
Στην έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles, αποκαλύφθηκε πριν από λίγα λεπτά η Alfa Romeo Stelvio, το πρώτο SUV της διάσημης μάρκας.
Δείτε την επίσημη παρουσίαση σε video:
Στο επίσημο δελτίο τύπου της εταιρίας που ακολουθεί, περιγράφεται κάθε λεπτομέρεια του νέου μοντέλου:

Στόχος του Stelvio είναι ένας και μοναδικός: να αναδειχθεί ως το απόλυτο κυρίαρχο και το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του! Ακριβώς γι’ αυτούς τους λόγους, υιοθετεί πλήρως το αυθεντικό σπορ πνεύμα της Alfa Romeo, φέροντας αυτούσια τα πέντε συστατικά που έχουν καταστήσει τη Μιλανέζικη φίρμα ως ένα από τα πιο επιθυμητά εμπορικά σήματα παγκοσμίως: ευδιάκριτο Ιταλικό στυλ, προηγμένους κινητήρες, άψογη κατανομή βάρους, καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις και εξαιρετική αναλογία ισχύος-βάρους.

O έντονος δυναμισμός, κατ’ αρχήν, που διακρίνει το Stelvio συνδέεται σαφώς με τις μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ.,) αλλά και το προφίλ του αμαξώματος με το χαρακτηριστικό περίγραμμα. Επίσης το εμπρόσθιο μέρος, κυρίως όμως, η κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας των επιβατών, με το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την κομψή αεροτομή στην οροφή για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Τα προαναφερθέντα συνολικά, αποτελούν μία πρώτη εκτίμηση ότι, περικλείει πάρα πολλά και εξόχως σημαντικά στοιχεία στην υλοποίησή του. Εκτίμηση που φυσικά επαληθεύεται απόλυτα στην πράξη.
Το μοναδικό στυλ Alfa Romeo απαντάται και στις επιφάνειες του αμαξώματος με τη μορφή πλούσιων, αρμονικών αντανακλάσεων σε όλα τα τμήματά του ανεξαιρέτως. Αναμφίβολα, το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα προσομοιάζει με γλυπτό! Στα πλαϊνά τμήματα, για παράδειγμα, καταγράφονται έντονες αντιθέσεις μεταξύ των επιφανειών που εκτίθενται στο φως και εκείνων που παραμένουν στη σκιά. Την ίδια ώρα, η μυώδης διαμόρφωσή τους, επιτείνεται από την - αντίστοιχου ύφους - σχεδίαση των εμπρόσθιων και οπίσθιων φτερών.
Η έκδοση Quadrifoglio που παρουσιάζεται στο Los Angeles, διαθέτει επιπλέον, πλευρικά μαρσπιέ με στοιχεία ανθρακονημάτων, λεπτομέρεια που αναβαθμίζει περαιτέρω τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Επιπρόσθετα, οι εμπρός - πίσω προφυλακτήρες και τα φουσκωμένα φτερά, συγκροτούν ένα παρουσιαστικό που παραπέμπει δίχως υπερβολή, σε σπορ σεντάν παρά σε παραδοσιακό SUV.

“Απλότητα” η τρίτη πτυχή του στυλ Alfa Romeο.
Γενικά η ονομασία του μοντέλου δεν προκαλεί προβληματισμό. Τουναντίον! Στην προκειμένη περίπτωση όμως και εφ’ όσον πρόκειται για τον σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου, η κατάσταση αλλάζει άρδην μιας και το συγκεκριμένο εγχείρημα, αποτελεί μία από τις πιο πολύπλοκες δημιουργικές διαδικασίες.
Με δεδομένο ότι, βασική αποστολή του βιομηχανικού σχεδιασμού είναι η υιοθέτηση ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, η πολυπλοκότητα έγκειται στο ότι, η ιδέα πρέπει να εκφραστεί με απλές φυσικές γραμμές αναδεικνύοντας συγχρόνως και με εμφατικό τρόπο, το καλλίγραμμο στυλ, την κομψότητα και την καλαισθησία των Ιταλικών προϊόντων. Αυτή ακριβώς η σχεδιαστική προσέγγιση, η οποία όντως εκφράζεται μέσα από καθαρές γραμμές, χαρακτηρίζει την ιστορία της Alfa Romeo από τη γέννησή της έως σήμερα.
Γι 'αυτό το λόγο, το Stelvio “προικοδοτήθηκε” με μια έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, φέροντας ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Λόγου χάρη, η σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος, το σήμα κατατεθέν της εξωτερικής του εμφάνισης: η επιβλητική μάσκα και οι πληθωρικές εισαγωγές αέρα των intercoolers στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα (ο συνδυασμός τους θυμίζει τριφύλλι) όπως σχηματίζουν ένα ενιαίο μυώδες σύνολο με το καπό, αναμφίβολα υπερτονίζουν τον δυναμισμό της κορυφαίας έκδοσης που κοσμείται με το θρυλικό τετράφυλλο τριφύλλι.
Σε ανάλογο ύφος, υπέρμετρα εντυπωσιακή και επιθετική δηλαδή, η σχεδίαση και του οπίσθιου τμήματος του αμαξώματος: οι τέσσερεις απολήξεις των εξατμίσεων και η σφηνοειδής διαμόρφωση της ουράς στα πρότυπα της παραδοσιακής τεχνοτροπίας “Kamm Tail” του προσδίδουν, αν μη τι άλλο, έναν ασύγκριτο χαρακτήρα. Παράλληλα αποτίουν φόρο τιμής στην ιστορία της Alfa Romeo, μιας και το συγκεκριμένο διαχρονικό design, χαρακτήρισε κάποιους από τους πλέον σημαντικούς - από πλευράς σπορ επιδόσεων και αριστοκρατικού χαρακτήρα - προγόνους του.

Η ίδια ακριβώς σπορτίφ έμπνευση διακατέχει, εννοείται, το πολυτελές και άψογο από εργονομικής άποψης εσωτερικό, το οποίο διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η άνετη θέση οδήγησης και το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, περιβάλλουν τον οδηγό εξασφαλίζοντάς του ένα ιδανικό περιβάλλον “εργασίας”. Η εικόνα συμπληρώνεται από το ταμπλό και τον πίνακα οργάνων, τα οποία ομοίως “αγκαλιάζουν” τον οδηγό, αμφότερα σχεδιασμένα και υλοποιημένα με δεξιοτεχνία και υλικά υψηλής ποιότητας: η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων και ο περίτεχνος συνδυασμός, ανθρακονημάτων, ξύλου και υφασμάτινων επενδύσεων αποπνέουν αίσθηση κορυφαίας απτής ποιότητας κατασκευής, οπτικά δε, αποτελούν δείγμα απαράμιλλης αισθητικής.
Απολαυστική απόδοση 510 ίππων!
Οι υπερσύγχρονοι και ιδιαίτερα εξελιγμένοι κινητήρες είναι ένα επιπλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε πραγματικής Alfa Romeo. Το Stelvio Quadrifoglio σαφώς και δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα.
Προσφέρεται αποκλειστικά με έναν υπερσύγχρονο κινητήρα βενζίνης, κορυφαίων προδιαγραφών και επιδόσεων: εξακύλινδρος σε διάταξη V χωρητικότητας 2,9 λίτρων BiTurbo, αποδίδει 510 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων.

Αντλώντας έμπνευση και τεχνογνωσία από τις τεχνολογίες της Ferrari, το συγκεκριμένο 6-κύλινδρο σύνολο είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, αποσκοπώντας στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα.
Την ίδια ώρα, η τεράστια ροπή και η θηριώδης ιπποδύναμη των 510 ίππων, συνοδεύονται από ανέλπιστα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα που απενεργοποιεί τους κυλίνδρους στις χαμηλές στροφές. Και βέβαια, όπως συνηθίζεται σε όλους τους κινητήρες νέας γενιάς της Alfa Romeo, έτσι και εδώ η απόδοσή του συμπληρώνεται ιδανικά από τον ήχο που παράγει: τη γνώριμη ηχητική πανδαισία Alfa Romeo!
Τέλος, το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, διαθέτει αλουμινένια paddles αλλαγών που είναι σταθερά τοποθετημένα στην κολώνα του τιμονιού και είναι ρυθμισμένο για να εξασφαλίζει ταχύτατες εναλλαγές σχέσεων (ενδεικτικά στη λειτουργία Race οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου). Ένα επιπλέον στοιχείο που μεγιστοποιεί την αίσθηση της δύναμης και της ισχυρής επιτάχυνσης, είναι ότι το κιβώτιο στην χειροκίνητη λειτουργία του δεν ανεβάζει σχέση όταν φθάσει στο όριο περιστροφής του κινητήρα.

Αξιοσημείωτη ωστόσο είναι η παρουσία στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου που θα παρουσιαστούν στο εγγύς μέλλον και ενός 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους και προσφέρεται ομοίως με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα “2 σε 1” άμεσου ψεκασμού, εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ιπποδύναμη 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 400Nm στις 2.250 σ.α.λ. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται, πέραν του συστήματος άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης 200 bar (το οποίο εξασφαλίζει ακαριαία απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου), το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης βαλβίδων Multi Air και το διπλό σύστημα υπερτροφοδοσίας.
Καινοτόμες τεχνολογίες
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Alfa Romeo, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας δεν πρέπει επ’ ουδενί να είναι παρεμβατικά. Πρέπει απλώς να διευκολύνουν την οδηγική εμπειρία η οποία επιβάλλεται, εννοείται, να είναι συναρπαστική από μόνη της. Κι όλα αυτά χάρη, στο προσεκτικά σχεδιασμένα πλαίσιο και την ιδανική ρύθμιση της ανάρτησης. Το Stelvio Quadrifoglio, επιβεβαιώνει απόλυτα αυτή τη φιλοσοφία παραθέτοντας ως απτή απόδειξη, τη στιβαρή και εξαιρετικά μελετημένη δομή του αμαξώματός του. Ταυτόχρονα, η παρουσία στον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας πληθώρας εξελιγμένων συστημάτων, συμπληρώνει ιδανικά την υψηλή απόδοση του, καθιστώντας συναρπαστική τη κάθε διαδρομή, ακόμα και μέσα στην πόλη.

- Alfa DNA Pro
- Το καινούριο πρόγραμμα Alfa™ DNA Pro, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency για εξοικονόμηση ενέργειας και Race για μέγιστη απόδοση), παραμετροποιεί ανάλογα την απόδοση επί μέρους συστημάτων του αυτοκινήτου. Αναμφίβολα, η παρουσία του μεγιστοποιεί την άνεση και την ευκολία οδήγησης σε κάθε περιβάλλον κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και της πόλης, περιορίζοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2.
- Σύστημα τετρακίνησης Q4
- Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4 είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο προσδίδοντας υψηλή απόδοση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Κοντολογίς, διαθέτει μεν αυτούσια τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης (βλ. κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε είδους επιφάνεια) με ανέλπιστα χαμηλή όμως οικονομία καυσίμου και βέβαια, την ανόθευτη οδηγική απόλαυση ενός αυτοκινήτου με κίνηση στους…πίσω τροχούς!
- Η αρχιτεκτονική του συστήματος Q4 περιλαμβάνει, ένα ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη νέας γενιάς και εμπρός διαφορικό, ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στη σωστή διαχείριση της θηριώδους ροπής και την άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση. Το σύστημα κατά τη διάρκεια κάθε διαδρομής ελέγχει συνεχώς μία σειρά παραμέτρων, και αναλόγως των συνθηκών κίνησης και της επιλογής λειτουργίας στο Alfa™ DNA Pro κατανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες.
- Το ιδιαίτερα εξελιγμένο τεχνολογικά προφίλ του, του επιτρέπει να ανιχνεύει και να προλαμβάνει τυχόν απώλεια της πρόσφυσης ή εκτροπή, συλλέγοντας και αξιολογώντας δεδομένα που σχετίζονται με τη γωνία περιστροφής του συστήματος διεύθυνσης και τους αισθητήρες που καταγράφουν την πλευρική και την κατά το διαμήκη άξονα επιτάχυνση.
- Υπό κανονικές συνθήκες, το Stelvio Quadrifoglio κινείται σαν κλασσικό πισωκίνητο μοντέλο, καθώς το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ωστόσο σε περίπτωση όπου ανιχνευθεί μειωμένη πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε το σύστημα μεταφέρει αυτόματα ροπή και στον εμπρός άξονα, σε ποσοστό μέχρι και 50%. Αποσκοπώντας στην όσο το δυνατό πιο ορθή κατανομή και γρήγορη μετάδοση της ροπής, το σύστημα είναι ρυθμισμένο να παρέμβει άμεσα όταν ανιχνεύει διαφορές στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δυο άξονες, που φθάνουν μέχρι και 2.5%. Ως φυσικό επακόλουθο όλων αυτών, προκύπτουν οι ανέλπιστα υψηλές, για την κατηγορία και όχι μόνον, πλευρική και ελκτική πρόσφυση.
- Alfa Torque Vectoring
- Σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Q4, η τεχνολογία Torque Vectoring της Alfa Romeo βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα. Η τοποθέτηση δύο συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό επιτρέπει τον συνεχή και ακριβή έλεγχο της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Έτσι η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο πιο ομαλά και αποτελεσματικά, έστω κι αν το αυτοκίνητο κινείται σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Ανά πάσα στιγμή λοιπόν, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει την οδήγηση, πάνω απ’ όλα, με υψηλά επίπεδα ασφαλείας χωρίς περιττές παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
- Σύστημα ανάρτησης AlfaLink technology
- Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα “ημι-εικονικής διεύθυνσης” (semi-virtual steering axis), ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Έτσι, ολόκληρη η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο, παραμένει πάντοτε σταθερή μέσα στις στροφές. Η συγκεκριμένη ρύθμιση, που λανσάρει αποκλειστικά η Alfa Romeo, εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα πλευρικής πρόσφυσης, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης στην είσοδο της στροφής. Στην πίσω ανάρτηση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων, μία ακόμα πατέντα της Ιταλικής φίρμας. Αμφότερες υποστηρίζονται στη λειτουργία τους από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ελέγχου απόσβεσης των αμορτισέρ, το οποίο προσαρμόζεται αναλόγως του ανάγλυφου του οδοστρώματος ή του στυλ οδήγησης, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση οδηγική απόλαυση και απαράμιλλη άνεση.
- Integrated Brake System (IBS) και Κεραμικά φρένα
- Το σύστημα φρένων Integrated Brake System (IBS) της Alfa Romeο που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, μόλις λίγους μήνες πριν, δίνει φυσικά και εδώ το παρών. Το καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα επιτρέπει τη συνεργασία μεταξύ, του συστήματος ευστάθειας και του παραδοσιακού σέρβο εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση των φρένων και επομένως, πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα. Παράλληλα όμως, συμβάλλει και στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, χάρη στη τοποθέτηση εξαρτημάτων κατασκευασμένων από αλουμίνιο και φυσικά, των κεραμικών δισκόφρένων.
- AlfaTM Chassis Domain Control
- Το Chassis Domain Control (CDC) ή με άλλα λόγια, ο εγκέφαλος του Stelvio Quadrifoglio, ελέγχει και διαχειρίζεται όλα ανεξαιρέτως τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου: το Alfa™ DNA Pro, την τετρακίνηση Q4, το Alfa™ Torque Vectoring, την ενεργή ανάρτηση Alfalink, το σύστημα ευστάθειας (ESC) κ.α. Το CDC καταγράφει αδιαλείπτως την κίνηση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο και με βάση τα δεδομένα της επιτάχυνσης και της περιστροφής του κινητήρα, προχωρά στις κατάλληλες ρυθμίσεις δια μέσω του συστήματος Alfa™ DNA Pro. Η συνεχής παρακολούθηση πραγματοποιείται μέσω αισθητήρων, ενώ η συλλογή δεδομένων αφορά στη κίνηση του αμαξώματος, στον κινητήρα, στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, στα συστήματα μετάδοσης-πέδησης-διεύθυνσης. Όλες αυτές οι πληροφορίες συλλέγονται και αξιολογούνται προκειμένου να προληφθούν κρίσιμες καταστάσεις κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής.
- Η συνεργασία με τη Magneti Marelli
- Όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα μοντέλα παραγωγής της Alfa Romeo, έτσι και το SUV Stelvio, εξοπλίζεται με τεχνολογίες και εξαρτήματα που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Μεταξύ άλλων, οι προβολείς, το σύστημα μετάδοσης, το σύστημα ελέγχου ανάρτησης, οι εξατμίσεις, αλλά και η νέα μονάδα Πολυμέσων Connect 3D Nav 8.8”, άπαντα τα προαναφερόμενα, επαληθεύουν στην πράξη την άκρως επιτυχημένη και επικερδή συνεργασία της Alfa Romeo και της Magneti Marelli: του ηγέτη σε παγκόσμιο επίπεδο, σε ότι αφορά στον σχεδιασμό και στην κατασκευή συστημάτων αυτοκινήτου υψηλής τεχνολογίας και των επιμέρους τμημάτων.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr