Follow us

Πώς η Nissan επαναπροσδιόρισε την αλληλεπίδρασή μας με τα αυτοκίνητα

Κατά την ανάπτυξη του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού Nissan Ariya, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί του δεν έλαβαν υπόψη μόνο την εργονομία που συνεπάγεται η προσέγγιση του ταμπλό

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
αυτοκίνητο

Eίστε καθ’ οδόν για το σπίτι ενός φίλου σας. Είναι μια ζεστή και ηλιόλουστη μέρα και πρέπει να δροσίσετε την καμπίνα του αυτοκινήτου σας. Για να γίνει αυτό κανονικά το μόνο που απαιτείται είναι να γυρίσετε τον περιστροφικό διακόπτη, ή να πατήσετε το κουμπί στο κλιματιστικό. Ωστόσο, για τους μηχανικούς αυτή η απλή ενέργεια απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και επαναπροσδιορισμό του τρόπου που θα κρατήσετε την ζέστη μακριά σας.

Κατά την ανάπτυξη του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού Nissan Ariya, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί του δεν έλαβαν υπόψη μόνο την εργονομία που συνεπάγεται η προσέγγιση του ταμπλό. Ήταν αποφασισμένοι να δημιουργήσουν μια νέα εμφάνιση και αίσθηση για τα συστήματα ελέγχου, που οι οδηγοί θεωρούν γενικά δεδομένα. Αυτό απαιτούσε μια επανεξέταση του χώρου της καμπίνας, ως προς την αφή και την τοποθέτηση των επιμέρους στοιχείων.

Το εσωτερικό του Ariya σχεδιάστηκε για να είναι μια ανοιχτή, ευρύχωρη καμπίνα που προσφέρει μια αίσθηση ηρεμίας και γαλήνης. Μέρος αυτού του σχεδιασμού αποτελεί το ταμπλό χωρίς παραδοσιακά κουμπιά. Το κομψό ξύλινο τελείωμα που "διχοτομεί” το ταμπλό, ζωντανεύει με την εκκίνηση του Ariya, φωτίζοντας ένα σύνολο περιβαλλοντικών χειριστηρίων που βρίσκονται ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του ταμπλό.

Χρησιμοποιώντας μια νέα γενιά απτικών ελέγχων ανάδρασης, αυτά τα διακριτικά ενσωματωμένα κουμπιά, ανοίγουν έναν κόσμο δυνατοτήτων στη σχέση μεταξύ λειτουργίας και σχεδίασης.

Πώς η Nissan επαναπροσδιόρισε την αλληλεπίδρασή μας με τα αυτοκίνητα

Με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούμε την οθόνη ενός smartphone για πλοήγηση και αλληλεπίδραση με εφαρμογές, τα απτικά κουμπιά ανάδρασης στo Ariya αντιδρούν στο άγγιγμα, επικοινωνώντας μέσω των δονήσεων στα δάκτυλα. Κατά την προσαρμογή των χειριστηρίων κλιματισμού και των λειτουργιών οδήγησης του Ariya, οι οδηγοί θα αλληλεπιδρούν με ένα οικείο σύνολο εικονιδίων. Ακόμα, επειδή τα σημεία αλληλεπίδρασης γίνονται αντιληπτά με την αίσθηση και την ακοή, οι οδηγοί μπορούν να παραμείνουν προσηλωμένοι στον δρόμο.

Η απόφαση της ομάδας σχεδιασμού να ενσωματώσει την απτική ανατροφοδότηση στο Ariya, αντικατοπτρίζει τη βασική σχεδιαστική ιδέα του αυτοκινήτου για τον Διαχρονικό Ιαπωνικό Φουτουρισμό (Timeless Japanese Futurism), που χαρακτηρίζεται από μια διακριτική ιαπωνική προσέγγιση και ενσαρκώνεται με έναν απλό, αλλά ταυτόχρονα ισχυρό και μοντέρνο τρόπο.

Ο επικεφαλής σχεδιαστής Hideki Tago, εξηγεί: "Δημιουργήσαμε έναν καθαρό χώρο, συνδυάζοντας τα απτικά χειριστήρια με τον κόκκο του φινιρίσματος του ξύλου στο εσωτερικό. Το κάναμε με τρόπο που δεν επηρέασε την απόδοση των χειριστηρίων, επιτρέποντάς μας να επιτύχουμε τόσο λειτουργικότητα, όσο και ελκυστική εμφάνιση. Εφαρμόζοντας μοτίβο κόκκων ξύλου στα πλαστικά πάνελ με τη διαδικασία της υδρο-εκτύπωσης, δώσαμε στα χειριστήρια μια πολύ ρεαλιστική αίσθηση,όπως του ξύλου. Ταυτόχρονα, αυτό επέτρεψε στα διαφανή εικονίδια να ζωντανέψουν όταν φωτίζονται."

Με τον τελικό στόχο της ομάδας σχεδίασης του Ariya να έχει επιτευχθεί, την σκυτάλη πήρε η ομάδα των μηχανικών, που ανέλαβε να κάνει πραγματικότητα αυτή την ιδέα επιστημονικής φαντασίας. Η διαδικασία ξεκίνησε με μια εξαντλητική ανάλυση της ίδιας της τεχνολογίας.

Στη συνέχεια ήρθε η "χειρουργική” ρύθμιση των κραδασμών και των ήχων. Για την ακρίβεια, "η δόνηση και ο ήχος είναι αδιαχώριστα”, εξηγεί ο Tomotaka Igarashi, ο μηχανικός που είναι υπεύθυνος για την εσωτερική ανάπτυξη του HMI (Human – Machine Interface) του Ariya. "Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά αυτό προκάλεσε την ομάδα μας να αναπτύξει έναν μοναδικό ήχο που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του οδηγού, ενώ παράλληλα θα τον σχεδιάζει για να γίνεται όσο το δυνατόν πιο ευχάριστος.”

Μια τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover είναι μια αναγκαιότητα, καθώς ο ελάχιστος ήχος που εκπέμπεται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σημαίνει ότι οι ήχοι που αναπτύσσονται από την κατασκευαστική ομάδαθα ακούγονται καθαρά κατά την οδήγηση.

Η ανάπτυξη των απτικών ελέγχων απαιτούσε κάθε πιθανό σενάριο να δοκιμάζεται επανειλημμένα, για να διασφαλιστεί η εύκολη χρήση για ένα ευρύ φάσμα επιλογών οδήγησης. Αυτό σήμαινε εκτεταμένες δοκιμές από άτομα με διαφορετικό μέγεθος δακτύλων και μήκος νυχιών, καθώς και με διαφορετικές αντοχές πίεσης κουμπιού και υπό διαφορετική γωνία προσέγγισης. Επιπλέονδοκιμάστηκαν και χέρια με γάντια, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργοποίηση του κουμπιού.

αυτοκίνητο

Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα του πώς ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα έχουν ενσωματωθεί εξ αρχής στην ανάπτυξη του Ariya, για να προσφέρουν μια εντελώς μοναδική οδηγική εμπειρία και επίπεδο αλληλεπίδρασης.

Τα κουμπιά απτικής ανάδρασης ομαδοποιούνται σε δύο συγκεκριμένες περιοχές του Ariya: στον κύριο πίνακα ελέγχου και στο ρυθμιζόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο. Ο στόχος ήταν όχι μόνο να ενσωματωθεί η τεχνολογία στο σχεδιασμό της καμπίνας, ως μέσο εντυπωσιασμού των επιβατών, αλλά και να δώσει μια φυσική και ανταποκρινόμενη αίσθηση σε ένα μεγάλο εύρος οδηγών.

Μετά από εκτεταμένες δοκιμές, η ομάδα εγκατέστησε ηλεκτροστατικά κουμπιά που δεν είναι μόνο μεγαλύτερα από τα παραδοσιακά απτικά χειριστήρια, αλλά και ευρύτερα. Αυτό επιτρέπει μια ρεαλιστική και διαισθητική αίσθηση για τους χρήστες και παράγει επίσης ένα είδος "πίεσης” με αέρα. Αυτό ενισχύει την απτική ανάδραση με την αίσθηση από το κλικ ενός παραδοσιακού μηχανικού κουμπιού, παρά το γεγονός ότι δεν εμπλέκεται παραδοσιακό φυσικό κουμπί.

Με πέντε εκδόσεις του Ariya διαθέσιμες για την Ευρώπη, το αμιγώς ηλεκτρικό coupécrossover θα ταιριάξει απόλυτα στις ανάγκες του υποψήφιου Ευρωπαίου αγοραστή.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Στη Νέα Ερυθραία για μια από τις ομορφότερες αυλές των βορείων προαστίων

Το all-day στέκι με κοσμοπολίτικο αέρα και ανεμελιά έχει καταφέρει να ξεχωρίσει και συνεχίζει να το κάνει και το φθινόπωρο.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΣΥΜΦΟΡΗΣΗ 02 Σεπ 2025 | 18:18

Φωτιά σε αυτοκίνητο στη λεωφ. Κηφισίας στο ύψος του Χαλανδρίου [εικόνα]

Το αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες στη λεωφ. Κηφισίας, στο ύψος του Χαλανδρίου, στο ρεύμα προς Αθήνα

ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΤΗΣ ΛΙΟΣΙΩΝ 22 29 Αυγ 2025 | 12:45

Αντώνης Τρίτσης: "Παρκαρισμένο" για δεκαετίες στο γκαράζ του Δήμου Αθηναίων το αυτοκίνητο του πρώην δημάρχου [βίντεο]

Το αυτοκίνητο, σύμφωνα με βίντεο των υπαλλήλων του Δήμου, φαίνεται πως δεν έχει μετακινηθεί ποτέ από το σημείο ενώ και οι παλιές πινακίδες παραμένουν στη θέση τους.

ΤΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ 27 Αυγ 2025 | 17:35

Κοζάνη: Αυτοκίνητο πήγαινε ανάποδα στην εθνική οδό [βίντεο]

Η οδηγός συνελήφθη από αστυνομικούς στην είσοδο της πόλης της Πτολεμαΐδας

ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ. 24 Αυγ 2025 | 17:00

Κατερίνη: Αυτοκίνητο έπεσε σε γκρεμό – Πυροσβέστες απεγκλώβισαν την τραυματισμένη οδηγό

Επί τόπου έσπευσαν έξι πυροσβέστες με τρία οχήματα και απεγκλώβισαν την οδηγό που είχε τραυματιστεί.

ΓΛΙΤΩΣΕ Ο ΟΔΗΓΟΣ 21 Αυγ 2025 | 17:40

Εθνική Οδός Αθηνών - Κορίνθου: ΙΧ τυλίχτηκε στις φλόγες [εικόνες - βίντεο]

Παρά τις προσπάθειες της Πυροσβεστικής, το Ι.Χ. κάηκε ολοσχερώς.

ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΤΑΛΗΞΗ 11 Αυγ 2025 | 18:33

Κόρινθος: 60χρονος ανασύρθηκε νεκρός από την θάλασσα - Μετά από πτώση με το αυτοκίνητό του [εικόνες-βίντεο]

Ο 60χρονος είπε πέσει στη θάλασσα με το αυτοκίνητό του το απόγευμα της Κυριακής.