
Παρότι τα μικρά βενζινοκίνητα μοτέρ είναι μόδα εδώ και αρκετά χρόνια, ακόμα δεν μπορούμε να συνηθίσουμε το γεγονός ότι η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο πολύ ώστε κινητήρες 1.2 λίτρων μπορούν να κινήσουν με άνεση ένα αυτοκίνητο και ειδικά ένα SUV.

Ελα όμως που στην πράξη μπορούν και μάλιστα με άνεση, σπιρτάδα και οικονομία. Ισως μάλιστα δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα για την ικανότητα αυτών των κινητήρων από τον συνδυασμό που οδηγήσαμε πρόσφατα, αυτόν του παγκόσμια επιτυχημένου SUV της Nissan, Qashqai, με τον κινητήρα 1.200 κυβικών και 115 ίππων της Nissan, DiG-T115.
Θα μείνουμε στον κινητήρα γιατί πραγματικά πρόκειται για ένα μικρό, αλλά όχι ακατέργαστο, διαμάντι που καταφέρνει πολλά περισσότερα από το απλά να κινεί ικανοποιητικά το Qashqai.
Επειδή είναι μικρός είναι και ελαφρύς αλλά και πολύστροφος. Εχει παράλληλα σχεδόν μηδενικό κενό απόκρισης turbo και το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ότι ο οδηγός έχει στα χέρια του, αλλά και στα …πόδια του, ένα υπέροχο αίσθημα ελέγχου.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 115 ίππων στις 5.200 στροφές αλλά, ακόμα σημαντικότερα τη ροπή των 190Nm στις 2.000 στροφές. Ο οδηγός νιώθει ανά πάσα ότι οδηγεί ένα αυτοκίνητο με σαφώς μεγαλύτερο κυβισμό αλλά χωρίς το άγχος και τις ιδιοτροπίες ενός μεγαλύτερο κινητήρα.

Παράλληλα, μέχρι αρκετά ψηλά στο ταχύμετρο, η αίσθηση ευδαιμονίας από τον μικρό κινητήρα, παραμένει αναλλοίωτη. Ειδικά στην πόλη, ο συνδυασμός του Qashqai με τον συγκεκριμένο κινητήρα και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, κάνει την κίνηση ευχάριστο παιχνίδι και για την ακρίβεια, ένα παιχνίδι όπου ο οδηγός βγαίνει πάντα κερδισμένος καθώς η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή. Και εξηγούμαστε: Οταν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους καταφέρνει να κινείται στον αστικό ιστό με νούμερα γύρω από τα 6-7 λίτρα καυσίμου/100 χλμ., μιλάμε για μεγάλη επιτυχία.

Επειδή όμως η αγορά ενός SUV είναι πολλά περισσότερα από τος επιδόσεις του, θα πρέπει να πούμε ότι το ανανεωμένο, αλλά στην σχεδόν καθολικά αλλαγμένο Qashqai, έχει πολλά να δώσει ξεκινώντας μάλιστα με τα ιδιαίτερα σημαντικά 430 λίτρα του χώρου αποσκευών του.
Η εξωτερική σχεδίαση δύσκολα θα βρει αρνητικό κριτή, κάτι που άλλωστε αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις σε κάθε κατηγορία κοινού. Οι επεμβάσεις στο εμπρός και το πίσω μέρος με τα φωτιστικά σώματα και τις αλλαγές στους προφυλακτήρες, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ σπορ σύνολο που τραβάει την προσοχή και καταφέρνει να είναι συγχρόνως επιθετικό ως SUV αλλά και αρκετά premium συνολικά.
Στο σαλόνι, όταν η Nissan ανανέωσε το μοντέλο, αποφάσισε να αλλάξει όλα όσα μπορούσε στην υπάρχουσα πλατφόρμα. Από τα υλικά μέχρι την ηχομόνωση και τη γενικότερη αίσθηση, ο οδηγός νιώθει πολύ καλά στο εσωτερικό του. Αλλά δεν είναι μόνο τα υλικά και η εργονομία. Είναι και η τεχνολογία.

Η απλότητα της σύνδεσης του κινητού με το σύστημα infotainment και η απεικόνιση του apple car play στην οθόνη του ηχοσυστήματος, η 360 μοιρών bird’s view εικόνα από τις κάμερες που επιτρέπουν ελιγμούς σε πολύ στενά μέρη, αλλά και η απόδοση του ηχοσυστήματος, εμπνέουν τον οδηγό και τον κάνουν να νιώθει ότι βρίσκεται στο εσωτερικό ενός πιο ακριβού αυτοκινήτου.
Σε αυτό βοηθούν και τα δεκάδες συστήματα ασφαλείας που έχει εισάγει η Nissan σε αυτή την κατηγορία με το Qashqai, όπως: Προειδοποίηση τυφλού σημείου, ανίχνευση κίνησης περιμετρικά του οχήματος, ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Και στο δρόμο, αυτή η αίσθηση ασφάλειας ενισχύεται. Η δουλειά των μηχανικών στον τομέα των αναρτήσεων έχει αποδώσει καρπούς και το Qashqai μπορεί και απορροφά ανωμαλίες με άνεση χωρίς να είναι αποκομμένο από το δρόμο. Ο οδηγός έχει συνεχή ενημέρωση για το τι συμβαίνει …εκεί κάτω και το αμάξωμα ανταποκρίνεται στις εντολές του με σπορ διάθεση. Η κίνηση σε υψηλές ταχύτητες γίνεται ξεκούραστα και ήσυχα και άρα και τα ταξίδια.
Οταν μάλιστα όλα τα παραπάνω ξεκινούν με τιμή από 17,970 ευρώ, εύκολα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι πωλήσεις του μοντέλου είναι κολλημένες στην κορυφή της κατηγορίας του.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr