προαιρετικό Intelligent Speed Assist μεταδίδει στο σύστημα cruise control. Με ταχύτητες από 0 στα 210 km/h, το αυτοκίνητο μπορεί να αναλαμβάνει τον έλεγχο του γκαζιού και του φρένου και τους ελιγμούς διεύθυνσης, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.
Η νέα γενιά του συστήματος iDrive προβάλλει λειτουργίες πλοήγησης, τηλεφώνου και ψυχαγωγίας αλλά και του αυτοκινήτου σε μία οθόνη υψηλής ανάλυσης 10,25-ιντσών. Ο έλεγχος των λειτουργιών του συστήματος γίνεται μέσω iDrive Controller, με φωνητικές εντολές ή χειρονομίες, ή αγγίζοντας απευθείας τα χειριστήρια της οθόνης, όπως επιθυμεί ο οδηγός.
Διαθέσιμες εκδόσεις από 60.950€
Η βασική έκδοση της 5άρας είναι η 520d, με 190 ίππους από τον diesel των 2.000 κ.εκ. με τιμή 60.950 ευρώ στην ελληνική αγορά, ενώ σήμερα προσφέρονται ακόμη η βενζινοκίνητη 530i των 2 λίτρων και 252 ίππων με 69.350 ευρώ, η 6κύλινδρη 530d των 3 λίτρων και 265 ίπποι με 74.450 ευρώ και η βενζινοκίνητη 540i των 3λίτρων και 340 ίππων με 78.100 ευρώ. Θα ακολουθήσουν φυσικά και άλλες εκδόσεις.
Αναλυτικά στοιχεία εκδόσεων/κινητήρων
BMW 530i/BMW 530i xDrive: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
- Κυβισμός: 1.998cc.
- Ισχύς: 185 kW/252 hp στις 5.200 – 6.500 rpm.
- Μέγιστη ροπή: 350 Nm στις 1.450 – 4.800 rpm.
- Επιτάχυνση (0–100 km/h): 6,2 s (6,0 s).
- Κατανάλωση μικτού κύκλου: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km).
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 126 g/km (133 g/km).
BMW 540i/BMW 540i xDrive: Εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
- Κυβισμός: 2.998cc.
- Ισχύς: 250 kW/340 hp στις 5.500 – 6.500 rpm.
- Μέγιστη ροπή: 450 Nm στις 1.380 – 5.200 rpm.
- Επιτάχυνση (0–100 km/h): 5,1 s (4,8 s).
- Κατανάλωση μικτού κύκλου: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km).
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 150 g/km (156 g/km).
BMW 520 d / BMW 520 d xDrive : Τετρακύλινδρος diesel, εξάρι μηχανικό /οκτατάχυτο Steptronic.
- Κυβισμός: 1,995cc.
- Ισχύς: 140 kW/190 hp στις 4.000 rpm.
- Μέγιστη ροπή: 400 Nm στις 1.750 – 2.500 rpm.
- Επιτάχυνση (0–100 km/h): 7,7 s/7,6 s (7,6 s).
- Κατανάλωση μικτού κύκλου: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km).
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 108 g/km / 107 g/km (112 g/km).
BMW 530 d / BMW 530 d xDrive : Εξακύλινδρος diesel, οκτατάχυτο Steptronic.
- Κυβισμός: 2,993cc.
- Ισχύς: 195 kW/265 hp at 4,000 rpm.
- Μέγιστη ροπή: 620 Nm at 2.000 – 2.500 rpm.
- Επιτάχυνση (0–100 km/h: 5,7 s (5,4 s).
- Κατανάλωση μικτού κύκλου: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km).
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 118 g/km (125 g/km).
BMW 530 e iPerformance : Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας συν ηλεκτρικό σύστημα κίνησης BMW eDrive (plug-in υβριδικό), οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
- Κυβισμός: 1.998cc.
- Ισχύς συστήματος: 185 kW/252 hp στις 4.460 – 6.500 rpm.
- Μέγιστη ροπή συστήματος: 420 Nm στις 1.450 – 4.000 rpm.
- Επιτάχυνση (0–100 km/h): 6,2 s.
- Ηλεκτρική αυτονομία: 45 km*.
- Κατανάλωση μικτού κύκλου: 2,0 l/100 km.
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 46 g/km.
BMW 520 d EfficientDynamics Edition : Τετρακύλινδρος diesel, οκτατάχυτο Steptronic.
- Κυβισμός: 1.995cc.
- Ισχύς: 140 kW/190 hp στις 4.000 rpm.
- Μέγιστη ροπή: 400 Nm από 1.750 rpm.
- Επιτάχυνση (0–100 km/h): 7,5 s.
- Κατανάλωση μικτού κύκλου: 3,9 l/100 km.
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 102 g/km.
BMW M 550 i xDrive : Οκτακύλινδρος βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο Steptronic.
- Κυβισμός: 4,395cc.
- Ισχύς: 340 kW/462 hp στις 5.500 rpm.
- Μέγιστη ροπή: 650 Nm από 1.800 rpm.
- Επιτάχυνση (0–100 km/h): 4,0 s.
- Κατανάλωση μικτού κύκλου: 8,9 l/100 km.
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 204 g/km.