PSA Peugeot Citroen και FCA Fiat Chrysler εις σάρκα μία;

Συνεχίζονται τα mega deals στην αυτοκινητοβιομηχανία ενόψει των απαραίτητων και κολοσσιαίων επενδύσεων που απαιτούνται για το «έξυπνο» μέλλον των αυτοκινήτων

psa-peugeot-citroen-kai-fca-fiat-chrysler-eis-sarka-mia
|
SHARE THIS
0
SHARES
Robert Peugeot
Robert Peugeot

Ο Robert Peugeot, εκπρόσωπος της ομώνυμης οικογένειας μεγαλομετόχου της PSA στην οποία ανήκουν η Citroen, η Peugeot και εσχάτως η Opel,  δήλωσε χθες, απαντώντας σε ερώτημα δημοσιογράφου για την πιθανότητα εξαγοράς της FCA, ότι θα ήταν μία ιδανική συναστρία και ξαφνικά το πληκτρολόγια των δημοσιογράφων πήραν φωτιά σε όλο τον κόσμο ενώ οι μετοχές έκαναν ράλυ.

Carlos Tavares
Carlos Tavares

Προσθέστε και ότι πριν από λίγες ημέρες, ο ισχυρός επιχειρησιακός άνδρας της Peugeot Carlos Tavares, δήλωσε ότι η PSA μετά την επιτυχία της εξαγοράς της Opel, αναζητά και άλλες εταιρίες και ότι η FCA (Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Chrysler) αλλά και η Land Rover, Jaguar που ανήκουν στην ινδική Tata, θα μπορούσαν να είναι πολύ καλές περιπτώσεις και θα αρχίσετε να πιάνετε το νόημα.

Michael Manley
Michael Manley

Παράλληλα για να μην υπάρχει κανένα ίχνος αμφιβολίας, να θυμίσουμε ότι και ο Mike Manley, ο άνθρωπος που πήρε τα ηνία της FCA μετά τον θάνατο του γκουρού των συγχωνεύσεων, Sergio Marchione, δήλωσε στην έκθεση της Γενεύης πριν από λίγες ημέρες ότι η FCA είναι θετική σε συνεργασίες που θα μπορούσαν να ισχυροποιήσουν τη θέση της.

 

Γιατί PSA και FCA;

Για όσους αναρωτιούνται τι αποτέλεσμα θα είχε μία τέτοια συνεργασία, αρκεί να αναφέρουμε ότι σήμερα η FCA με τις μάρκες της Fiat, Alfa Romeo, Jeep και Maserati, απολαμβάνει μία πολύ ισχυρή θέση στην Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ, ενώ αντίθετα, η Opel περιορίζεται κατά  κύριο λόγω στην Ευρώπη. Αυτή η συγχώνευση θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο κολοσσό που μάλιστα θα έχει και πρόσβαση σε τεχνολογία αιxμής, ενώ θα ανοίξει και την αγορά των ΗΠΑ σε Citroen, Opel και Peugeot.

Και εξηγούμαστε: Αυτό που συμβαίνει σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι εντυπωσιακό αλλά και απαραίτητο. Η εξέλιξη των νέων και μελλοντικών ηλεκτρικών, πανέξυπνων και αυτόνομης οδήγησης αυτοκινήτων, θα απαιτήσει επενδύσεις που δύσκολα μπορεί να κάνει μόνη της μία αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά μάλιστα όταν έχει να αντιμετωπίσει και τον τιμολογιακό πόλεμο  με τους ανταγωνιστές της.

Η λύση είναι οι συγχωνεύσεις και η εξέλιξη κοινών πλατφορμών που θα εξυπηρετούν πολλές μάρκες συγχρόνως επιτυγχάνοντας τεράστιες οικονομίες κλίμακας.

Πρόσφατο παράδειγμα η συνεργασία των «αιωνίων» αντιπάλων, Mercedes και BMW. Οι δύο γερμανικές εταιρίες ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν για την δημιουργία των μελλοντικών οικοσυστημάτων μετακίνησης (carsharing, carpooling κλπ) αλλά και στην ηλεκτροκίνηση, εξελίσσοντας κοινές πλατφόρμες, με την πιθανή εξοικονόμηση κεφαλαίων να ανέρχεται σε 14δισ. ευρώ!

Για την ώρα, το νέο που μένει να επιβεβαιωθεί είναι η συγκεκριμένη συνεργασία/εξαγορά/συγχώνευση μεταξύ PSA και FCA που δεν φαντάζει και δύσκολη καθώς οι δύο όμιλοι εξελίσουν ήδη αυτοκίνητα σε κοινές πλατφόρμες.

Να είστε σίγουροι όμως ότι οι τεκτονικές αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν πρόκειται να σταματήσουν εδώ!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook