Τι αυτοκίνητο να αγοράσω; Υβριδικό, PlugIn, Ηλεκτρικό ή Φυσικό αέριο;

Τα συν και τα πλην των αυτοκινήτων νέας πιο καθαρής τεχνολογίας και ο κομβικός ρόλος που θα παίξει το φυσικό αέριο

ti-autokinito-na-agorasw-ubridiko-plugin-ilektriko-i-fusiko-aerio
|
SHARE THIS
0
SHARES

Η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί σπαζοκεφαλιά ήδη εδώ και δεκαετίες με την πληθώρα μοντέλων που προσφέρονται. Μικρά, μεγάλα, σπορ και μη, πρακτικά αλλά στο…τέλος η επιλογή γίνεται με πολύ υποκειμενικά κριτήρια. Η οικονομική δυνατότητα είναι το πιο ισχυρό από αυτά ενώ, ακολουθούν τεχνικά χαρακτηριστικά και ανάγκες του νοικοκυριού.

Τα τελευταία χρόνια όμως, η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα, τα πολλά νέα υβριδικά μοντέλα, το υγραέριο, το φυσικό αέριο και φυσικά ο ηλεκτρισμός, ως καύσιμα, έχουν δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερο μπέρδεμα στους υποψήφιους αγοραστές. Ειδικά αυτούς που θέλουν ένα οικονομικό και όσο το δυνατόν περιβαλλοντικά φιλικό όχημα.

Φυσικά, οι ανάγκες του ιδιοκτήτη σε συνδυασμό με τις οικονομικές του δυνατότητες, παραμένουν ο κυρίαρχος παράγοντας επιλογής. Και αυτό γιατί η νέα ηλεκτρική Mercedes EQC, μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του οδηγού αλλά τα χρήματά του δεν επαρκούν για να την αποκτήσει!

Σε αυτή την κατηγορία -των πιο καθαρών επιλογών- τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα υβριδικά, τα plugin υβριδικά και αυτά με κίνηση με φυσικό αέριο, αποτελούν τις βασικές επιλογές.

Υβριδικά και plugin υβριδικά

 

Η λύση αυτοκίνησης που προσφέρει τις περισσότερες επιλογές, είναι τα υβριδικά και τα PlugIn υβριδικά αυτοκίνητα.

Τα χωρίζει διαφορά αρκετών χιλιάδων ευρώ, με τα πρώτα να είναι πιο οικονομικά γιατί χρησιμοποιούν τεχνολογία που έχει δοκιμαστεί εδώ και πολλά χρόνια και είναι πλέον αρκετά οικονομική όσον αφορά την κατασκευή τους και την λιανική τιμή.

Το θετικό αυτών των μοντέλων είναι ότι λόγω της πολυετούς εξέλιξης έχουν φτάσει σε πολύ καλό βαθμό απόδοσης. Δεν είναι πολύ ακριβά αλλά παράλληλα είναι πολύ οικονομικά, ενώ στα συν συγκαταλέγεται και η ευρεία αποδοχή από τους οδηγούς, έτσι ώστε ο αγοραστής να μην έχει άγχος για την αξία μεταπώλησης.

Τα PlugIn υβριδικά από την άλλη πλευρά, είναι η πιο φρέσκια πρόταση. Προσφέρουν αυξημένη οικονομία σε σχέση με τα συμβατικά υβριδικά αλλά και σημαντική διαφορά τιμής, ενώ παράλληλα, αναγκάζουν τον χρήστη να τα φορτίζει καθημερινά, προκειμένου να απολαμβάνει την έξτρα οικονομία και εξελικτικά να αποσβέσει σε βάθος χρόνου και την διαφορά τιμής.

Σήμερα, τα PlugIn υβριδικά, μοιάζουν να είναι η αντίστοιχη λύση με αυτή των υβριδικών όπως πριν 15 χρόνια. Δηλαδή μία λύσης σταδιακής μετάβασης. Δεν προσφέρουν μεγάλες ηλεκτρικές αυτονομίες (γύρω στα 35-50 χλμ), απαιτούν φόρτιση αλλά έχουν και έξτρα έξοδα γιατί -σε αντίθεση με τα εξολοκλήρου ηλεκτρικά- χρειάζονται και φόρτιση αλλά και σέρβις στον συμβατικό τους κινητήρα.

Για τον μέσο χρήστη η επιλογή των κλασσικών υβριδικών που συνεργάζονται απλά με μία μπαταρία που δεν χρειάζεται φόρτιση από το δίκτυο, προσφέρει μία καλή μέση λύση ανάμεσα στο κόστος κτήσης και το κόστος χρήσης. Αν οδηγηθούν σωστά μπορεί να αποδειχθούν πολύ οικονομικά, ενώ έχουν και καλή αξία μεταπώλησης.

Ηλεκτρικά

 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρότι πολλοί δεν το πίστευαν, ήρθαν για να μείνουν. Τα προσφερόμενα μοντέλα αυξάνονται και πληθύνονται και οι αυτονομίες απογειώνονται σε κάθε νέα γενιά, αλλά δυστυχώς, η υψηλή αξία αγοράς, το σχεδόν ανύπαρκτο στην Ελλάδα δίκτυο φόρτισης και οι αυτονομίες που στην πράξη δεν μπορούν -ακόμα- να καλύψουν πλήρη χρήση χωρίς άγχος, τα καθιστούν είτε επιλογές για όσους το οικονομικό δεν είναι θέμα, είτε για αυτούς που συνειδητά τα επιλέγουν ως αυτοκίνητα πόλης, πετυχαίνοντας πραγματικά εντυπωσιακή οικονομία, χωρίς να τους απασχολεί η υψηλή τιμή αγοράς. Η αλήθεια είναι πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί σήμερα να καλύψει 100 χιλιόμετρα με λιγότερο από 2 ευρώ μέσα στην πόλη, κάτι που μπορεί από μόνο του να αποτελέσει επαρκή λόγο επιλογής αφού η απόσβεση δε θα αργήσει να έρθει. Σε αυτά τα θετικά ωστόσο, πρέπει να προστεθούν και κάποια αρνητικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορεί να είναι η ιδανική επιλογή για κίνηση στην πόλη, αλλά στο εθνικό δίκτυο, το να επιτευχθούν οι επίσημες αυτονομίες είναι σχεδόν αδύνατον, κάτι που αναγκάζει τον κάτοχο να ταξιδεύει με την …ψυχή στο στόμα σε μακρινούς προορισμούς. Δεν είναι ανέφικτο. Το αντίθετο μάλιστα. Απλά χρειάζεται ένα προγραμματισμό που πολλοί οδηγοί ίσως δεν έχουν ακόμα διάθεση να κάνουν. Αντίστοιχα, άγνωστη παραμένει και η αξία μεταπώλησης των εξολοκλήρου ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς σε κάθε γενιά θα υπάρχει σαφής βελτίωση των επιδόσεων που θα επιδρά αρνητικά στις αξίες των προηγούμενων μοντέλων. Ισως για αυτό το λόγο, η αγορά εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα θα κινηθούν περισσότερο στην αγορά με τη μέθοδο του Leasing, η οποία απαλλάσσει τον κάτοχο από το άγχος της μεταπώλησης. Φυσικά, όσο περνούν τα χρόνια, οι αυτονομίες θα βελτιώνονται, τα μοντέλα θα μπαίνουν πιο δυναμικά στην αγορά και δεν θα αργήσει η στιγμή που θα αντιμετωπίζονται όπως όλα τα αυτοκίνητα.

Φυσικό αέριο

 

Τελευταίο, αναφέρουμε το φυσικό αέριο ως καύσιμο. Όχι επειδή υπάρχει κάποιος λόγος να είναι στη θέση αυτή, αλλά επειδή μέχρι σήμερα, η έλλειψη δικτύου πρατηρίων και σημαντικών κινήτρων δεν τους έδωσε την ώθηση που του αξίζει.

Φαίνεται όμως ότι αυτό αλλάζει, κάτι που προκύπτει τόσο από την διεύρυνση του δικτύου που μπορεί κάποιος να ανεφοδιάσει ένα αυτοκίνητο με CNG, όσο και από τις ανακοινώσεις στελεχών της κυβέρνησης που ανέφεραν σαφώς ότι στα οικονομικά μέτρα στήριξης της ανανέωσης του στόλου των αυτοκινήτων της χώρας, το φυσικό αέριο θα αποτελέσει σημαντική εναλλακτική λύση καθαρής κίνησης.

Το φυσικό αέριο CNG (που δεν πρέπει να συγχέεται με το υγραέριο LPG) είναι ένα πολύ καθαρό καύσιμο, εκμηδενίζει τις δυνατότητες λαθρεμπορίας και νοθείας λόγω των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτεί για την εμπορία του και προσφέρει εντυπωσιακές αυτονομίες (1200+ χλμ.) στα αυτοκίνητα σε συνδυασμό και με τους συμβατικούς κινητήρες. Στην ελληνική αγορά, μοντέλα εργοστασιακής πρόβλεψης για φυσικό αέριο ως καύσιμο, προσφέρουν πολλές εταιρίες, όπως η Fiat, η Seat, η VW, η Skoda και η Audi.

Στα θετικά του φυσικού αερίου συγκαταλέγεται ακόμη ότι εκπέμπει σημαντικά μικρότερη ποσότητα μικροσωματιδίων,  λιγότερο CO2 και έτσι εισέρχεται ελεύθερα στον δακτύλιο αλλά έχει και μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, ενώ η διαφορά τιμής από το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο δεν ξεπερνά τα 1000 με 2000 ευρώ.

Υπολογίζοντας ότι στα μοντέλα με καύσιμο το φυσικό αέριο οι καταναλώσεις ξεκινούν από τα 2,5€/100 χλμ. για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης και φτάνουν τα 2,8€/100χλμ. για ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, η οικονομία είναι προφανής.

Και αν σε όλα τα παραπάνω, προσθέσουμε τη διαφαινόμενη κρατική στήριξη με οικονομικά κίνητρα για την αγορά τέτοιων μοντέλων, το φυσικό αέριο θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο στην ανανέωση του στόλου οχημάτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook