Ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP αξιολογεί την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης σε ένα νεότερο κύκλο δοκιμών που πραγματοποίησε με τα νέα Audi Q8, BMW Σειρά 3, Ford Kuga, Mercedes GLE, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Clio, Tesla Model 3, VW Passat και Volvo V60.
Οι κατασκευαστές οχημάτων χρησιμοποιούν ευρέως πλέον ένα πλήθος αισθητήρων και ηλεκτρονικών συστημάτων με στόχο να παρέχουν περισσότερη ασφάλεια και υποβοήθηση στην οδήγηση, ανοίγοντας τυπικά και ουσιαστικά το δρόμο για ένα αυτόνομο μέλλον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Highway Assist, μια τεχνολογία που έχει σχεδιαστεί για να κάνει την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο ασφαλέστερη, μειώνοντας συγχρόνως τα επίπεδα κόπωσης του οδηγού. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω καλούδι βοηθά τον οδηγό να διατηρεί σταθερή ταχύτητα, αλλά και μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, ενώ συγχρόνως "συγκρατεί" το όχημα στο κέντρο της λωρίδας, συνδυάζοντας τα συστήματα Adaptive Cruise Control και Lane Centering. Ωστόσο, ο οδηγός έχει πάντα την ευθύνη, καθώς κάθε σύστημα υποβοήθησης είναι εκεί για να βοηθά – όπως μαρτυρά και η ονομασία του – και όχι να αντικαθιστά τον ανθρώπινο παράγοντα.