Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των μέτρων για το αυτοκίνητο

Πως μεταφράζονται οι εξαγγελίες για τις εταιρίες εισαγωγής, τους υποψήφιους αγοραστές και τις εταιρίες μίσθωσης

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των  μέτρων για το αυτοκίνητο

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν ήθελε τίποτα περισσότερο από ένα μικρό σπρώξιμο για να πάρει μπροστά. Αυτό το έδωσαν οι ανακοινώσεις μελών της κυβέρνησης το περασμένο Σαββατοκύριακο μέσω τηλεοπτικών εκπομπών και από τότε ζούμε στον αστερισμό των υβριδικών και των ηλεκτρικών μοντέλων.

Καλύτερο δίκτυο φόρτισης, κίνητρα για ιδιώτες και ακόμα μεγαλύτερα κίνητρα για εταιρίες.

Στην πραγματικότητα ωστόσο, όσο θετικά και αν θα είναι τα μέτρα όταν οριστικοποιηθούν, οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην αγορά θα είναι περίπλοκες. Και μπορεί εξελικτικά να είναι θετικές για το περιβάλλον, αλλά θα είναι αρνητικές για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας και για κάποιες εταιρίες εισαγωγής που δεν έχουν ούτε υβριδικά ούτε ηλεκτρικά μοντέλα.

Η νέα τάξη πραγμάτων για ιδιοκτήτες συμβατικών ΙΧ

Για τους ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων, μία δυναμική στήριξη ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων και ένα παράλληλο φορολογικό «κυνήγι» των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων, θα σημάνει την καθολική απαξίωση των αυτοκινήτων τους και μάλιστα πριν καν ανακοινωθούν αναλυτικά τα νέα μέτρα. Ακόμα και αν κάποιος πάει σε μάντρα μεταχειρισμένων να πωλήσει το όχημά του, σήμερα, θα ενημερωθεί ότι δεν αξίζει σχεδόν τίποτα.

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των  μέτρων για το αυτοκίνητο

Ένα τόσο σημαντικό οικονομικό πλήγμα θα αποτελέσει τροχοπέδη για οποιαδήποτε αλλαγή αυτοκινήτου, όσο καλά και αν είναι τα φορολογικά μέτρα και αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης θα χάσει ένα σημαντικό μέρος της «προκαταβολής». Για αυτόν τον κάτοχο, η αγορά ενός πλήρως ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος θα είναι σχεδόν απαγορευτική και θα αναγκαστεί να διατηρήσει το σημερινό όχημά του μέχρι να είναι πλέον …ακίνητο.

Για να πετύχει η πολιτική της πολιτείας, θα πρέπει να ανευρεθούν εντυπωσιακά μέτρα στήριξης που να πείσουν αυτούς τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε μία αγορά με καθαρό κόστος άνω των 25.000 ευρώ και αυτό γιατί οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ήδη εισάγονται με ατέλεια στη χώρα, δεν γίνεται να μειωθούν άλλο πέρα από την έκπτωση 11% στον ΦΠΑ που ανακοινώθηκε.

Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκινήτων

Αντίστοιχο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν, για διαφορετικούς λόγους, οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκινήτων που δεν έχουν υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα στους καταλόγους τους. Και δεν είναι λίγες. Αυτές θα βρεθούν να απολογούνται στους υποψήφιους πελάτες και σίγουρα θα καταγράψουν μία σχετική πτώση στις πωλήσεις εκτός και αν επενδύσουν σημαντικά ίδια κεφάλαια ώστε να καταστήσουν τα συμβατικά τους μοντέλα τόσο ελκυστικά ώστε να πείσουν τον υποψήφιο αγοραστή να τα αποκτήσει.

«Κλειδί» στη νέα πολιτική οι Εταιρικοί στόλοι

Οι εταιρίες Leasing από την άλλη πλευρά, μοιάζουν μέχρι σήμερα τουλάχιστον οι πιο κερδισμένες της υπόθεσης. Έχουν πρόσβαση σε όποια εισαγωγική εταιρεία επιθυμούν, μπορούν να διαλέξουν τα μοντέλα της αρεσκείας τους ανάμεσα σε υβριδικά, PlugIn υβριδικά και ηλεκτρικά και να προσφέρουν στους πελάτες τους λύσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους.

Οι εταιρίες Leasing «κερδισμένοι» των  μέτρων για το αυτοκίνητο - εικόνα 2

Για τις μεγάλες εταιρίες, η θετική φορολογική μεταχείριση αν αλλάξουν τους στόλους τους σε «πράσινα» αυτοκίνητα, σίγουρα θα είναι ένα πεδίο δράσης που θα τους επιτρέψει και να ωφεληθούν φορολογικά αλλά και να μειώσουν τα κόστη τους.

Αντίστοιχα, θετικά μπορούν να θεωρηθούν τα μέτρα στήριξης των καθαρών αυτοκινήτων και για τους ελεύθερους επαγγελματίες που προχωρούν σε μισθώσεις αυτοκινήτων οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν να αντιμετωπίσουν την τεκμαρτή φορολόγηση των μισθώσεων αυτών.

Εν κατακλείδι, τα μέτρα για τη στήριξη μίας πιο καθαρής αυτοκίνησης, όπως τουλάχιστον έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, μπορούν να δώσουν μία σημαντική ώθηση στην αγορά αυτοκινήτου και θα ωφελήσουν σίγουρα της εταιρίες μισθώσεων.

Για τον απλό καθημερινό ιδιοκτήτη αυτοκινήτου πάντως, αυτόν που δυσκολεύεται ακόμα και σήμερα να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο μικρής ή μέσης αξίας, το …4κίνητο ηλεκτρικό μέλλον συνεχίζει να μοιάζει λίγο μακρινό.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗ ΣΚΥΤΑΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ SPORT SERIES 18 Φεβ 2021 | 14:11

Πρεμιέρα για τη νέα plug-in υβριδική McLaren Artura [βίντεο]

Η Artura εγκαινιάζει μια νέα εποχή για την McLaren αποτελώντας το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο ευρείας παραγωγής από το Woking της Μ. Βρετανίας.

Η ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΕΛΙΔΑ 18 Φεβ 2021 | 14:08

Αυτό είναι το νέο Nissan Qashqai

H Nissan αποκαλύπτει πλήρως σήμερα την τρίτη γενιά Qashqai.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ 18 Φεβ 2021 | 14:06

Αυτή είναι η νέα Porsche 911 GT3 [βίντεο]

Εξελιγμένη σε συνεργασία με την Porsche Motorsport, η νέα 911 GT3 έρχεται να εξιτάρει για μία ακόμα φορά τα οδηγικά πάθη.

ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΡΥΤΗ ΤΗΣ 17 Φεβ 2021 | 13:39

Serenissima Agena GT – ένα supercar με τίτλους ευγενείας

Υπεραυτοκίνητα που ξεχάστηκαν στο διάβα του χρόνου, παρά την αξία τους: Ένα από αυτά, από τα πιο ξεχωριστά, είναι και το ιταλικό Serenissima Agena GT.

ΕΝΑ ΚΛΑΣΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 17 Φεβ 2021 | 13:29

Στον "Γύρο της Πελοποννήσου" με Toyota Supra 2.8i του 1984

Ζεις τη στιγμή αποφεύγοντας τη σύγκριση με το σήμερα.

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΜΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ 17 Φεβ 2021 | 13:26

Δοκιμή - Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G: Η γοητεία της χρηστικότητας

Παρά την εμπορική επιτυχία του Duster, η Dacia δεν επαναπαύεται και, επιδιώκοντας να φτάσει ακόμη πιο... μακριά.

ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ID.3 ΤΗΣ VW 12 Φεβ 2021 | 14:36

Το "πείραμα" της Αστυπάλαιας

Με το VW ID.3 στην Αστυπάλαια, στο "πράσινο & έξυπνο νησί".

ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΗΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΝΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ 12 Φεβ 2021 | 14:36

To Microlino 2.0 μπαίνει στην παραγωγή το 2021

Η ελβετική Micro προσδοκά να ξεκινήσει την παραγωγή του Microlino 2.0 μέσα στο 2021.

ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ 12 Φεβ 2021 | 14:26

Το ανανεωμένο Opel Crossland στην Ελλάδα [Τιμές]

Το ανανεωμένο Crossland,δε θα συνδυάζεται πια με το χαρακτηριστικό γράμμα "Χ"

11 Φεβ 2021 | 15:37

Τα κορυφαία αυτοκίνητα του 2021

Τα μοντέλα που ξεχώρισαν στα Esquire Car Awards 2021.

ΠΩΛΗΘΗΚΕ ΣΕ ΤΙΜΗ-ΡΕΚΟΡ 11 Φεβ 2021 | 13:42

Audi Sport quattro S1: Αυτό είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο ράλι στην ιστορία

Σήμερα, 4 δεκαετίες αργότερα, το Audi Quattro συνεχίζει να κατέχει περίοπτη θέση στις καρδιές των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ ΤΗΣ AUDI 11 Φεβ 2021 | 13:42

Η Audi αποκαλύπτει το εκρηκτικό e-tron GT

Η Αudi ανοίγει τα χαρτιά της για το πολυαναμενόμενο αμιγώς ηλεκτρικό e-tron GT.

ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ 11 Φεβ 2021 | 13:33

Το ανανεωμένο Opel Crossland στην Ελλάδα [τιμές]

Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές που φέρει η ανανεωμένη εκδοχή του.