Follow us

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των μέτρων για το αυτοκίνητο

Πως μεταφράζονται οι εξαγγελίες για τις εταιρίες εισαγωγής, τους υποψήφιους αγοραστές και τις εταιρίες μίσθωσης

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των  μέτρων για το αυτοκίνητο

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν ήθελε τίποτα περισσότερο από ένα μικρό σπρώξιμο για να πάρει μπροστά. Αυτό το έδωσαν οι ανακοινώσεις μελών της κυβέρνησης το περασμένο Σαββατοκύριακο μέσω τηλεοπτικών εκπομπών και από τότε ζούμε στον αστερισμό των υβριδικών και των ηλεκτρικών μοντέλων.

Καλύτερο δίκτυο φόρτισης, κίνητρα για ιδιώτες και ακόμα μεγαλύτερα κίνητρα για εταιρίες.

Στην πραγματικότητα ωστόσο, όσο θετικά και αν θα είναι τα μέτρα όταν οριστικοποιηθούν, οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην αγορά θα είναι περίπλοκες. Και μπορεί εξελικτικά να είναι θετικές για το περιβάλλον, αλλά θα είναι αρνητικές για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας και για κάποιες εταιρίες εισαγωγής που δεν έχουν ούτε υβριδικά ούτε ηλεκτρικά μοντέλα.

Η νέα τάξη πραγμάτων για ιδιοκτήτες συμβατικών ΙΧ

Για τους ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων, μία δυναμική στήριξη ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων και ένα παράλληλο φορολογικό «κυνήγι» των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων, θα σημάνει την καθολική απαξίωση των αυτοκινήτων τους και μάλιστα πριν καν ανακοινωθούν αναλυτικά τα νέα μέτρα. Ακόμα και αν κάποιος πάει σε μάντρα μεταχειρισμένων να πωλήσει το όχημά του, σήμερα, θα ενημερωθεί ότι δεν αξίζει σχεδόν τίποτα.

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των  μέτρων για το αυτοκίνητο

Ένα τόσο σημαντικό οικονομικό πλήγμα θα αποτελέσει τροχοπέδη για οποιαδήποτε αλλαγή αυτοκινήτου, όσο καλά και αν είναι τα φορολογικά μέτρα και αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης θα χάσει ένα σημαντικό μέρος της «προκαταβολής». Για αυτόν τον κάτοχο, η αγορά ενός πλήρως ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος θα είναι σχεδόν απαγορευτική και θα αναγκαστεί να διατηρήσει το σημερινό όχημά του μέχρι να είναι πλέον …ακίνητο.

Για να πετύχει η πολιτική της πολιτείας, θα πρέπει να ανευρεθούν εντυπωσιακά μέτρα στήριξης που να πείσουν αυτούς τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε μία αγορά με καθαρό κόστος άνω των 25.000 ευρώ και αυτό γιατί οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ήδη εισάγονται με ατέλεια στη χώρα, δεν γίνεται να μειωθούν άλλο πέρα από την έκπτωση 11% στον ΦΠΑ που ανακοινώθηκε.

Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκινήτων

Αντίστοιχο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν, για διαφορετικούς λόγους, οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκινήτων που δεν έχουν υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα στους καταλόγους τους. Και δεν είναι λίγες. Αυτές θα βρεθούν να απολογούνται στους υποψήφιους πελάτες και σίγουρα θα καταγράψουν μία σχετική πτώση στις πωλήσεις εκτός και αν επενδύσουν σημαντικά ίδια κεφάλαια ώστε να καταστήσουν τα συμβατικά τους μοντέλα τόσο ελκυστικά ώστε να πείσουν τον υποψήφιο αγοραστή να τα αποκτήσει.

«Κλειδί» στη νέα πολιτική οι Εταιρικοί στόλοι

Οι εταιρίες Leasing από την άλλη πλευρά, μοιάζουν μέχρι σήμερα τουλάχιστον οι πιο κερδισμένες της υπόθεσης. Έχουν πρόσβαση σε όποια εισαγωγική εταιρεία επιθυμούν, μπορούν να διαλέξουν τα μοντέλα της αρεσκείας τους ανάμεσα σε υβριδικά, PlugIn υβριδικά και ηλεκτρικά και να προσφέρουν στους πελάτες τους λύσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους.

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των  μέτρων για το αυτοκίνητο - εικόνα 2

Για τις μεγάλες εταιρίες, η θετική φορολογική μεταχείριση αν αλλάξουν τους στόλους τους σε «πράσινα» αυτοκίνητα, σίγουρα θα είναι ένα πεδίο δράσης που θα τους επιτρέψει και να ωφεληθούν φορολογικά αλλά και να μειώσουν τα κόστη τους.

Αντίστοιχα, θετικά μπορούν να θεωρηθούν τα μέτρα στήριξης των καθαρών αυτοκινήτων και για τους ελεύθερους επαγγελματίες που προχωρούν σε μισθώσεις αυτοκινήτων οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν να αντιμετωπίσουν την τεκμαρτή φορολόγηση των μισθώσεων αυτών.

Εν κατακλείδι, τα μέτρα για τη στήριξη μίας πιο καθαρής αυτοκίνησης, όπως τουλάχιστον έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, μπορούν να δώσουν μία σημαντική ώθηση στην αγορά αυτοκινήτου και θα ωφελήσουν σίγουρα της εταιρίες μισθώσεων.

Για τον απλό καθημερινό ιδιοκτήτη αυτοκινήτου πάντως, αυτόν που δυσκολεύεται ακόμα και σήμερα να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο μικρής ή μέσης αξίας, το …4κίνητο ηλεκτρικό μέλλον συνεχίζει να μοιάζει λίγο μακρινό.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Η μεγάλη γιορτή σταρ μπαρ της Αθήνας: Όλα όσα δε χάνονται αυτή την εβδομάδα

Η Athens Bar Week είναι εδώ και μερικά από τα πιο φημισμένα σποτ του πλανήτη καταλαμβάνουν με guests τις αθηναϊκές μπάρες. Τι θα παίξει, πότε και πού.

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 22 Οκτ 2025 | 09:40

Eταιρίες leasing και εμπορίας μεταχειρισμένων με ανασφάλιστα ΙΧ - Τι έδειξαν οι έλεγχοι της εφορίας

Εκατοντάδες οχήματα εταιριών ενοικίασης, leasing και εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, εντοπίστηκαν χωρίς ασφάλιση και χωρίς καταβλημένα τέλη κυκλοφορίας.

ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ 20 Οκτ 2025 | 15:46

Παγκράτι: Αυτή είναι η γυναίκα που σκίζει τα λάστιχα σταθμευμένων οχημάτων - Την αναζητούν οι Αρχές [βίντεο]

Σε βίντεο ντοκουμέντο η γυναίκα φαίνεται να βγάζει αιχμηρό αντικείμενο και να σκίζει τα λάστιχα ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου, μέρα μεσημέρι, στο Παγκράτι

ΧΑΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ 09 Οκτ 2025 | 20:51

Το "Κόκκινο Ποτάμι": Απίστευτο μποτιλιάρισμα στην Κίνα - Οδηγοί εγκλωβίστηκαν στην κίνηση μέχρι και 24 ώρες [βίντεο]

Εκατομμύρια εκδρομείς σχημάτισαν τεράστιες ουρές με τα οχήματά τους στους αυτοκινητόδρομους της Κίνας

31 Οκτ 2025 | 12:19

Στην Ελλάδα το νέο Citroen C4

Το νέο μοντέλο της γαλλικής φίρμας έφτασε και στην ελληνική αγορά με υβριδικό κινητήρα 145 ίππων και αυτόματο κιβώτιο.