Follow us

Τρεις φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος θανάτου από τροχαίο στις αναπτυσσόμενες χώρες

Τρεις φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος θανάτου στο δρόμο στις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Οδηγηση

Η βελτίωση των συνθηκών οδήγησης και η οδική παιδεία μπορεί να μείωσε τα τελευταία χρόνια σε μεγάλο βαθμό τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα, αλλά αν κοιτάξουμε τα επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μεγάλη απόκλιση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ανάμεσα στις δύο κατηγορίες χωρών. Αυτών των χωρών που έχουν θεσπίσει ως απαραίτητα τα συστήματα ασφαλείας (ζώνη, ABS κ.α.) και αυτών που έχουν μια πιο χαλαρή νομοθεσία.

Κάθε χρόνο, εκτιμάται ότι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε οδικά δυστυχήματα. Αυτό το στοιχείο και μόνο υπογραμμίζει την ανάγκη ανάληψης δράσης, ενώ αν μελετηθούν περισσότερο τα στοιχεία αντιλαμβανόμαστε ότι ο κίνδυνος θανάτου στο δρόμο είναι περισσότερο από τρεις φορές μεγαλύτερος στις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες. Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο θα πρέπει όλες οι χώρες να προωθήσουν τη χρήση ζώνης ασφαλείας ως υποχρεωτική τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα.

Άλλο πεδίο στο οποίο πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η βασική οδική υποδομή που διαχωρίζει τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Στην 3η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια που διοργανώθηκε τις προηγούμενες ημέρες στη Σουηδία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και πήραν μέρος αντιπρόσωποι περισσότερων από 80 χωρών-μελών του ΟΗΕ, συζήτησαν τη στρατηγική πορεία για την παγκόσμια οδική ασφάλεια έως το 2030. Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι η τεχνολογία των νέων αυτοκινήτων συμβάλλει αποφασιστικά στην ασφάλεια και πρόληψη ατυχημάτων τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους πεζούς και τις ευάλωτες ομάδες που κινούνται στο δρόμο.

Παράλληλα τονίστηκε ότι η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι απαραίτητη και είναι αυτή που σώζει ζωές. "Η σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων εξακολουθεί να αποτελεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ασφαλείας σε ένα αυτοκίνητο. Χωρίς αυτήν, τα άλλα τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικά. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδικά συστήματα συγκράτησης, που βοηθούν στην προστασία των παιδιών με διαφορετικά σωματικά μεγέθη. Ωστόσο, μόνο 105 χώρες του κόσμου έχουν σήμερα νόμους για τις ζώνες ασφαλείας που καλύπτουν τόσο τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, με βάση όσα προβλέπουν οι βέλτιστες πρακτικές", ανέφερε μεταξύ άλλων η επικεφαλής του τομέα ασφάλειας αυτοκινήτων της Volvo, Μαλίν Έκχολμ.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Αυτή είναι η μόνη λίστα που χρειάζεστε για τις φθινοπωρινές αποδράσεις σας

Ξενώνες, ξενοδοχεία, βίλες και εστιατόρια σε όλη την Ελλάδα που μας καλούν για αποδράσεις με άρωμα φθινοπώρου ή αποκαλόκαιρου.

ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 26 Σεπ 2025 | 20:10

BMW: Ανακαλεί εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα λόγω προβλήματος στη μίζα - Διάφορα μοντέλα

Σύμφωνα με την BILD, η ανάκληση αφορά διάφορα μοντέλα παραγωγής από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως τον Σεπτέμβριο του 2021

26 Σεπ 2025 | 17:21

Δοκιμή Citroen C3 Aircross: Εξαιρετικοί χώροι σε προσιτή τιμή

Η νέα γενιά του C3 Aircross συνδυάζει κορυφαία άνεση και ευρυχωρία σε ένα B-SUV με συμβατικές και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, που διατίθεται στην ελληνική αγορά με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή