Nissan Leaf: Το ηλεκτρικό που …δεν προκαλεί ηλεκτροπληξία

Με αυτονομία μαμούθ, τεχνολογία που δεν τρομάζει αλλά υπηρετεί και τιμή που επιτρέπει την απόκτησή του, το Leaf είναι το ηλεκτρικό του σήμερα

nissan-leaf-to-ilektriko-pou-den-prokalei-ilektropliksia
|
SHARE THIS
0
SHARES

Ισως ένα από τα προβλήματα που πολλοί οδηγοί έχουν με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι πολλές φορές μοιάζουν σαν να έχουν βγει από το εργαστήριο ενός τρελού επιστήμονα. Πολύ προκλητικά σχέδια, λαμπάκια παντού και κουμπιά και επιλογές που είναι ικανά να τρελάνουν και τον πιο προχωρημένο οδηγό.

Μήπως η λύση για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να μοιάζει πιο πολύ με ένα κανονικό αυτοκίνητο;

 

Αυτό το ερώτημα έθεσαν στον εαυτό τους οι επιτελείς της Nissan όταν πριν αρκετά χρόνια, το 2010, δημιούργησαν το πρώτο Leaf. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που οι oδηγοί μπορούσαν να αποκτήσουν.

Η επιλογή τους να δημιουργήσουν ένα «κανονικό» αυτοκίνητο συνεχίστηκε και στη δεύτερη γενιά η οποία πωλείται και στην Ελλάδα. Μέχρι τον Μάρτιο του 2019, περισσότεροι από 430.000 οδηγοί επέλεξαν το Nissan Leaf για τις ηλεκτρικές μετακινήσεις τους καθιστώντας το πιο εμπορικό ηλεκτροκίνητο στον κόσμο.

Μην παρεξηγηθούμε. Το Leaf έχει πολλές δόσεις τεχνολογίας. Απλά δεν κουράζει τον οδηγό με αυτές παρά μόνο του προσφέρει το αποτέλεσμα πολλών ετών εξέλιξης με έναν τρόπο ευνόητο και εύχρηστο στην καθημερινή χρήση.

 

Το ηλεκτρικό Leaf, με 270 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, είναι ένα πολύ δυνατό ηλεκτρικό ΙΧ που όμως όταν μπεις σε αυτό δεν σε τρομάζει. Απλά «βάζεις μπρος» και φεύγεις. Και όταν λέμε φεύγεις -με 270 χιλιόμετρα αυτονομία- φεύγεις πολύ μακριά.

Το Nissan Leaf στη δεύτερη γενιά του μπορεί να κινηθεί πολλές μέρες μέσα στην πόλη χωρίς επαναφόρτιση. Ειδικά μάλιστα όταν ο οδηγός μάθει να οδηγεί αμυντικά, να εκμεταλλεύεται τις κλίσεις του δρόμου και το πρωτοποριακό e-pedal για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω, θα ανακαλύψει ότι η αυτονομία του μοντέλου δεν θα αποτελέσει θέμα, σχεδόν ποτέ.

 

Αυτό που σίγουρα θα τον απασχολήσει, ευχάριστα, είναι η γραμμική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα με τα 110kW και τα 320Nm ροπής που δίνουν στο μοντέλο αρκετά σπορ επιδόσεις όταν η αυτονομία δεν είναι ζητούμενο. Φανταζόμαστε ότι μέχρι η Αθήνα να γεμίσει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η υπέροχη αίσθηση του να πατάς το γκάζι στο πάτωμα και το αυτοκίνητο να εκτοξεύεται χωρίς να ακούς τίποτα, θα συνεχίσει να μας εντυπωσιάζει. Και πως να το κάνουμε, αυτός ο συριγμός από τους ηλεκτροκινητήρες που θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας, δεν παλιώνει ποτέ!

Οδηγώντας το Nissan Leaf στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός έχει την ευκαιρία να απολαύσει όλες αυτές τις τεχνολογίες που είπαμε πριν.

 

Με το Nissan Pro Pilot, το Leaf παραμένει στην λωρίδα του, διατηρεί την προβλεπόμενη απόσταση από το εμπρός όχημα και την προεπιλεγμένη ταχύτητα με τον οδηγό να μπορεί να είναι πιο ήρεμος. Αντίστοιχα, με το αυτόματο ProPILOT Park, καθίσταται πολύ πιο εύκολη και η στάθμευση σε δύσκολες θέσεις.

Ένα πιο μεγάλο μυστικό, που οι οδηγοί θα λατρέψουν, κρύβεται ακριβώς κάτω από το δεξί πόδι τους, στο πεντάλ του γκαζιού. Για τους οδηγούς που μέχρι σήμερα οδηγούσαν αυτοκίνητο αυτόματου κιβωτίου, το e-pedal θα είναι μία ευχάριστη εξέλιξη. Για αυτούς που είχαν χειροκίνητο όμως, θα είναι επανάσταση. Το e-Pedal στην πράξη, χωρίς να καταργεί το πεντάλ του φρένου, το καθιστά σχεδόν άχρηστο παρά μόνο στην περίπτωση φρεναρίσματος πανικού.

Το e-Pedal λειτουργεί σαν κανονικό γκάζι στην επιτάχυνση αλλά μόλις το πόδι του οδηγού τραβηχτεί λίγο πιο πίσω, αναλαμβάνει να ενεργοποιήσει τα συστήματα αυτά που παράγουν ενέργεια για την μπαταρία. Αν αφεθεί λίγο πιο πολύ, οι τριβές ακινητοποιούν σιγά-σιγά το όχημα. Στην πράξη, μέσα σε μία ή δύο ημέρες, το e-Pedal συνηθίζεται και οι οδηγοί αναρωτιούνται που οδηγούσαν τόσα χρόνια χωρίς αυτό!

 

Οπως είπαμε, το Nissan Leaf έχει εκατοντάδες τεχνολογικές πρωτιές που όμως δεν επιβαρύνουν τον οδηγό με τη λειτουργία τους αλλά του προσφέρουν απόλαυση. Εκεί ανήκει και το νέο interface, εμπλουτισμένο με τα Apple CarPlay και Android Auto και με μια εφαρμογή για smartphones, που τους επιτρέπει να παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης του οχήματός τους, να βρουν τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης και να προθερμαίνουν ή να ψύξουν το αυτοκίνητο στην ιδανική θερμοκρασία, πριν καν το οδηγήσουν!

 

Προσθέστε τις λύσεις infotainment τελευταίας γενιάς και την απόλυτα προσιτή για ηλεκτρικό μοντέλο τέτοιας αυτονομίας, τιμή που ξεκινά από τις 33.990€ και έχετε στα χέρια σας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορείτε εύκολα να οδηγήσετε αλλά και να αποκτήσετε!

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook