Ο ηγέτης των compact SUV δεν χρειάζεται πολλά κυβικά για να εντυπωσιάσει

Το 1200άρι Nissan Qashqai, κέρδισε και εμάς, με τη σπιρτάδα, την τεχνολογία και την τιμή του

Ο ηγέτης των compact SUV δεν χρειάζεται πολλά κυβικά για να εντυπωσιάσει

Παρότι τα μικρά βενζινοκίνητα μοτέρ είναι μόδα εδώ και αρκετά χρόνια, ακόμα δεν μπορούμε να συνηθίσουμε το γεγονός ότι η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο πολύ ώστε κινητήρες 1.2 λίτρων μπορούν να κινήσουν με άνεση ένα αυτοκίνητο και ειδικά ένα SUV.

Ο ηγέτης των compact SUV δεν χρειάζεται πολλά κυβικά για να εντυπωσιάσει

Ελα όμως που στην πράξη μπορούν και μάλιστα με άνεση, σπιρτάδα και οικονομία. Ισως μάλιστα δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα για την ικανότητα αυτών των κινητήρων από τον συνδυασμό που οδηγήσαμε πρόσφατα, αυτόν του παγκόσμια επιτυχημένου SUV της Nissan, Qashqai, με τον κινητήρα 1.200 κυβικών και 115 ίππων της Nissan, DiG-T115.

Θα μείνουμε στον κινητήρα γιατί πραγματικά πρόκειται για ένα μικρό, αλλά όχι ακατέργαστο, διαμάντι που καταφέρνει πολλά περισσότερα από το απλά να κινεί ικανοποιητικά το Qashqai.

Επειδή είναι μικρός είναι και ελαφρύς αλλά και πολύστροφος. Εχει παράλληλα σχεδόν μηδενικό κενό απόκρισης turbo και το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ότι ο οδηγός έχει στα χέρια του, αλλά και στα …πόδια του, ένα υπέροχο αίσθημα ελέγχου.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 115 ίππων στις 5.200 στροφές αλλά, ακόμα σημαντικότερα τη ροπή των 190Nm στις 2.000 στροφές. Ο οδηγός νιώθει ανά πάσα ότι οδηγεί ένα αυτοκίνητο με σαφώς μεγαλύτερο κυβισμό αλλά χωρίς το άγχος και τις ιδιοτροπίες ενός μεγαλύτερο κινητήρα.

Ο ηγέτης των compact SUV δεν χρειάζεται πολλά κυβικά για να εντυπωσιάσει - εικόνα 2

Παράλληλα, μέχρι αρκετά ψηλά στο ταχύμετρο, η αίσθηση ευδαιμονίας από τον μικρό κινητήρα, παραμένει αναλλοίωτη. Ειδικά στην πόλη, ο συνδυασμός του Qashqai με τον συγκεκριμένο κινητήρα και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, κάνει την κίνηση ευχάριστο παιχνίδι και για την ακρίβεια, ένα παιχνίδι όπου ο οδηγός βγαίνει πάντα κερδισμένος καθώς η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή. Και εξηγούμαστε: Οταν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους καταφέρνει να κινείται στον αστικό ιστό με νούμερα γύρω από τα 6-7 λίτρα καυσίμου/100 χλμ., μιλάμε για μεγάλη επιτυχία.

Ο ηγέτης των compact SUV δεν χρειάζεται πολλά κυβικά για να εντυπωσιάσει - εικόνα 3

Επειδή όμως η αγορά ενός SUV είναι πολλά περισσότερα από τος επιδόσεις του, θα πρέπει να πούμε ότι το ανανεωμένο, αλλά στην σχεδόν καθολικά αλλαγμένο Qashqai, έχει πολλά να δώσει ξεκινώντας μάλιστα με τα ιδιαίτερα σημαντικά 430 λίτρα του χώρου αποσκευών του.

Η εξωτερική σχεδίαση δύσκολα θα βρει αρνητικό κριτή, κάτι που άλλωστε αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις σε κάθε κατηγορία κοινού. Οι επεμβάσεις στο εμπρός και το πίσω μέρος με τα φωτιστικά σώματα και τις αλλαγές στους προφυλακτήρες, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ σπορ σύνολο που τραβάει την προσοχή και καταφέρνει να είναι συγχρόνως επιθετικό ως SUV αλλά και αρκετά premium συνολικά.

Στο σαλόνι, όταν η Nissan ανανέωσε το μοντέλο, αποφάσισε να αλλάξει όλα όσα μπορούσε στην υπάρχουσα πλατφόρμα. Από τα υλικά μέχρι την ηχομόνωση και τη γενικότερη αίσθηση, ο οδηγός νιώθει πολύ καλά στο εσωτερικό του. Αλλά δεν είναι μόνο τα υλικά και η εργονομία. Είναι και η τεχνολογία.

Ο ηγέτης των compact SUV δεν χρειάζεται πολλά κυβικά για να εντυπωσιάσει - εικόνα 4

Η απλότητα της σύνδεσης του κινητού με το σύστημα infotainment και η απεικόνιση του apple car play στην οθόνη του ηχοσυστήματος, η 360 μοιρών bird’s view εικόνα από τις κάμερες που επιτρέπουν ελιγμούς σε πολύ στενά μέρη, αλλά και η απόδοση του ηχοσυστήματος, εμπνέουν τον οδηγό και τον κάνουν να νιώθει ότι βρίσκεται στο εσωτερικό ενός πιο ακριβού αυτοκινήτου.

Σε αυτό βοηθούν και τα δεκάδες συστήματα ασφαλείας που έχει εισάγει η Nissan σε αυτή την κατηγορία με το Qashqai, όπως: Προειδοποίηση τυφλού σημείου, ανίχνευση κίνησης περιμετρικά του οχήματος, ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Ο ηγέτης των compact SUV δεν χρειάζεται πολλά κυβικά για να εντυπωσιάσει - εικόνα 5

Και στο δρόμο, αυτή η αίσθηση ασφάλειας ενισχύεται. Η δουλειά των μηχανικών στον τομέα των αναρτήσεων έχει αποδώσει καρπούς και το Qashqai μπορεί και απορροφά ανωμαλίες με άνεση χωρίς να είναι αποκομμένο από το δρόμο. Ο οδηγός έχει συνεχή ενημέρωση για το τι συμβαίνει …εκεί κάτω και το αμάξωμα ανταποκρίνεται στις εντολές του με σπορ διάθεση. Η κίνηση σε υψηλές ταχύτητες γίνεται ξεκούραστα και ήσυχα και άρα και τα ταξίδια.

Οταν μάλιστα όλα τα παραπάνω ξεκινούν με τιμή από 17,970 ευρώ, εύκολα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι πωλήσεις του μοντέλου είναι κολλημένες στην κορυφή της κατηγορίας του.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΓΙΑ ΠΡΟΦΑΝΕΙΣ ΛΟΓΟΥΣ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ 23 Οκτ 2020 | 12:13

Πρεμιέρα για το νέο Fiat 500 Electric 3+1

Η ιταλική εταιρεία αποκαλύπτει την τρίτη έκδοχη του μοντέλου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ 22 Οκτ 2020 | 13:51
FORMULA 1 21 Οκτ 2020 | 17:30

GP Πορτογαλίας: Bemvindo a Portimão!

Επιστροφή στην Πορτογαλία μετά από 24 χρόνια για την Formula 1

ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ 21 Οκτ 2020 | 17:29

Νέο Hyundai i20 N με 204 ίππους [Βίντεο]

Η γκάμα των εκδόσεων Ν της Hyundai αποκτά ένα ακόμα επίλεκτο μέλος

ΤΟ ΝΕΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ 21 Οκτ 2020 | 17:29

Η Skoda ανακοινώνει τις τιμές του ηλεκτρικού Enyaq iV στην Ελλάδα

Πως διαμορφώνονται οι τιμές μετά την επιδότηση του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά"

ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ BMW ALPINA 21 Οκτ 2020 | 14:45

H ΒΜW ALPINA B3 τιμήθηκε με το τίτλο "Γερμανικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021" στην κατηγορία "Performance"

"Γερμανικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021" στην κατηγορία "Performance" η ΒΜW ALPINA B3

ΤΗΣ SSC NORTH AMERICA 20 Οκτ 2020 | 13:23

To SSC Tuatara είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής "πιάνοντας" τα 508,73 χλμ./ώρα

Παραλαμβάνονει τη σκυτάλη από την Agera RS της σουηδικής Koenigsegg.

Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟΥ CITROEN C3 20 Οκτ 2020 | 13:17

Δοκιμάζουμε το Citroen C3 1.5 BlueHDI 100

Το πετρελαιοκίνητο αδελφάκι του, Citroen C3 1.5 Blue HDI 100, έρχεται να προσφέρει μια εναλλακτική με ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων.

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ 20 Οκτ 2020 | 13:12

Hyundai i20: Το οδηγούμε στην Ελλάδα

Το νέο i20 αποτελεί την τρίτη γενιά του επιτυχημένου μοντέλου της Ηyundai.

245 ΙΠΠΟΙ 16 Οκτ 2020 | 13:30

Αυτό είναι το νέο VW Golf GTI Clubsport

Το νέο VW Golf GTI Clubsport προσφέρει περισσότερη πρόσφυση στις στροφές.

ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ 16 Οκτ 2020 | 13:19

Πρεμιέρα για το Renault Megane eVision

Το Megane eVision που παρουσιάστηκε διαδικτυακά είναι ένα δυναμικό hatchback.

ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ 16 Οκτ 2020 | 13:13

"Χρόνια πολλά, 4ΤΡΟΧΟΙ!" [Βίντεο]

Μείνετε συντονισμένοι στη "συντροφιά" των 50 χρόνων του περιοδικού.

08 Οκτ 2020 | 15:41

Tα αυτοκίνητα με τα περισσότερα πρόστιμα για όρια ταχύτητας

Δεν φταίνε οι οδηγοί, τα αυτοκίνητα φταίνε; Μάλλον όχι.