Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των μέτρων για το αυτοκίνητο

Πως μεταφράζονται οι εξαγγελίες για τις εταιρίες εισαγωγής, τους υποψήφιους αγοραστές και τις εταιρίες μίσθωσης

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των μέτρων για το αυτοκίνητο

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν ήθελε τίποτα περισσότερο από ένα μικρό σπρώξιμο για να πάρει μπροστά. Αυτό το έδωσαν οι ανακοινώσεις μελών της κυβέρνησης το περασμένο Σαββατοκύριακο μέσω τηλεοπτικών εκπομπών και από τότε ζούμε στον αστερισμό των υβριδικών και των ηλεκτρικών μοντέλων.

Καλύτερο δίκτυο φόρτισης, κίνητρα για ιδιώτες και ακόμα μεγαλύτερα κίνητρα για εταιρίες.

Στην πραγματικότητα ωστόσο, όσο θετικά και αν θα είναι τα μέτρα όταν οριστικοποιηθούν, οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην αγορά θα είναι περίπλοκες. Και μπορεί εξελικτικά να είναι θετικές για το περιβάλλον, αλλά θα είναι αρνητικές για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας και για κάποιες εταιρίες εισαγωγής που δεν έχουν ούτε υβριδικά ούτε ηλεκτρικά μοντέλα.

Η νέα τάξη πραγμάτων για ιδιοκτήτες συμβατικών ΙΧ

Για τους ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων, μία δυναμική στήριξη ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων και ένα παράλληλο φορολογικό «κυνήγι» των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων, θα σημάνει την καθολική απαξίωση των αυτοκινήτων τους και μάλιστα πριν καν ανακοινωθούν αναλυτικά τα νέα μέτρα. Ακόμα και αν κάποιος πάει σε μάντρα μεταχειρισμένων να πωλήσει το όχημά του, σήμερα, θα ενημερωθεί ότι δεν αξίζει σχεδόν τίποτα.

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των μέτρων για το αυτοκίνητο

Ένα τόσο σημαντικό οικονομικό πλήγμα θα αποτελέσει τροχοπέδη για οποιαδήποτε αλλαγή αυτοκινήτου, όσο καλά και αν είναι τα φορολογικά μέτρα και αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης θα χάσει ένα σημαντικό μέρος της «προκαταβολής». Για αυτόν τον κάτοχο, η αγορά ενός πλήρως ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος θα είναι σχεδόν απαγορευτική και θα αναγκαστεί να διατηρήσει το σημερινό όχημά του μέχρι να είναι πλέον …ακίνητο.

Για να πετύχει η πολιτική της πολιτείας, θα πρέπει να ανευρεθούν εντυπωσιακά μέτρα στήριξης που να πείσουν αυτούς τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε μία αγορά με καθαρό κόστος άνω των 25.000 ευρώ και αυτό γιατί οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ήδη εισάγονται με ατέλεια στη χώρα, δεν γίνεται να μειωθούν άλλο πέρα από την έκπτωση 11% στον ΦΠΑ που ανακοινώθηκε.

Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκινήτων

Αντίστοιχο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν, για διαφορετικούς λόγους, οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκινήτων που δεν έχουν υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα στους καταλόγους τους. Και δεν είναι λίγες. Αυτές θα βρεθούν να απολογούνται στους υποψήφιους πελάτες και σίγουρα θα καταγράψουν μία σχετική πτώση στις πωλήσεις εκτός και αν επενδύσουν σημαντικά ίδια κεφάλαια ώστε να καταστήσουν τα συμβατικά τους μοντέλα τόσο ελκυστικά ώστε να πείσουν τον υποψήφιο αγοραστή να τα αποκτήσει.

«Κλειδί» στη νέα πολιτική οι Εταιρικοί στόλοι

Οι εταιρίες Leasing από την άλλη πλευρά, μοιάζουν μέχρι σήμερα τουλάχιστον οι πιο κερδισμένες της υπόθεσης. Έχουν πρόσβαση σε όποια εισαγωγική εταιρεία επιθυμούν, μπορούν να διαλέξουν τα μοντέλα της αρεσκείας τους ανάμεσα σε υβριδικά, PlugIn υβριδικά και ηλεκτρικά και να προσφέρουν στους πελάτες τους λύσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους.

Για τις μεγάλες εταιρίες, η θετική φορολογική μεταχείριση αν αλλάξουν τους στόλους τους σε «πράσινα» αυτοκίνητα, σίγουρα θα είναι ένα πεδίο δράσης που θα τους επιτρέψει και να ωφεληθούν φορολογικά αλλά και να μειώσουν τα κόστη τους.

Αντίστοιχα, θετικά μπορούν να θεωρηθούν τα μέτρα στήριξης των καθαρών αυτοκινήτων και για τους ελεύθερους επαγγελματίες που προχωρούν σε μισθώσεις αυτοκινήτων οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν να αντιμετωπίσουν την τεκμαρτή φορολόγηση των μισθώσεων αυτών.

Εν κατακλείδι, τα μέτρα για τη στήριξη μίας πιο καθαρής αυτοκίνησης, όπως τουλάχιστον έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, μπορούν να δώσουν μία σημαντική ώθηση στην αγορά αυτοκινήτου και θα ωφελήσουν σίγουρα της εταιρίες μισθώσεων.

Για τον απλό καθημερινό ιδιοκτήτη αυτοκινήτου πάντως, αυτόν που δυσκολεύεται ακόμα και σήμερα να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο μικρής ή μέσης αξίας, το …4κίνητο ηλεκτρικό μέλλον συνεχίζει να μοιάζει λίγο μακρινό.

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ 05 Μαϊ 2020 | 08:02

Καραντίνα τέλος για Τσίπρα: Διπλή εμφάνιση με συνέντευξη και ομιλία στη Βουλή

Ζητούμενο είναι πλέον το πώς θα κινηθεί ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ από πλευράς αντιπολιτευτικής ρητορικής.

ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 04 Μαϊ 2020 | 20:12

Αρχίσαμε...Ο ένας πάνω στον άλλο στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα [Εικόνες]

Οι εικόνες της πρώτης ημέρας "εξόδου" από τα περιοριστικά μέτρα για τον κορονοϊό προκαλούν ανησυχία

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ 04 Μαϊ 2020 | 20:05

Τσίπρας για περιβαλλοντικό νομοσχέδιο: Εξυπηρέτηση συμφερόντων και ξεπούλημα ΑΔΜΗΕ

Ως προς τη διαδικασία νομοθέτησης, ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για "αντιδημοκρατική μεθόδευση"

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ 29 Μαϊ 2020 | 13:16

H VW επικύρωσε τη συνεργασία της με την Ford

Στους τομείς της αυτόνομης οδήγησης, της ηλεκτροκίνησης...

ΠΛΑΝΟ ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗΣ 29 Μαϊ 2020 | 13:15

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Groupe Renault

Το Groupe Renault παρουσίασε σήμερα ένα εκτενές πλάνο που αφορά στο μετασχηματισμού του.

ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ; 29 Μαϊ 2020 | 13:15

Peugeot e-208: δοκιμάζουμε το πρώτο ηλεκτρικό πόλης της Peugeot

Το γαλλικό σουπερμίνι απέσπασε 17 πρωτιές.

ΟΙ ΒΑΥΑΡΟΙ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΕΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 28 Μαϊ 2020 | 10:43

Πρεμιέρα για τη νέα BMW Σειρά 5

Η BMW Σειρά 5 αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά χαρτιά της εταιρείας στην αγορά.

ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΟΤΙΒΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΩΣ ΕΙΧΕ 28 Μαϊ 2020 | 10:36

Πρεμιέρα για τις νέες Mercedes E-Class Coupe και Cabriolet

Η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε σήμερα τις ανανεωμένες, πιο στιλάτες και ακόμα προηγμένες τεχνολογικά E-Class Coupe και E-Class Cabriolet.

Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΗΣ 28 Μαϊ 2020 | 10:35

Το νέο μοντέλο συνεργασίας της συμμαχίας Renault - Nissan - Mitsubishi

Nα επιτευχθούν οι απαραίτητες συνέργιες και οικονομίες κλίμακας που θα οδηγήσουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

ΟΧΗΜΑ ΤΟΥ 1936 26 Μαϊ 2020 | 12:54

Περιπλανήσεις στο παρελθόν - Lancia Aprilia

Ήταν ένα από τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου των Παρισίων το 1936.

ΝΕΟ ΗΠΙΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 26 Μαϊ 2020 | 12:54

H Kia ανανεώνει το Rio

Το ανανεωμένο Rio είναι το πρώτο μοντέλο της Kia το οποίο εφοδιάζεται με το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης EcoDynamics+.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΛΥΕΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ 26 Μαϊ 2020 | 12:49

Audi Sport: Η φιλοσοφία και οι λεπτομέρειες πίσω από την κατασκευή των μοντέλων RS

Πόση δύναμη μπορούν άραγε να εκφράζουν δύο μόνο γράμματα;