
Το Renault Megane έχει μία ιστορική πορεία στην αυτοκίνηση με 22 χρόνια παρουσίας, 4 γενιές και πωλήσεις σχεδόν 6.000.000 μονάδων, χωρίς να υπολογίζουμε την τρέχουσα, τελευταία γενιά που παρουσιάστηκε το 2016. Με τέτοια νούμερα, είναι λογικό ότι η εταιρία θέλει να συνεχίσει στο δρόμο της επιτυχίας και με την τελευταία εκδοχή του μοντέλου.
Για να το πετύχει, προσπάθησε να κάνει ένα πραγματικό άλμα σε κάθε τομέα και φαίνεται πως το κατάφερε.

Το βενζινοκίνητο Megane 1.2TCE των 130 ίππων που μόλις οδηγήσαμε, δείχνει ότι η εταιρία είχε πραγματικά διάθεση να προσφέρει στους οδηγούς ένα σύνολο που θα εντυπωσιάζει εσωτερικά και εξωτερικά και θα προσφέρει αρκετές δόσεις τεχνολογίας, χωρίς όμως να χάνει και τις παραδοσιακές χάρες της φίρμας που είναι το καλό στήσιμο, είτε για γρήγορη είτε για ταξιδιάρικη οδήγηση.

Το ασημί Megane που παραλάβαμε για τη δοκιμή, έκανε γνωστή την παρουσία του με τη νέα υπογραφή “C” στην μάσκα του με τα φώτα ημέρας LED. Η εικόνα του στο δρόμο είναι δυναμική από όπου και αν το κοιτάς καθώς η εμπρόσθια «υπογραφή» με τα LED αντιγράφεται και πίσω, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μοιάζει πιο φαρδύ και δυναμικό.

Σαλόνι
Στο εσωτερικό, η καλώς εννοούμενη «φιγούρα» με τα LED συνεχίζεται, με τις οπτικές ίνες, να δημιουργούν μία lux ατμόσφαιρα στο σαλόνι με τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, να ακολουθούν.

Κοιτώντας μπροστά του, ο οδηγός αντικρύζει τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων που αλλάζει χρώματα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και λίγο πιο δίπλα, στο κέντρο του ταμπλό, την κεντρική οθόνη 8.4 ιντσών, σε μορφή tablet, που η Renault επέλεξε να τοποθετήσει για να δώσει στον οδηγό και τον συνοδηγό τη δυνατότητα ελέγχου κάθε συστήματος του αυτοκινήτου χωρίς κουμπιά αλλά μόνο με την αφή.

Η αίσθηση είναι εντυπωσιακή, αν και κατά την άποψή μας, τα συστήματα αυτά -όχι μόνο στο Megane- πρέπει να τύχουν πολύ πιο προσεκτικού σχεδιασμού μέχρι η διαδραστικότητα με τον χρήστη (“UI User Interface”) να επιτρέπει πραγματικά στον οδηγό την ασφαλή λειτουργία τους κατά την οδήγηση.
Οι χώροι στο σαλόνι είναι πραγματικά άνετοι για το μέγεθος του αυτοκινήτου και αυτό είναι το αποτέλεσμα της χρήσης της νέας πλατφόρμας που εξέλιξε η Nissan-Renault και που προσφέρει στους επιβάτες, ίσως τον μεγαλύτερο ωφέλιμο χώρο στα 4.36 μέτρα εξωτερικού μήκους αλλά και 384 λίτρα για αποσκευές.
Οδήγηση
Εχοντας εξοικειωθεί με τα συστήματα του νέου Megane, ξεκινάμε στο δρόμο με τον προορισμό μας να βρίσκεται 4 ώρες μακριά κάπου στην Ηπειρο.

Το μοντέλο της δοκιμής με τον υπερτροφοδοτούμενο 1200ρη των 130 ίππων με το 6άρι σασμάν, τα είχε πάει πολύ καλά στην πόλη με χαμηλή κατανάλωση αλλά στην εθνική θα δοκιμάζαμε τα όριά του. Ή έτσι νομίζαμε, γιατί πολύ γρήγορα καταλάβαμε ότι το μοτέρ ήταν και για τα εύκολα και για τα δύσκολα, κινώντας το Megane με μεγάλη άνεση σε λογικές αλλά και υψηλές ταχύτητες χωρίς κανένα παράπονο και με την μόνη -λογική- διαφορά να εμφανίζεται στην κατανάλωση και όχι στην απόδοση.

Πολύ καλή και η συμπεριφορά του μοντέλου στον δρόμο με το αμάξωμα να παίρνει μικρότερες κλίσεις από αυτές που περιμέναμε, παραμένοντας όμως πάντα άνετο αλλά και ελέγξιμο στις στροφές.

Το Megane κατάπιε τα σχετικά χιλιόμετρα με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 7 λίτρα/100χλμ. με μικτού τύπου οδήγηση, και μας πήγε στον προορισμό μας ξεκούραστους και έτοιμους για δράση.
Σε αυτό συνέβαλε η καλή ηχομόνωση του μοντέλου, ο κινητήρας-διαμάντι αλλά και τα συστήματα Infotainment που μας επέτρεψαν να έχουμε απόλυτη σύνδεση με το κινητό μας για να ακούμε ανά πάσα στιγμή τη μουσική της επιλογής μας ή να αναζητούμε ένα μέρος στον χάρτη.

Γυρνώντας στην Αθήνα και έχοντας διανύσει αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα με το βενζινοκίνητο Megane των 1200 κ.εκ, η αίσθηση που μας άφησε το μοντέλο είναι θετική.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή οδική συμπεριφορά, που δεν πέφτει στην παγίδα ομογενοποίησης της κατηγορίας του, είναι διαφορετικό μέσα και έξω και δίνει στον οδηγό του μία αίσθηση τεχνολογίας από μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr