Τελικά πότε πρέπει να αλλάζουμε ελαστικά;

Η Michelin λέει ότι τα λάστιχα λειτουργούν τέλεια ακόμα και με το ελάχιστο νόμιμο πέλμα χωρίς να χρειάζεται αντικατάσταση και ζητά δοκιμές μακράς διαρκείας

telika-pote-prepei-na-allazoume-elastika
|
SHARE THIS
0
SHARES

Η Michelin έχει βαλθεί εδώ και καιρό να καταρρίψει αρκετούς μύθους γύρω από τα ελαστικά. Ξεκινώντας από το «δεν αλλάζουμε ελαστικά το καλοκαίρι» μέχρι το «ποια είναι η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού», η γνωστή γαλλική εταιρία συνεχίζει τώρα μελετώντας το πέλμα και την συμπεριφορά του ελαστικού  όταν αυτό μειωθεί.

Στο thetoc.gr έχετε ήδη διαβάσει τις πρώτες έρευνες της εταιρίας οι οποίες απέδειξαν όταν ένα ελαστικό Michelin με πέλμα μόλις 3 χιλιοστά είχε ιδανική συμπεριφορά, σαν καινούργιο.

Τώρα, η εταιρία συνεχίζει και αποκαλύπτει τα τεράστια οφέλη που συνεπάγεται για τους καταναλωτές και για το περιβάλλον, η αλλαγή των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος φθάσει το υφιστάμενο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού – και όχι νωρίτερα – αναδεικνύοντας ότι το βάθος πέλματος δεν σχετίζεται με την ασφάλεια.

Οι σχετικές δοκιμές περιλάμβαναν προϊόντα όλων των κατηγοριών (premium, μεσαία, οικονομικά) και προσομοιώσεις για τις καταστάσεις όπου η επίδοση των ελαστικών αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε επίπεδο ασφάλειας: φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα καθώς και πλάγια πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Προς έκπληξη όλων όσων παρακολούθησαν τις δοκιμές, ένα ελαστικό με επίπεδο φθοράς στο νόμιμο όριο είχε ίδια ή και καλύτερη επίδοση σε αρκετές περιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, αποδείχτηκε ότι η ασφάλεια δεν εξαρτάται από τη φθορά (όσο αυτή είναι εντός του νόμιμου ορίου) αλλά συνολικά από τη δομή, τη σύσταση και την ποιότητα του ελαστικού.

 

Ωστόσο, η εταιρία θίγει και άλλα ένα ζήτημα και αυτό είναι οι δοκιμές ελαστικών όχι μόνο όταν είναι καινούργια αλλά και κατά τη διάρκεια της ζωής τους, όταν έχουν υποστεί χιλιομετρική φθορά.

Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η εταιρία καλεί τους φορείς των επίσημων δοκιμών αλλά και τις ενώσεις καταναλωτών να ξεκινήσουν να εξετάζουν και τις επιδόσεις ελαστικών που δεν είναι καινούρια αλλά έχουν φθαρεί μέχρι το νόμιμο όριο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook