Ήταν αρχές Μαρτίου του 1990 όταν η Mercedes έκανε το μεγάλο βήμα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό την EVO II εκδοχή της 190 E 2.5-16, ένα street-legal αυτοκίνητο το οποίο παρήχθη σε μόλις 502 αντίτυπα εκτελώντας χρέη "αυτοκινήτου πιστοποίησης" για την καθαρόαιμη-αγωνιστική εκδοχή με την οποία το γερμανικό εργοστάσιο συμμετείχε στο γνωστό πρωτάθλημα DTM.
Για τους απανταχού petrolheads μιας άλλης, ξεχασμένης ενδεχομένως εποχής, η Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II ήταν το μοντέλο που άλλαξε εκ βαθέων την έως τότε συντηρητική αντίληψη του κοινού για το "Baby-Benz” μοντέλο της εταιρείας από τη Στουτγάρδη. Βασισμένη στην επιτυχημένη σειρά "201" των Γερμανών, η 190 E 2.5-16 Evolution II κόστιζε στην εγχώρια αγορά 115.259,70 μάρκα, ποσό τριπλάσιο από εκείνο που αντιστοιχούσε για την αγορά της "ταπεινής" 190 Ε 1.8 των 109 ονομαστικών ίππων.