Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των μέτρων για το αυτοκίνητο

Πως μεταφράζονται οι εξαγγελίες για τις εταιρίες εισαγωγής, τους υποψήφιους αγοραστές και τις εταιρίες μίσθωσης

oi-etairies-leasing-kerdismenoi-twn-metrwn-gia-to-autokinito
|
SHARE THIS
0
SHARES

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν ήθελε τίποτα περισσότερο από ένα μικρό σπρώξιμο για να πάρει μπροστά. Αυτό το έδωσαν οι ανακοινώσεις μελών της κυβέρνησης το περασμένο Σαββατοκύριακο μέσω τηλεοπτικών εκπομπών και από τότε ζούμε στον αστερισμό των υβριδικών και των ηλεκτρικών μοντέλων.

Καλύτερο δίκτυο φόρτισης, κίνητρα για ιδιώτες και ακόμα μεγαλύτερα κίνητρα για εταιρίες.

Στην πραγματικότητα ωστόσο, όσο θετικά και αν θα είναι τα μέτρα όταν οριστικοποιηθούν, οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην αγορά θα είναι περίπλοκες. Και μπορεί εξελικτικά να είναι θετικές για το περιβάλλον, αλλά θα είναι αρνητικές για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας και για κάποιες εταιρίες εισαγωγής που δεν έχουν ούτε υβριδικά ούτε ηλεκτρικά μοντέλα.

 

Η νέα τάξη πραγμάτων για ιδιοκτήτες συμβατικών ΙΧ

Για τους ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων, μία δυναμική στήριξη ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων και ένα παράλληλο φορολογικό «κυνήγι» των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων, θα σημάνει την καθολική απαξίωση των αυτοκινήτων τους και μάλιστα πριν καν ανακοινωθούν αναλυτικά τα νέα μέτρα. Ακόμα και αν κάποιος πάει σε μάντρα μεταχειρισμένων να πωλήσει το όχημά του, σήμερα, θα ενημερωθεί ότι δεν αξίζει σχεδόν τίποτα.

 

Ένα τόσο σημαντικό οικονομικό πλήγμα θα αποτελέσει τροχοπέδη για οποιαδήποτε αλλαγή αυτοκινήτου, όσο καλά και αν είναι τα φορολογικά μέτρα και αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης θα χάσει ένα σημαντικό μέρος της «προκαταβολής». Για αυτόν τον κάτοχο, η αγορά ενός πλήρως ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος θα είναι σχεδόν απαγορευτική και θα αναγκαστεί να διατηρήσει το σημερινό όχημά του μέχρι να είναι πλέον …ακίνητο.

Για να πετύχει η πολιτική της πολιτείας, θα πρέπει να ανευρεθούν εντυπωσιακά μέτρα στήριξης που να πείσουν αυτούς τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε μία αγορά με καθαρό κόστος άνω των 25.000 ευρώ και αυτό γιατί οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ήδη εισάγονται με ατέλεια στη χώρα, δεν γίνεται να μειωθούν άλλο πέρα από την έκπτωση 11% στον ΦΠΑ που ανακοινώθηκε.

 

Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκινήτων

Αντίστοιχο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν, για διαφορετικούς λόγους, οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκινήτων που δεν έχουν υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα στους καταλόγους τους. Και δεν είναι λίγες. Αυτές θα βρεθούν να απολογούνται στους υποψήφιους πελάτες και σίγουρα θα καταγράψουν μία σχετική πτώση στις πωλήσεις εκτός και αν επενδύσουν σημαντικά ίδια κεφάλαια ώστε να καταστήσουν τα συμβατικά τους μοντέλα τόσο ελκυστικά ώστε να πείσουν τον υποψήφιο αγοραστή να τα αποκτήσει.

 

«Κλειδί» στη νέα πολιτική οι Εταιρικοί στόλοι

Οι εταιρίες Leasing από την άλλη πλευρά, μοιάζουν μέχρι σήμερα τουλάχιστον οι πιο κερδισμένες της υπόθεσης. Έχουν πρόσβαση σε όποια εισαγωγική εταιρεία επιθυμούν, μπορούν να διαλέξουν τα μοντέλα της αρεσκείας τους ανάμεσα σε υβριδικά, PlugIn υβριδικά και ηλεκτρικά και να προσφέρουν στους πελάτες τους λύσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους.

 

Για τις μεγάλες εταιρίες, η θετική φορολογική μεταχείριση αν αλλάξουν τους στόλους τους σε «πράσινα» αυτοκίνητα, σίγουρα θα είναι ένα πεδίο δράσης που θα τους επιτρέψει και να ωφεληθούν φορολογικά αλλά και να μειώσουν τα κόστη τους.

Αντίστοιχα, θετικά μπορούν να θεωρηθούν τα μέτρα στήριξης των καθαρών αυτοκινήτων και για τους ελεύθερους επαγγελματίες που προχωρούν σε μισθώσεις αυτοκινήτων οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν να αντιμετωπίσουν την τεκμαρτή φορολόγηση των μισθώσεων αυτών.

 

Εν κατακλείδι, τα μέτρα για τη στήριξη μίας πιο καθαρής αυτοκίνησης, όπως τουλάχιστον έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, μπορούν να δώσουν μία σημαντική ώθηση στην αγορά αυτοκινήτου και θα ωφελήσουν σίγουρα της εταιρίες μισθώσεων.

Για τον απλό καθημερινό ιδιοκτήτη αυτοκινήτου πάντως, αυτόν που δυσκολεύεται ακόμα και σήμερα να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο μικρής ή μέσης αξίας, το …4κίνητο ηλεκτρικό μέλλον συνεχίζει να μοιάζει λίγο μακρινό.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook