
Για κάποιο λόγο που μου είναι ακατανόητος, μας έχουν πείσει ότι όταν αγοράζουμε αυτοκίνητο, πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς! Εάν θέλουμε, λέει, χώρους, πρέπει να είναι μεγάλο και να μοιάζει με κουτί! Αν θέλουμε οικονομία πρέπει να είναι μικρό, να μην χωράει αποσκευές και να μην έχει έξυπνο design. Αν θέλουμε επιδόσεις, πρέπει να έχει πολλά κυβικά ενώ… εάν θέλουμε τεχνολογία, ασφάλεια και άνεση, πρέπει, λέει, να είναι ακριβό!
Εγώ, διαφωνώ! Και το αυτοκίνητο που θα αγοράσω θέλω να είναι κορυφαίο σε όλους τους τομείς και ασυμβίβαστο! Σαν και εμένα! Θέλω και χώρους στο εσωτερικό, και λογικές εξωτερικές διαστάσεις και προχωρημένο design και τεχνολογία και οικονομία! Ζητάω πολλά;
Για να απαντήσω τα ερωτήματά μου, πήρα σβάρνα τις εκθέσεις αυτοκινήτων και σήμερα βρέθηκα στην Ford όπου –επιτέλους!- μου έλυσαν όλες τις απορίες και μου απάντησαν ότι μπορώ να έχω όσα θέλω, σήμερα!
Μου έδειξαν το νέο Ford Focus με κινητήρες και εκδόσεις που δεν φανταζόμουν ότι υπήρχαν και με τεχνολογίες που πίστευα ότι θα βρω μόνο σε μεγαλύτερη και ακριβότερη κατηγορία!

Εμφάνιση, άνεση και χώροι!
Το Focus έλαμπε μέσα στην έκθεση και δεν ήταν από τα φώτα! Οι γραμμές του, και στην 4θυρη και στην 5θυρη έκδοση, είναι διαφορετικές από άλλα μοντέλα και ιδιαίτερα αεροδυναμικές. Τα φώτα ημέρας LED δίνουν άλλο αέρα στο εμπρός μέρος και ο τρόπος που το καπό δένεται με το υπόλοιπο αυτοκίνητο θυμίζει σπορ μοντέλα. Και εγώ σπορ το ήθελα το αυτοκίνητο, είπα στον πωλητή, αλλά θα ήθελα να χωράει και κόσμο και αποσκευές.

Τότε μου άνοιξε την πόρτα και ξαφνικά είδα κάτι να εμφανίζεται από μέσα και να αγκαλιάζει την άκρη της πόρτας! Τι είναι πάλι τούτο, είπα μέσα μου, αλλά δεν ρώτησα για να μην εκτεθώ. Το διάβασα όμως μετά στο φυλλάδιο του νέου Ford Focus. Λέγεται door edge protector και αγκαλιάζει την πόρτα στο σημείο όπως συνήθως «βρίσκει» στα άλλα αυτοκίνητο ή σε τοίχο, γλυτώνοντάς τον αυτοκινητο από γρατσουνιές και τον ιδιοκτήτη από το φανοποιείο. Καλό!
Με την πόρτα ανοιχτή, έκανα… Focus στο σαλόνι! Αγγιξα τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και δεν πίστευα την ποιότητα. Κάθισα στο κάθισμα του οδηγού, αλλά και στα πίσω και ένιωσα από πρώτο χέρι την άνεση χώρου.
Το πορτ μπαγκάζ –στο οποίο δεν κάθισα!- έμοιαζε πολύ μεγάλο σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις. Χωράει 475 ολόκληρα λίτρα στην 4θυρη έκδοση και 363 λίτρα στην 5θυρη, τα οποία όμως μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 1.262 όταν πέσουν τα καθίσματα! Για μετακόμιση, δηλαδή, είπα στον πωλητή που έγνεψε καταφατικά.

Τεχνολογία χέρι-χέρι με την ασφάλεια
Κοιτώντας μέσα από το πορτ μπαγκάζ, το σαλόνι του νέου Ford Focus, το ταμπλό με την μεγάλη οθόνη στο κέντρο, μου κέντρισε το ενδιαφέρον. O πωλητής, μου είπε ότι αυτή η οθόνη αφής 8 ιντσών υψηλής ανάλυσης, είναι το κέντρο ελέγχου του νέου Ford Focus. Ελέγχει τις ασύρματες τηλεφωνικές κλήσεις αλλά και το streaming μουσικής μέσω Bluetooth, το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με χάρτες, το κλιματιστικό και δεκάδες άλλες εξελιγμένες λειτουργίες του νέου Ford Focus που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και προσφέρει το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 με φωνητικό έλεγχο. Δηλαδή απλά του μιλάς, του λες «I’m hungry» (Πεινάω) και σου εμφανίζει μία λίστα τοπικών εστιατορίων μαζί με οδηγίες πλοήγησης ή απλά του λες να καλέσει κάποιον φίλο από το κινητό σου!
Το νέο Ford Focus εφοδιάζεται όμως και με την τεχνολογία MyKey της Ford. Με αυτή, οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νέους οδηγούς – που περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος, ή το απενεργοποιεί πλήρως, εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν φοράνε ζώνες ασφαλείας.
Και για όσους συνεχίζουν να είναι απρόσεκτοι, η Ford προσφέρει και το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων Active City Stop, που φρενάρει αυτόματα για να περιορίσει τις επιπτώσεις σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα μέσα στην πόλη μέχρι τα 50 χ.α.ω.

Στο δρόμο;
Ο πωλητής με είχε κερδίσει! Αλλά τώρα είπα να του βάλω τα δύσκολα. Στο δρόμο, στο βενζινάδικο, πως τα πάει το νέο Ford Focus; Περίμενα να αγχωθεί αλλά αντίθετα με ένα χαλαρό χαμόγελο άρχισε να μου εξηγεί. Η οδηγική απόλαυση πήγαινε πάντα παρέα με το Ford Focus, ξεκίνησε. Στο νέο μοντέλο όμως βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο και οδηγός και αυτοκίνητο είναι ένα με απόλυτη αίσθηση και πληροφόρηση από το δρόμο.
Μου έδειξε και τους κινητήρες diesel, που είναι και της μόδας:
- στα 1.5L με 95 άλογα (εκπομπές CO2 98 g/km, και κατανάλωση 3,8 l/100 km) και
- στα 1.5L με120 άλογα (εκπομπές CO2 98 g/km, και κατανάλωση 3,8 l/100 km)
Αλλά και βενζίνης με τον βραβευμένο κινητήρα EcoBoost που έχει… κατανάλωση diesel:
- στο 1.0L με 100 άλογα (εκπομπές CO2 105 g/km, και κατανάλωση 4,6 l/100 km) και
- στο 1.0L με 125 άλογα (εκπομπές CO2 108 g/km, και κατανάλωση 4,7 l/100 km) και
- στα 1.5L με 150 άλογα (εκπομπές CO2 127 g/km, και κατανάλωση 5,5 l/100 km) και
- στα 1.5L με 182 άλογα (εκπομπές CO2 98 g/km, και κατανάλωση 5,5 l/100 km)
Δεν το ήξερα, αλλά ο EcoBoost βραβεύεται επί τέσσερα χρόνια στη σειρά ως «Καλύτερος Κινητήρας Κάτω Του 1.0 L» στο θεσμό Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς. Αν δεν το καταλάβατε, επί τέσσερα χρόνια, κανείς άλλος δεν μπορεί να ξεπεράσει την τεχνολογία του, την απόδοσή του και την οικονομία του!
Φεύγοντας από την έκθεση της Ford, ήξερα στην απόφασή μου να μην κάνω συμβιβασμούς στο επόμενό μου αυτοκίνητο βρήκα ένα σύμμαχο. Το νέο Ford Focus έχει και το δυναμικό στιλ και τους χώρους και την τεχνολογία ασφάλειας και διασκέδασης αλλά και την οικονομία που ζητούσα με μπόνους την οδηγική απόλαυση! Τώρα αυτό που μένει είναι να διαλέξω αν θα πάρω την 4θυρη ή την 5θυρη έκδοση και αν θα διαλέξω diesel ή βενζινοκινητήρα.
Καλά! Αυτό το έχω, εύκολα






















Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr