Μάχη με το χρόνο δίνουν οι γαλλικές Αρχές στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν τους τέσσερις "κομάντο" που μέσα σε λίγα λεπτά απέδειξαν ότι το μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον κόσμο έχει ασφάλεια-σουρωτήρι. Από την πρώτη στιγμή, η εισαγγελία του Παρισιού εμπιστεύθηκε τις έρευνες για την κινηματογραφική κλοπή στο Μουσείο του Λούβρου με λεία οκτώ βασιλικά κοσμήματα ανεκτίμητης αξίας - οικονομικής και πολιτισμικής - σε μία εξειδικευμένη μονάδα επίλεκτων αξιωματικών της γαλλικής Αστυνομίας.
Πρόκειται για τη μονάδα BRB (Brigade de Répression du Banditisme - Ταξιαρχία Καταστολής Ληστειών) στην οποία υπηρετούν οι εξπέρ στις ληστείες και κλοπές που αποκαλούνται υψηλού προφίλ.

Μία τέτοια υπόθεση στην οποία η ομάδα των Γάλλων επίλεκτων σημείωσε μεγάλη επιτυχία στέλνοντας το εδώλιο της δικαιοσύνης τη λεγόμενη "συμμορία των παππούδων", ήταν η κλοπή των κοσμημάτων της Κιμ Καρντάσιαν μέσα από τη σουίτα της σε ξενοδοχείο στο Παρίσι, το 2016.
Μέλος εκείνης της dream team της γαλλικής αστυνομίας ήταν ο πρώην αστυνομικός Πασκάλ Σκουντλαρά, ο οποίος υπηρέτησε στη μονάδα επί σειρά ετών αναλαμβάνοντας υποθέσεις με τεράστιο μηντιακό ενδιαφέρον. Ο άνθρωπος που είχε χειριστεί τις έρευνες της BRB για το δαχτυλίδι των αρραβώνων της Καρντάσιαν, ένα κόσμημα αξίας 4 εκατ. ευρώ, αλλά και μία πιο πρόσφατη πολύκροτη υπόθεση, αυτή της απαγωγής επενδυτών κρυπτονομισμάτων, εξηγεί πώς δουλεύει η μονάδα.
Ο έμπειρος Γάλλος αστυνομικός περιέγραψε ότι η μονάδα αριθμεί περίπου 100 πράκτορες, στον πυρήνα της οποίας βρίσκεται μία μικρότερη ελίτ ομάδα δώδεκα ειδικευμένων αστυνομικών στην εξιχνίαση κλοπών σε μουσεία.
Η μεθοδολογία που ακολουθούν είναι να εξετάσουν όλα τα βίντεο, κάθε προέλευσης, που θα μπορέσουν να συγκεντρώσουν, να ξετινάξουν τα τηλεφωνικά αρχεία και να αναλύσουν διεξοδικά κάθε εγκληματολογικό στοιχείο που θα συγκεντρωθεί από την επιτόπια έρευνα. Το επόμενο βήμα τους, θα είναι η ενεργοποίηση του εκτενούς δικτύου πληροφοριοδοτών που διαθέτουν.
Η δυναμική της μονάδας είναι τέτοια που "μπορούν να έχουν ομάδες που εργάζονται πάνω στην υπόθεση 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί" δήλωσε στο πρακτορείο Reuters o αυτό 24/7 και για μεγάλο χρονικό διάστημα", δήλωσε ο Πασκάλ Σκουντλαρά εκφράζοντας "100%" την εμπιστοσύνη του στη μονάδα αλλά και την πεποίθησή του ότι οι κλέφτες θα συλληφθούν.
Περνώντας από το μικροσκόπιο το βιντεοληπτικό υλικό, οι "επίλεκτοι" εξετάζουν όχι μόνο τα βίντεο της Κυριακής αλλά όλα τα βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας εδώ και πολλές εβδομάδες. Σε αυτό το υλικό, δηλαδή από προηγούμενες μέρες, πιστεύουν ότι θα εντοπίσουν ύποπτες φιγούρες που χαρτογραφούσαν την περιοχή του Μουσείου αλλά και το εσωτερικό του.

Ο Ολλανδός ερευνητής εγκλημάτων τέχνης και ιστορικός τέχνης, Άρθουρ Μπραντ, ο οποίος έχει στο ενεργητικό του πολλές επιτυχίες έχοντας ανακτήσει πάνω από 200 κλεμμένα έργα τέχνης, επιμένει ότι σε αυτά τα βίντεο βρίσκεται το κλειδί για τον εντοπισμό των 4 "κομμάντο".
Πού μπορεί να βρίσκονται τα κοσμήματα
Μία εκτίμηση για το πού μπορεί να βρίσκονται ήδη τα διαμάντια από τα πολύτιμα λάφυρα της ληστείας του Μουσείου του Λούβρου, έκανε και η Κορίν Σαρτρέλ, πρώην στέλεχος της κεντρικής υπηρεσίας της γαλλικής Αστυνομίας για την Καταπολέμηση της Εμπορίας Πολιτιστικών Αγαθών. Η Γαλλίδα ερευνήτρια είπε ότι τα κοσμήματα θα μπορούσαν να έχουν ήδη καταλήξει στο παγκόσμιο κέντρο διαμαντιών, την Αμβέρσα, όπου "υπάρχουν άνθρωποι που δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για την προέλευση των αντικειμένων".

Μία άλλη εκτίμηση είναι τα διαμάντια να έχουν ήδη κοπεί σε μικρότερου μεγέθους πολύτιμους λίθους ενώ ο χρυσός να έχει λιώσει ήδη.
Ωστόσο, από τη στιγμή που θα κοπούν σε μικρότερους λίθους "η πράξη έχει ολοκληρωθεί. Τέλος. Δεν μπορέσουμε να δούμε ποτέ ξανά τα κοσμήματα άθικτα", είναι η γνώμη του Κρίστοφερ Μαρινέλο, ιδρυτή της ομάδας Art Recovery International που αναζητά και εντοπίζει κλεμμένα έργα τέχνης. Η γνώμη του είναι πως όποιο μουσείο έχει κοσμήματα στη συλλογή του "πρέπει να φοβάται". Ο ίδιος πάντως, είναι απαισιόδοξος. "Η ανάκτηση κλεμμένων έργων τέχνης επιτυγχάνεται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό. Όσον αφορά τα κοσμήματα, αυτό το ποσοστό είναι ακόμη μικρότερο".
Αυτό που επίσης, σημειώνουν οι έμπειροι ερευνητές είναι ότι όταν οι διαρρήκτες του μουσείου αισθανθούν τον κλοιό να σφίγγει, δεν αποκλείεται να τα πετάξουν ή να καταστρέψουν τα λάφυρά τους, όσο πολύτιμα κι αν είναι.
Όσο για το σενάριο να βρίσκεται πίσω από τη μεγάλη ληστεία του Λούβρου ένας ιδιόρρυθμος συλλέκτης κατά παραγγελία του οποίου έδρασαν οι "κομάντο" κακοποιοί, οι έμπειροι ερευνητές το απορρίπτουν.
Οποιαδήποτε θεωρία ότι τα πολύτιμα αντικείμενα εκλάπησαν κατά παραγγελία κάποιου μυστηριώδη αγοραστή, "είναι γελοία" ξεκαθάρισε ο Άρθουρ Μπραντ. Και εξήγησε: "Είναι ανήκουστο. Είναι κάτι που το βλέπεις μόνο στις ταινίες του Χόλιγουντ".
Ο Ολλανδός ερευνητής, καταλήγει σε ένα κοινώς αποδεκτό συμπέρασμα, είτε πρόκειται για το μεγαλύτερο μουσείο στην Ευρώπη με τους περισσότερους επισκέπτες παγκοσμίως, είτε για την κατοικία μιας οικογένειας, και υποστηρίζει ότι είναι αδύνατο να προστατευτεί σωστά και απόλυτα. Επομένως, όπως είπε στο Reuters, το καλύτερο που έχει να κάνει κάθε διεύθυνση ενός μεγάλου μουσείου είναι να λάβει μέτρα που επιβραδύνουν τον χρόνο που χρειάζεται για να κλαπούν αντικείμενα και να δραπετεύσουν οι δράστες. Θωρακίζοντας τα παράθυρα και τοποθετώντας προθήκες με πιο παχιά κρύσταλλα ή ακόμα και προσθέτοντας περισσότερες πόρτες ασφαλείας, θα δώσουν στην αστυνομία κάθε χώρας περισσότερο χρόνο για αντιδράσει.
Είναι λοιπόν τα αποτρεπτικά μέσα τόσο αποτελεσματικά; Για τον Άρθουρ Μπραντ, είναι. Και εξηγεί ότι είναι αποτελεσματικά για τον απλούστατο λόγο ότι οι διαρρήκτες "ξέρουν ότι έχουν μόνο πέντε, έξι λεπτά στη διάθεσή τους για να διαφύγουν επειδή μετά από έξι λεπτά, εμφανίζεται η αστυνομία. Έτσι, αν μπουν σε ένα μουσείο... και ανακαλύψουν ότι χρειάζονται περισσότερα από έξι, επτά, οκτώ λεπτά, δεν θα το κάνουν".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr